Hvordan er deres 6 måneders baby ?

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Nå begynner tiden virkelig og flyve avgårde og snuppa er allerede 6 mnd og 2 uker! hun er nå 64,5 lang og 7650gram. hun kan si babababa og mamama, hun kan rulle begge veier og åle seg litt fremover ( kommer seg der ho vil) og har begynt å sette seg opp i krabbestilling. ho er somregel i godt humør men vil helst sitte på fanger elller bli bært, hun hoster skikkelig til om vi glemmer og snakke til ho på noen minutter .. Elsker oppmerksohet =)
 
Last edited:
Min er 6 mnd i dag, hun er veldig blid og pludrer litt. Hun er litt lat av seg så hun har gitt seg med å rulle. Ellers prøver hun å komme seg fremover på magen, men har ikke funnet teknikken helt ennå:) Hun har begynt å bruke klærne storesøster brukte når hun var 10-11 mnd nå;) Må vel legge til at storesøster ikke er/var så stor:)
 
Hun er snart 7 måneder og var 68,5 cm og ca 8 kg for 2 uker siden. Hun er smørblid og leker mye på gulvet :) hun ruller begge veger og snur seg rundt sin egen akse, har veldig lyst fremover men har ikke knekt koden helt enda ;) hun har begynt med noe rart når hun ligger på magen, danser eller gynger hodet og bena i takt opp og ned, ser snodig ut. Ellers synger hun mamamama og papapapa uten å mene mamma eller pappa, tror jeg..
 
Hun er snart 7 måneder og var 68,5 cm og ca 8 kg for 2 uker siden. Hun er smørblid og leker mye på gulvet :) hun ruller begge veger og snur seg rundt sin egen akse, har veldig lyst fremover men har ikke knekt koden helt enda ;) hun har begynt med noe rart når hun ligger på magen, danser eller gynger hodet og bena i takt opp og ned, ser snodig ut. Ellers synger hun mamamama og papapapa uten å mene mamma eller pappa, tror jeg..
vi vett jo aldrig ,, men av og til lurer jeg litt får når pappan holder ho så skikker ho av og til på meg strekker amene mot meg å sutrer mamamamamm Memmememme,heelt til jeg tar ho så slutter ho :p
 
Hun er snart 7 måneder og var 68,5 cm og ca 8 kg for 2 uker siden. Hun er smørblid og leker mye på gulvet :) hun ruller begge veger og snur seg rundt sin egen akse, har veldig lyst fremover men har ikke knekt koden helt enda ;) hun har begynt med noe rart når hun ligger på magen, danser eller gynger hodet og bena i takt opp og ned, ser snodig ut. Ellers synger hun mamamama og papapapa uten å mene mamma eller pappa, tror jeg..
Hihi, kanskje ho øver seg på mumisangen:) Det gjør lille her!
 
6 mnd og 1 uke, 9360 gr 69,6 lang. Sagt mamma og baba, Allo , ruller fra rygg til mage. Begynte å rulle tilbake men nå har han sluttet før hannskikkelig kunne det. Åler rundt seg selv. Blir veldig frustrert når han ikke kommer fremover. Bare kommet noen få cm. Forstår ikke helt hva han skal gjøre. Blitt veldig avhengig. Forsvinner jeg så skriker han. Krever mer oppmerksomhet og kos. Vil helst sitte på fanget..
 
7 mnd, 7,3 kg og 66 cm. Var på kontroll i går, helsesøsteren dreiv å sa "hvor er mamma?" for å få han til å se på meg. Og "jeg tror nok du vet hvem mamma er, ja". Jeg tenkte bare yeah right, tror ikke han aner at jeg er mamma :p Han ruller, og i går akte han seg bakover veldig bevisst, kommer seg i krabbestilling med godt underlag, men ikke framover ennå :)
 
6,5 mnd nå, og var 69,5cm og 8,4kg for en uke siden :)
Her krypes det rundt i huset i full fart, yndlingstedet å krype er under spisestuebordet og da hender det han blir sint, for han kommer seg ikke alltid ut igjen fordi stolene er lavere i ryggen.. Han kommer seg opp i krabb, men har ikke helt knekt den koden enda, så han blir stående og vegge! Ellers så skjønner han godt hva "nei" betyr og begynner og hylgråte og legger hode ned hvis jeg sier nei når han tar på vasene mine på gulvet, for så å prøve igjen 30 sekunder etterpå! Han har også sagt mammama lenge, men tviler på at han vet at det er meg helt enda :)
 
68cm og 8610g på 6mnd kontroll :) ruller begge veier, kommer seg ikke fremover, men rundt sin egen akse. Ikke hørt noe som ligner på verken mamma eller pappa, men babler og plunder hele tiden. Bestemt kar, skriker hvis han ikke får det som han vil :p
 
Nå er hun 7 og 1/2 mnd, men ved 6 mnd var hun 67 lang, 42 i hodet og hele 6180 i vekta :p

Hun kunne rulle rett før hun fylte 4 mnd, og rett gør hun ble 6 mbd lærte hun seg å krype rundt overalt.

Nå øves det på krabbing og reise seg opp, og i den forbindelsen har hun lært seg å velte lekekassene sine og kaste lekene i en vill fart bak seg :p
 
Back
Topp