Hvordan er du med dato på matvarer?

Står det siste forbruksdag kaster jeg det om det har gått over den datoen. Står det best før er det enkelte matvarer jeg/vi fremdeles kan bruke - men langt fra alt ;)

Sånn var oldemoren min og! Skrapa mugglaget av ost og syltetøy og spiste i vei. Grøss... :p

Hahaha! Jepp :p var på besøk der i går til lunsj: hun setter osten på bordet og jeg påpeker at den er grønn og hårete, farmor finner fran kniven og TADA: god som ny :p
Jeg hadde heller nugatti på skiva, som utrolig nok hadde en hel måned igjen av holdbarhetstida :p

Jeg er veldig vanskelig med slike ting. Jeg tørr nesten ikke smake/lukte på ting når jeg ser at den har passert best før-datoen :p

Det kommer an på matvaren.
Kaster det ikke nødvendigvis nei, men lukter på det først og vurderer:P

Hårete, grønne matvarer kastes.
Ellers brukes det så fremst det lukter greit og ikke ser tydelige muggspor.

Hadde en sånn lærer i kost-og ernæring som skrapte av mugglaget på syltetøyet. Blæh, aldri mer!!! Det smakte muggel. Ble noe annet pålegg den dagen vi skulle ha felles frokost!

Jeg er litt for dårlig på å bruke ting som er utgått på dato...

Det byr meg veldig imot å spes nå som jeg er gravid

Det kommer an på hva det er.
Ser an maten :)

Der har jeg blitt flink til å stole på egen dømmekraft og ikke datostemplingen! Lukte først, alltid.

Værre når jeg tar en ryddesjau på kjøkkenet til mamma, hun er en mester i å ikke kaste. Men ærlig talt, tørrvarer og krydder som gikk ut på dato under Lillehammer OL kaster jeg.

Jeg har krydder som gikk ut på dato for et par år siden :P
Mamma er lik som din mor, hvis ikke verre.....

kommer veldig ann på hva slags mat det er men melk og kjøtt sjekket grundig, det meste annet holder seg mye lenger

Jeg lukter å smaker. Spiser om jeg er trygg. Eneste er kylling, det rører jeg ikke om den er en time over datoen :) men det har sine grunner :)

Jeg spiser ikke maten om best før eller utløpsdato har pasert...

Back
Topp