hvordan er formen deres jenter

nanne

Blir kjent med forumet
Hvordan er formen deres om dagen?
Er i fin form, er litt kvalm om morgen men det går seg utover dagen, merker lite til at jeg er gravid om dagen utennom at bekkenet er plagete

Hei :) Siden du spurte er det vel lov å klage litt? Er konstant kvalm og kaster opp mange ganger om dagen. Skikkelig slitsomt [:'(] Heldigvis er jeg blitt sykemeldt i 2 uker og har vinterferie etter det, så da nærmer det seg jo uke tolv... ting må da bli litt bedre da?? Synes litt synd på meg selv, har hørt om folk som bare elsker å være gravide, har ikke fått den følelsen helt enda nei :) (selv om jeg elsker tanken på den lille som er på vei da) Om noen har noen lure tips er det bare å fyre løs, vet man skal spise lite og ofte, men det er sjelden jeg får i meg noe mat.

Bruker Aflurax innimellom som egentlig er mot sure oppstøt og halsbrann, men synes det hjelper litt mot kvalme, minuset er at det skal tas etter mat, og det er dårlig med spisinga:)

Ellers ønsker jeg alle lykke til og at vi alle blir i toppform fra uke 12[:D]

ORIGINAL: nanne

Hvordan er formen deres om dagen?
Er i fin form, er litt kvalm om morgen men det går seg utover dagen, merker lite til at jeg er gravid om dagen utennom at bekkenet er plagete

Jeg er i dag 9+3 og jeg er så utrolig trøtt. Må ha meg et par timer på øyet etter middag ellers så sovner jeg på sofaen. Gleder meg til jeg får litt mere energi og orker litt mer. Er kvalm om morgningene og litt på kvelden. Jeg blir veldig fort sulten igjen. Så er isjaen, det stråler ned i det venstre benet.. det er skikkelig ubehagelig..

Formen ja... Har følt meg helt satt ut de siste 3-4 ukene.
Er mer eller mindre konstant kvalm, er super-trett hele tiden og har null energi.
Ser virkelig fram til å "komme litt ovenpå" igjen. Har også dårlig samvittighet ovenfor
våre to døtre og min bedre halvdel, siden jeg er en sånn sliten og kvalm zombie...
Forhåpentligvis er det bedring i vente de neste to-tre ukene[:)]

Jeg har vært kvalm i flere uker allerede jeg[:'(] Og det blir bare verre og verre for hver dag... Håper det snart gir seg. Misunner dere som ikke merker noe til den berømte kvalmen[:)]

Jeg er sykemeldt i to uker nå. Pga influensa/bronkitt. Så det jeg må gjøre er å bare ta det med ro og få sykdommen ut av kroppen.
Jeg merker ganske mye til kvalmen. Klarer ikke å kaste opp så jeg går rundt å brekker meg i tide og utide. Og samboeren min synes dette er utrolig morsomt. (ser jo selv også at det kanskje er litt komisk når jeg kommer med sånne lyder til stadighet) Er også veldig slapp og sliten men tror mye av det kommer av sykdommen. Er lei av å ligge på sofaen nå, men får ikke til å gjøre noe annet heller :(

Jeg føler at jeg lider av narkolepsi... Sovner hele tiden og overalt. På bussen, på forelesning, ved kjøkkenbordet, i køa på butikken... Sofaen kan jeg bare glemme, da er alt håp ute! Nå har jeg vært oppe i 3 timer, og jeg tror sannelig det er på tide med en liten lur igjen. Dessuten er jeg kvalm og sulten hele tiden. Men gleder meg over graviditeten også altså[:)]. Og så gleder jeg meg til vi skal si det til familie og venner, da forstår folk kanskje litt bedre hva som skjer med meg. Vi har valgt å vente til vi har hatt første UL i uke 12. Det er det jo "bare" en 4 uker til.

Jeg er sykemeldt 50% frem til den 21/2 pga ryggproblemer og kvalme, ikke sån at jeg kaster opp var eneste dag men likevel veldig kvalm i prinsip hele dag..... Er enormt trøtt å sliten for tiden! Regner med å fortsette sykemeldingen etter den 21e.. Det verste er den vonde følelsen jeg har i nedre delen av ryggen. Etter en dag på jobb, så har jeg kjempe vondt. Vil da bare ligge ned å ikke gjøre noe som helst. Lurer på hvordan det ska gå når man blir større..? Er kjempe, kjempe glad for den lille som vokser der inne, den er utroligt etterlengtet [:D] 

Jeg har vært sykemeldt i 2 uker og skal være sykemeldt ut februar fordi jeg sovnet sittende foran pulten min på jobben [:D] Og også pga kvalme og ingen matlyst, så jeg har gått ned noen kg. Får se om jeg kommer meg i jobb fra mars. Også er jeg plaget med isjas smerter nedover i høyre ben, spesielt hvis vi har gått en tur eller gått på ski eller noe. Jævlig vondt faktisk, sånn at jeg klapper litt sammen i benet [&:] Sorry klagingen, men tenkte det var greit. Men må avslutte med at jeg kunne ikke vært gladere om dagen enn jeg er nå. Bare kunne ønske jeg kunne bli kvitt tanken på at: Tenk om det ikke stemmer, tenk om jeg innbiller meg alt.... Vil så gjerne høre eller se livet der nede [8D] Flere som tenker som meg?

den kvalmen er helt jævlig ja, ser at det er mange som sliter med å være trøtt også. Jeg er også en av den, kan omtrent ikke legge meg på sofaen for da sovner jeg tvert, merker at lunta er mye kortere så jeg er kjmpe glad for at sambo er hjemme om dagen og kan ta seg av veslefar. Har fryktlig dårlig samvittighet at jeg ikke orker så mye med han å gjøre om dagen

Nå er jeg litt kvalm heeele dagen, men kaster ikke opp heldigvis. Forrige gang spydde jeg konstant i 16 uker. Ingen morsom graviditet nei!!!! Det som hjalp meg var å hvile masse, ingenting av det jeg spiste hjalp heller. Men det er viktig å drikke masse - for ikke å bli dehydrert (for da bærer det til sykehuset).[;)]

Er sliten og mye sulten nå uten den store matlysten. Føler meg oppblåst i magen.

