Hvordan er din svigermor?

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Wicked witch, ulv i fåreklær eller fairy godmother? Kommer dere godt overens eller er har du fått en ond stemor med på kjøpet? :)

Jeg har nok hatt veldig flaks. Veldig hyggelig og morsom dame. Synd hun bor på andre siden av landet, men nå skal hun snart av med pensjon så kommer hun forhåpentligvis oftere på besøk :-)

Må desverre si at både jeg og min mann har et komplisert forhold til hans mor. Hun er rett og slett umulig å ha med å gjøre etter at hun og hennes ektemann gikk fra hverandre. Mye bitterhet fra det bruddet som hun lar gå ut over sine barn og barnebarn. Men min mann derimot er veldig fornøyd med sin svigermor!!:)

Min svigermor er alltid positiv, men jeg har aldri blitt helt fortrolig med henne, for det er liksom noe som skurrer, men jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det er :shifty: Når det er sagt så virket hun jo ikke overlykkelig når vi fortalte om første graviditet for 1.5 år siden. Og når vi fortalte at jeg hadde en SA så sa hun "haha, jaja jeg skulle no likt og se BF som pappa" :wideyed: Det gikk ikke helt opp for oss hva hun hadde sagt før vi var komt hjem etterpå, men ingen av oss har tatt det opp med henne :(
BF derimot elsker sine svigerforeldre, det vet jeg med sikkerhet! :happy::happy:

Min svigermor er super :) føler meg hjemme når eg er på besøk der. Men må passe litt på hva vi forteller. Ho kan ikkje holde på hemligheter uansett hva det gjelder. Og barna er veldig glad i ho :)

Svigermor er heilt super. Einaste som er "feil" med ho er at ho bur 17 t kjøring unna.

Har forresten to sett med svigers sidan foreldra til mannen er skilt og gift opp igjen på kvar sin kant. Alle fire er hyggelige og omgjengelige folk som dessverre bur alt for langt unna.

Svigers er greie. Men jeg synes det er vanskelig med ulike deler av familien som glemmer at det finnes flere parter (familie, venner, vår egen lille familie osv) som skal ha samvær med oss også..

Svigermor er flott! Ikke et vondt ord å si om den dama. Hun stiller opp, er positiv og imøtekommende, personlig engasjert og et meget reflektert og oppegående menneske. Har med årene lært å være helt meg selv rundt svigers og mannens familie, men kjenner likevel på følelsen av å pynte litt på og fremstå mest mulig perfekt - det går nok mer på meg selv og min oppfatning enn på svigermor.

Mine svigerforeldre døde dessverre for noen få år siden :( vi kjenner veldig på savnet etter dem nå som vi skal få deres første barnebarn. Er misunnelig på alle dere som kan irritere dere over svigers, dere er heldige som har dem!

Jeg er nok verdens heldigste, for makan til mamma, bestemor og svigermor skal du lete lenge etter. Hun er godheta sjøl og stiller alltid opp for alle. Verdens mest engasjerte bestemor, som er smart, morsom og nydelig. Absolutt et forbilde ❤️

Det var en spesiell kombinasjon :-)
Hehe, joa, men ho er litt vanskelig å lese, så ho kan ofte virke pottesur, men så er ho egentlig ikke det.. så fåreklær ble kanskje litt feil uttrykk uansett! Verdens snilleste svigermor som ofte er mer interessert i barna enn min egen mor er. Hun er ikke barnas opprinnelige farmor heller,så det har vært en del greier der med forskjellsbehandling men det har vi nøsta opp i.

Forrige svigermoren min var ei av mine nærmeste "venninner", det var det verste med bruddet mellom meg og barnefar. At jeg mistet henne litt...

Vi har vel lært oss å like og leve med hverandre :P
Det ble full krig rett etter vi fikk første barnet, hun skulle blande seg i alt og ha meninger om det meste. Det gikk veldig dårlig i kombo med at jeg er sta og vet hva jeg mener og vil og hun det samme.

Alt i alt så fant hun ut at det beste var at jeg fikk styre med mine barn også fant jeg ut at hun at hun ikke var så aller verst når hun sluttet å blande seg i mine rutiner og regler osv.

Nå er hun er fantastisk farmor som er utrolig flink og omsorgsfull ovenfor de og oss :)

vi bodde med svigermor de første årene vi var sammen, hadde da værdens verste svigermor følte jeg da, men etter vi flyttet for oss selv, og fikk barn synes jeg at jeg har ei kjempe snill svigermor som stiller opp. svigerfar er litt så som så :p
men svigerforeldrene mine og foreldrene mine har også fått et kjempe godt forhold :)

Hehe, joa, men ho er litt vanskelig å lese, så ho kan ofte virke pottesur, men så er ho egentlig ikke det.. så fåreklær ble kanskje litt feil uttrykk uansett! Verdens snilleste svigermor som ofte er mer interessert i barna enn min egen mor er. Hun er ikke barnas opprinnelige farmor heller,så det har vært en del greier der med forskjellsbehandling men det har vi nøsta opp i.

Forrige svigermoren min var ei av mine nærmeste "venninner", det var det verste med bruddet mellom meg og barnefar. At jeg mistet henne litt...
Ja det husker jeg med min ex også. Man slår liksom ikke opp men en person, men med en hel familie. Og vi hadde vært sammen 4,5 år så hans familie hadde jo rukket å bli "min" også. Heldigvis har jeg fått en minst like bra familie på kjøpet med min mann så det hjelper jo mye på :-)

Mine svigerforeldre døde dessverre for noen få år siden :( vi kjenner veldig på savnet etter dem nå som vi skal få deres første barnebarn. Er misunnelig på alle dere som kan irritere dere over svigers, dere er heldige som har dem!
Uff ja det er tøft. Min mann mistet faren sin noen år før vi ble kjent og jeg ser jo savnet der. Nå er min mor også veldig syk så jeg er jo litt redd for at hun kanskje ikke får treffe sitt første barnebarn. Har liksom aldri falt meg inn at jeg ikke kunne ha en mor som stilte opp når vi fikk barn. For meg er det jo en liten trøst med en svigermor som er så god som den jeg har vært heldig og endt opp med.

Back
Topp