Hvordan er formen deres nå?

I går dukket en ny plage opp hos meg - det gjør skikkelig vondt i skrittet å gå ned trapper :dead: Noen andre som har vært borti det? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, kanskje prøve å gå baklengs i trappa:hilarious:
Det er symfysen ja, vær obs fremover på bekken.
Begynn nå å tenk etter løfting, bæring, sitting(ikke krysse bein) ståing (stå på to bein) og hvordan du reiser deg (legg deg over på siden og bruk armene istedenfor å reise det rett opp med magemusklene. )
Kan hende det kan skåne deg for noe ihvertfall.

Det er symfysen ja, vær obs fremover på bekken.
Begynn nå å tenk etter løfting, bæring, sitting(ikke krysse bein) ståing (stå på to bein) og hvordan du reiser deg (legg deg over på siden og bruk armene istedenfor å reise det rett opp med magemusklene. )
Kan hende det kan skåne deg for noe ihvertfall.
Takk for gode tips! Ser heldigvis ut som det har roet seg, men har nok hjulpet godt å følge rådet ditt om å ikke krysse bein og sånt. Håper det holder seg og ikke blir verre igjen:)

Dritt bekken

Gikk fra 50 til 70% sykemelding i dag, så skal bare jobbe 30% ut mai. Regner med 100% sykmelding fra juni. Årsaken er sammensatt av bekkensmerter, søvnproblemer, fare for høyt blodtrykk samt en aktiv treåring her hjemme.

Kjenner det var litt godt at legen bare bestemte for meg, at slik må det bli.

Gikk fra 50 til 70% sykemelding i dag, så skal bare jobbe 30% ut mai. Regner med 100% sykmelding fra juni. Årsaken er sammensatt av bekkensmerter, søvnproblemer, fare for høyt blodtrykk samt en aktiv treåring her hjemme.

Så bra med slike leger!

Jeg også endte opp med gradering men jordmor gav meg en søknad for svangerskapspenger isteden for sykemelding. Så bruker man ikke opp sykemelding i tilfelle noe skulle skje og man trenger sykemelding.
Et par av venninner hadde ikke hørt om svangerskapspenger. Har ingenting med foreldrepermisjon eller noe sånt. Det er penger man for når man ikke kan gå i jobb under svangerskapet.

Formen er foreløpig ganske bra :) Blir sliten/noe smerter i korsryggen/bekkenet ved for mye aktivitet og lite hvile gjennom dagen. Jobber med å balansere det bedre og opplever at det hjelper mye. Er forørvrig litt mer kronglete å komme seg ned og opp av senga osv, men skal ikke klage. Kroppen fungerer overraskende bra så langt :)

Bekkenet krangler litt, men verste er jeg føler meg tung, blir andpusten av å snu meg i senga liksom.. så føler meg relativt udugelig :wacky:men går greit, husker mye plagerfra forrige svangerskap men klarer ikke huskeom jeg hadde den «andpusten følelsen» på denne tiden sist..

Jeg har begynt å få halsbrann på kvelden (heldigvis hjelper det å drikke melk enn så lenge) og så merker jeg at jeg har begynt å få vondt i ryggen omtrent hver morgen når jeg står opp. Tror jeg ligger skeivt på nattan når bbhugme puta glir vekk. Men størrelsen på magen har nok også en del å si! og så føler jeg meg veeldig tung i kroppen. Bortsett fra det er egentlig formen veldig bra.

27+0, første svangerskap og sliten... Det er tungt, så har satt ned tempo kraftig når jeg går så ikke alt skal stramme seg. Har dager der kroppen higer etter luft, så jeg er innimellom andpusten av å sitte på sofaen. Leggkramper og hofteplager har meldt seg, hevelser i kropp på kvelden, pluss dårlig søvn. Blir mye klaging i heimen til mannen når jeg ligger der som en stranda hval som ikke får gjort stort, er veldig frustrerende for en tidligere aktiv skrott :hilarious: Skjønner ikke hvordan dere med flere barn klarer dette med smårollinger på slep, det er sykt imponerende!

Jobber enn så lenge 100% på kontorjobb, men det blir flere hjemmekontordager enn arbeidsgiver skulle ønske. Men jeg velger å tro det er bedre enn gradert sykemelding, så har ikke dårlig samvittighet! :angelic: Er fryktelig irritert på at sjefen alltid skal gni inn at hun hadde så lette svangerskap når jeg blir spurt om hvordan det går.. slutt å spørre da om jeg ikke kan få sympati. :dead:

Men sånn alt i alt er formen grei med tanke på forholdene! Det er jo forventet :p

Kjenner at jeg har begynt å få vondt i ryggen nå, så det suger.

Begynner å bli tyngre nå (25 uker i morgen), så tempoet er senket her også. Har sluttet å jogge og byttet det ut med gåintervaller i bakke. Gjør også tilpassede styrkeøvelser, og klarer fint forenklet husarbeid. Gubben må ta støvsuging/vasking av golv. Ellers er jeg sykt tett i nesa, blir fort forstoppet om jeg ikke tar movicol og er både stiv og "lealaus" korsrygg/bekken, så jobber med en god balanse mellom aktivitet, hvile og uttøyning. Ligger stort sett med beina høyt opp når jeg hviler:smug:. Håper å unngå de største hevelser og vann i kroppen.....

Back
Topp