Hvordan dele permisjonen?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Med de to store har vi delt permisjonen ganske likt, og det har vært helt ok. Forrige jobben betalte 2 timer amme fri og jeg hadde en helt ok garderobe der jeg kunne pumpe (og mulighet til å sette melka kald)

Nå trives jeg dårlig på jobb og kjenner at jeg er lite motivert til å gå ut i jobb før jeg "må". Jobben betaler 1 time ammefri, og jeg ser det ikke som aktuelt å sitte på do eller i møterom med glassvegger å pumpe.

Må vel snart ta diskusjon i heimen.

Hvordan skal dere gjøre det? og hvordan dekker dere gapet mellom april og barnehagestart?

Her er det jeg som tar ut hele permisjonen, minus pappakvoten så klart! Det er noe begge ønsker, så den er grei:) ellers har jeg hele 11 uker ferie i løpet av min permisjon, så jeg tar ut ca 1 mnd med ulønnet permisjon i tillegg... Skal ha noe ulønnet mens pappan er i permisjon for å få litt "ferie" sammen. Pappan tar ikke ut ferie i 2017 siden han allikevel har permisjon, og dermed kommer vi godt ut av det mtp feriepenger, noe som hjelper på når jeg ikke har lønn den mnd:) tar forresten ut 80 % lønn...

Mannen tar fedrekvoten og jeg resten. Fra April til barnehage blir det både ferie og permisjon uten lønn

Vi er begge studenter så får se an litt hvordan det blir med pappakvoten hans med tanke på at han skal levere masteroppgave neste år. Fra april til august tror jeg nok det blir kontantstøtte, så kan jeg ha med ungen på forelesninger vårsemesteret (forutsatt at ungen vi får er rolig nok til det), evt at pappaen har den hvis det passer mtp jobb. Hvis det absolutt ikke lar seg gjøre har de vel litt mer fleksible bhg-opptak i studentbarnehager.

Men kontantstøtte får vi vel ikke før mai neste år? Forstår det på nav sine sider at barnet må være 13 mnd for å få det.

Her blir det å ta ut 80% og dermed ha 59 uker permisjon, og om det lar seg gjøre når den tid kommer, blir det ulønnet frem til barnehagestart :) Får jo som nevnt over her kontantstøtte :) Mannen skal også ta ut sin del av permisjonen ved å ha to uker fri og jobbe en uke :)

Vi tar ut 100% men er hjemme tilsvarende 80%. Jeg tar full perm minus pappakvoten og noen måneder ulønnet. Ettersom mannen er student håper jeg han kan ta minsten noen dager fra april til juni også blir det nok morfar og farmor som må til pers. Mulig jeg tar fri i juni og mannen i juli/august.

Far tar sine uker, jeg tar resten. Jeg er arbeidsledig når jeg er ferdig i permisjonen, så hva vi gjør fra mai av får vi bare ta som det kommer. Jeg må jo ut og søke jobb, og må ha barnepass tilgjengelig ved behov, så vi benytter oss nok av samme dagmamma som vi gjorde med størsteungen, og graderer barnepass og fedrekvoten, slik at den går over litt flere uker.

Men kontantstøtte får vi vel ikke før mai neste år? Forstår det på nav sine sider at barnet må være 13 mnd for å få det.
Ja, det stemmer:) men pappan skal ikke ha permisjon før da allikevel her;) på den måten blir det ikke like mye tap på hans lønn mtp at jeg velger 80%lønn... Velger mor 80 % lønn, så får pappan automatisk også det.

Vi tar ut full prmisjon med 100% og så 10 uker ulønnet etter det.
Resten dekkes opp med felles ferieuker som blir rundt 26 uker og forhåpentigvis en bestemor som kommer på besøk en uke eller to. Vi har ikke snakket ang deling av permisjon, men tipper at papapen tar sin del bare. Han har en jobb som krever mye og han klarer ikke være lenge borte uansett. Så blir det vel kontantstøtte og sparing som gjelder frem til barnehagen (vi håper nok på barnehageplass tidligere enn september)

Vi tar ut full prmisjon med 100% og så 10 uker ulønnet etter det.
Resten dekkes opp med felles ferieuker som blir rundt 13 uker og forhåpentigvis en bestemor som kommer på besøk en uke eller to. Vi har ikke snakket ang deling av permisjon, men tipper at papapen tar sin del bare. Han har en jobb som krever mye og han klarer ikke være lenge borte uansett. Så blir det vel kontantstøtte og sparing som gjelder frem til barnehagen (vi håper nok på barnehageplass tidligere enn september)
Vi får foresten nesten 25k ekstra å rutte med iløpet av året om vi tar 100% lønn og så 10 uker ulønnet så anbefaler folk å regne på det før de bestemmer seg for 80% lønn for hva som lønner seg.

Vi tar ut 100% lønn fordelt på hvor mange uker det enn er, og så 10 uker ulønnet perm. Det sparer vi MYE penger på, så setter heller av penger.

Utover det skal jeg ha 4-6 måneder ulønnet permisjon tilsammen etter at den lønnede permisjonen er slutt, og så ferie. Mannen tar sine 10 uker, høsten 2017 når barnet er 1.5 år. Så drøyer vi bhg start så lenge som mulig.

Han har en veldig krevende jobb med mye reising, så det passer best at han tar perm om høsten når de har det roligst.

Dessuten har vi alltid vært enige om at siden jeg trives best hjemme og han trives best med å jobbe fordeler vi permen slik at jeg er mest hjemme. Han er en fantastisk pappa og gjør alt med ungen, men foretrekker likevel å jobbe på dagtid.

Eg tar alt så har pappan vanlig fedrekvote :) det passer oss best :) eg hater jobben min så deilig og bare kose meg med babyen heller :)

Dere som skal ta ulønna perm Bør være obs på at dere mister sykepengerettighetene deres etter 4 uker uten jobb.

Kommer selv til å velge 100% lønn og så ulønna permisjon fordi den ulønna permisjonen uansett blir såpass lang (6mmd) at jeg uansett mister sykepengerettighetene mine.

Eg kommer vælga 100% . Huskar eg valgde 80% me nr 1 før
Å vara hjemma flera uker og
De gick ut øver lønnen till mannen nær han hade pappapermisjon. Fick mindre da

Back
Topp