Hvordan bli fort frisk?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hjelp! Jeg er syk! Trenger å bli frisk fort.

Forrige uke startet med feber og vondt i ansiktet. Bihulebetennelse og penicilin. Var dårlig til fredag men oppegående. Var helt fin i helgen og og går, men i gårkveld begynte jeg å fryse voldsomt og kroppen verket overalt. Gikk å la meg samtidig med ungene og klarte ikke stå opp før 9. Ny telefon til legen med beskjed om at det var fult i dag men kan komme i morgen.

Tips til å bli fort frisk? 17 mai straks og jeg SKAL delta!

Sitter her under ett pledd og fryser mens solen steker ute.. virker jo bare dumt. Jeg vil ut!
 
Slappe av, masse vann, c-vit og søvn.

Masse god bedring[emoji4]
 
Legg deg ned, og slapp av. Hvis du gjør noe så bruker kroppen energi på annet enn å bli frisk.
Ta deg en lur :)
 
Sov og sov og sov!
Ei jeg kjenner, som jobber på nyfødtintensiven og derfor ikke kunne være syk på jobb, sykmeldte seg som regel straks hun brygget på noe og brukte sykedagen på å sove. Slik fikk hun som regel begrenset sykdommen mye, og hadde mye lavere sykefravær på den måten.
 
D-vitamin er bedre enn c-vitamin for immunforsvaret, men må taes over tid. På apoteket får du kjøpt noe som er SUPERT mot bihulebetennelse. En sånn svææær sprayflaske, som sprayer opp til taket! Så du må ikke trykke på den når den ikke er i nesa di, men ha den i nesa og trykk og da skyller den godt ut bihulene. Drikk også mye. Og siden du tar penicillin kan du kjøpe litt probiotika-kapsler med det samme du er på apoteket. Da takler magen penicillinen og ettervirkningene av den bedre.

Og sov nok. Masse god bedring!
 
God bedring [emoji173]️ drikk mye vann, og hvil deg mye [emoji4]
 
Dessverre ingen vidunderkur, huff jeg synes synd i deg. Det er er fælt og har selv vært syk i halvannen uke nå.
Mitt beste tips er som mange over, å drikke masse vann. Og om du har vondt i hodet så ta deg to paracet hver 6 time og drikk en kopp kaffe til. Det tar bort smerte og litt feber og da føler man seg litt bedre. Det er også veldig godt med kokt vann og sitrontre med en sitronskive oppi. Honning om du liker det, men jeg foretrekker sukker (syk er syk sant?).
 
Hold deg hjemme, sov ut og unngå stress. :)

Ta smertestillende for å lindre feber/smerte, skyll bihulene og ta antibiotikaen til rett tid, hele kuren ut.

Masse god bedring!
 
Lytt til kroppen.. du blir gjerne ikke fortere frisk, men sjansene for at du forverrer situasjonen er stor vist du ikke lytter til kroppen.
 
All of the above. Sov isf å være her på forumet! Du er en kjempe flink forumansvarlig, men vi klarer oss uten deg i en liten stund [emoji6]
Masse god bedring!
 
Sov, og drikk vann. God bedring [emoji813]️ behandle symptomene med smertestillende/febernedsettende og se masse Netflix;)
 
God bedring!! Håper du våkner litt kvikkere i morra...

Husk at helsa kommer alltid før jobben, men vet veldig godt det ikke alltid er like lett likevel i praksis [emoji6][emoji6]
 
Hei jeg har det "samme"<3
Startet skikkelig for litt over en uke siden. Ble mer dårlig søndag kveld. Har aldri produsert så mye så ekkelt snørr før. Vondt i hodet, kjeven og tennene hele tiden. Begynte på antibiotika mandag og i går steg feberen til over 40:eek: heldigvis litt bedre akkurat nå. God bedring. Håper også på 17.mai men det ser mørkt ut nå:(
 
Back
Topp