Hvordan bestille time til tidlig ul ?

Legen henviser deg ikke til tidlig ul hvis du ikke ligger i fosterstilling og gråter av smerte.. Jeg måtte privat da jeg fikk blødning sist. Og det var i uke 11. Får ikke tidlig ul nå heller når vi er lovet tett oppfølging etter at snupp døde i magen for 3 mnd siden..
 
Hvis ikke husker helt feil så fikk jeg time til ik i uke 12 og 18 tror jeg sist gang ..men må sikkert snakke med fastlegen først ..
 
Legen henviser deg ikke til tidlig ul hvis du ikke ligger i fosterstilling og gråter av smerte.. Jeg måtte privat da jeg fikk blødning sist. Og det var i uke 11. Får ikke tidlig ul nå heller når vi er lovet tett oppfølging etter at snupp døde i magen for 3 mnd siden..

Bevis på det motsatte her. Sa bare jeg ønsket veldig, og da fikk jeg. Har ingen smerter Overhodet! De gir det ikke uten grunn, men skal kunne gå an å få om man ønsker det. Trenger virkelig ikke ligge i fosterstilling for det, da burde de isåfall sendt deg rett til sykehus isteden.
 
Bevis på det motsatte her. Sa bare jeg ønsket veldig, og da fikk jeg. Har ingen smerter Overhodet! De gir det ikke uten grunn, men skal kunne gå an å få om man ønsker det. Trenger virkelig ikke ligge i fosterstilling for det, da burde de isåfall sendt deg rett til sykehus isteden.
Heldige deg! Det må jeg her! Jeg får ikke tidlig ul, selv om vi mistet lille jenta vår for 3 mnd siden :(
 
Tror terskelen for å henvise til tidlig UL, er SVÆRT varierende!
 
Har nok mye med resurser og gjøre. Men det er ingenting som hindrer deg i å bestille privat om du er så bekymret. Hadde en sa i oktober og fikk en blødning nå i dette svskapet og jeg fikk ikke time hos legevakten eller fastlegen en gang fordi de rett og slett ikke prioriterer gravide i første trimester.
Jeg bestilte hos privat, men selv der er det lang ventetid. Så skal på ul den 22/1, holder graviditeten sjult for familien frem til vi har fått bekreftet at allt er bra. Har desverre en dårlig følelse på meg. Tror ikke de finner liv i det hele tatt. Har helt sluttet å glede meg over graviditeten.
 
Herregud!!! Kjenner at jeg blir provosert på dine vegne. Kan du bestille privat da? Må sikkert betale selv men. Hadde ihvertfall gjort det selv...
Ja, syns det rett og slett er urettferdig. Synes en burde få ul hvis en er bekymret. Hvertfall hvis en har mistet. Og sykehustabbe kan trolig spille en rolle på at vi mistet også :( vi kan selvfølgelig ta privat, som koster 1000 kr, som egentlig ikke er mye i en slik situasjon. Men vi bestemte rett og slett av vi ikke tar oss råd, da det nettopp har vært jul, og vi sparer for harde livet for å få satt opp gravstein til jenta vår. Men har fått i uke 11, det er da noe...
 
Jeg var hos en annen enn fastlegen min da jeg blødde, og selvom hun var ganske sikker på at alt var i orden, ville hun henvise meg for at jeg skulle slippe å bekymre meg. Er ikke så sikker på om min vanlige lege ville gjort det, for hun er konservativ med alt mulig.. Sykehuset har vel "alltid" fullt, så måtte gjøre det privat. Men det finnes jo så mange private klinikker i Oslo/Drammensområdet nå at det ikke burde være noe problem om man henviser en og annen..
 
Back
Topp