Formen er vel så dårlig som den noen gang har vært. Kvalm hele døgnet, kaster opp flere ganger om dagen, sover dårlig om natten og må opp og tisse 3-4 ganger per natt! Har vært sykemeldt siden 5,5 uke og regner med at sykemeldingen må utvides til uke 12 eller 13 i allefall. Det værste er vel kansje at jeg ikke takler at typen tar på meg, eller klemmer og koser på meg, er så uggen i hele kroppen og får nesten klaustrofobi av at noen kommer for nær meg. skikkelig nedtur så langt, men DET ER VERDT DET!

Jeg er til tider litt uggen på en ubestemmelig måte. Kaster ikke opp, men er uvel. Så har jeg  til tider hjerteklapp på kvelden og natten. Ellers så blør jeg neseblod, har tett nese og utrolig vondt i hodet. Og rimelig ømme pupper så klart. Det beste med Bh er å ta den av! Må kjøpe en deilig sportstopp. Bare syv månder igjen...  

Formen har vært ganske bra, selv om jeg har vært kjempe trøtt og litt små kvalm i perioder... kommer helst når jeg har vært sulten!!
Trøttheten begynner å gå over..
Humøret er litt svingene, men samboeren min klarer seg godt..he..he..
Ømme bryster og treg imagen har jeg også, men alt detter er jo tegn på at alt er bra,[:)] så skal vel ikke klage...[&o]
I det store og hele er alt bare bra!!!!

Hvor skal man starte?? Egentlig så er ikke dette her ille, men for meg er det ille nok.

Så og si fra dag en har jeg slitt med halsbrann. I noen uker nå har jeg slitt med vondt i magen, ikke vanlig magevondt. Men kynner magevondt...men man kan jo ikke ha kynnere enda....??

Siden igår har jeg ikke klart å holde på maten i det hele tatt. Men har lært fra forrige svangerskap at man må spise likevel, slik at man får litt næring i kroppen. Forrige gang ble jeg ikke kvalm før i 4 måned. Alt kommer tidligere dette svangerkspate kan det virke som. Men jeg har ikke merket noe til bekkenløsning enda gudskjelov *bankibordet*

Jeg er 10+3 så håpet mitt er at det går over tidlig, siden det startet tidlig denne gangen. Også er det jo lov å håpe på at kvalmen jeg sliter med nå er omgangssyken og ikke svangerskapskvalme....for da går det mest sannsynlig kjappere over.

Tips til alle andre der ute som sliter med kvalme og oppkast: Drikk masse vann. en kopp te og noen tørre kjeks i senga før du står opp kan hjelpe litt. Og uansett om du klarer å holde på maten eller ikke, spis likevel. Kroppen vil uansett få tatt til seg litt næring uansett før maten kommer opp igjen. Spis lite av gangen, og oftere. Forrige svangerskap spiste jeg hver 3 time for å klare å holde på mest mulig av maten. Alt fra brødskiver til tørre kjeks

jeg var kvalm fra morgen til kveld i 4 uker ca..det gikk over for litt over en uke siden [:D]. har hatt litt hodepine i det siste.trøtt og tørst, men lykkelig[:D]

Du er heldig som er kvitt kvalmen!!!

Er fortsatt plaget med kvalme hele tiden, og trettheten har ikke gitt seg litt.
Må nok smøre meg med tålmodighet nå... og håpe at det forsvinner de nærmeste ukene.

begynner å føle meg bedre, selv om jeg ikke holder på maten og jeg fortsatt er kvalm.

Var hos legen idag, må holde meg i ro ihvertfall t.o.m onsdag om en uke. Har blodspor i urinen, så selv om jeg ikke har noen andre symptomer så krysser vi nå fingrene for urinveisinfeksjon. Det er ikke noe særlig dette her, føler meg kjempedeppa. Skal jeg virkelig få "alt" dette svangerskapet også??

Legen var veldig bekymret, så de skulle sende den til "hastedyrking". Jeg får svarene imorgen.

Blæh, nei idag var det ingen god dag for meg å være gravid på gitt[:o]

er i bedre form nå en i starten, var utrolig sliten og trøtt: Trengte mye søvn og vile... Kvalmen har kommet og godt litt, men ikke noe voldsomt!!!
Ellers har formen vært bra egentlig, kan ikke klage... Er førte for meg så er spennende å se hvordan svangerskapet utvikler seg!!!
Gleder meg til å komme til jordmor og det er snart bare en uke til, da er jeg 14 uker på vei!!!
Ellers så er det lege besøk nå på fredag og det blir jo spennede...
Har dere hvert hos jordmor eller lege? 

Håper på svar fra noen!!!

Eg har begynt å bli mykje bedre nå, er enda veldig trøtt om kvelden og blir lett kvalm da, i går gjekk eg ein times lang tur i skogen og kjente meg kjempe bra etterpå, de hadde eg aldri klart for to uker siden![:)] 

Back
Topp