Hvordan avslører dere graviditeten

Planlegger ikke å gjøre noe annet enn å bare si det, jeg. Tror det er hyggelig overraskelse nok for alle som skal få vite det:)

Her ble det å fortelle det da vi kom hjem til jul. De begynte å spekulere da det aldri kom noe godt i glasset:hilarious: Så da var det bare å fortelle det. De viste vi prøvde, fra tidligere av når vi mistet.

Jaa enig, tror jeg er ca 12+0 på morsdagen faktisk, men kjenner at jeg ønsker å få bekreftet at det er liv laga før vi deler.. :)
Så nå at jeg er over 12 uker på morsdagen, så da får nok svigermor en overraskelse da i stedet for på bursdagen når jeg er 18 uker! Det passer perfekt :rolleyes:

Vi fortalte det veldig raskt, da vi var så heldige og fant ut av dette på lille juleaften. Å skulle gå igjennom flere juleselskaper å holde på en slik hemmelighet, det hadde ikke jeg klart, så vi heiv oss rundt og kjøpte noen mini tøytøfler og laget et kort fra mini til det enkelte familiemedlem, og pakket dette inn. Så sørget vi for at de pakket opp samtidig.

Det føltes helt fantastisk og godt å fortelle! ❤️

Så nå at jeg er over 12 uker på morsdagen, så da får nok svigermor en overraskelse da i stedet for på bursdagen når jeg er 18 uker! Det passer perfekt :rolleyes:
Ooh, takk. Fant ut at jeg er 12 uke noen dager før morsdag, så da forteller vi det på morsdagen vi også :-)

Jeg sa til mamma at jeg hadde fått en fin julegave som jeg hadde tatt bilde av. Der var det bilde lånt på nettet av en tegneseriebaby og teksten var lignende dette: baby arriving in september :rolleyes: Hun ble så glad og det var veldig koselig ❤️ Forrige gang fortalte jeg den dårlige nyheten: har vært gravid, men har mista. Så denne gangen ville jeg fortelle henne en god nyhet selvom det er tidlig, så får vi håpe det går fint denne gangen :)

Om korona tillater det reiser vi kanskje hjem til påske, og blir nok å fortelle alle det da. Hvordan vet jeg ikke enda, kanskje bare gi alle et innrammet ultralydbilde eller noe :)

Vi er så utrolig kjedelig at vi har bare sagt det rett ut :happy090

Synes ikke det er kjedelig, jeg. Det er jo en veldig stor og fin ting som skal skje, trenger ikke lage noe mer opplegg rundt det. Synes også det er nært og personlig å si det med ord, spesielt hvis man har mulighet til å si det ansikt til ansikt med de som skal få vite det. Blir veldig stolt og glad av å si "jeg er gravid" eller "vi skal bli foreldre" :)

Jeg har noen nære venninner + søster som vet, men vi lurer på om vi skal si det til familien snart også. Jeg tror ikke jeg klarer å la være hvis jeg ser de! :facepalm:

Jeg er 12 uker på vei dagen etter bursdagen min, så lurer kanskje å si det til resten i den anledning... Vi får se, om jeg ikke sprekker før, så får kanskje ikke folk vite det før jeg dukker opp med mage ;) Nå i koronatider slipper vi jo heldigvis like mange unnskyldninger for hvorfor vi ikke drikker!

P.S.
Jeg er ny på forumet, men syns det er gøy dere har en emoji som motorboater. :downtown Dere kan si han leser, men come-on. Han motorboater og ser svært fornøyd ut :playful:

Her får storesøstrene vite det først. Lurer på å skrive (yngste har akkurat lært seg å lese) på en lapp "jeg skal bli storesøster" og legge i en konvolutt.
Så kan de fortelle det til besteforeldre etterpå.

Tenker å fortelle det til familie rundt påske, da er jeg 15 uker :) (hvis jeg/vi klarer å holde det hemmelig så lenge da :rolleyes:)
Må jo gjøre litt gøy ut av det, så har tenkt til å kjøpe små påskeegg og putte ultralydbilde + en liten tekst oppi :love017 Gleder meg til å se reaksjonene deres :D

Første gang hadde vi kjøpt vin etikett som det sto noe som grandparents årgang 2017. Sist gang hadde vi en eske med en heliumballong som var festet med en blå tråd inni esken som fløy opp og det so it´s a boy på når vi fortalte det. Denne gangen har jeg kjøpt genser fra HM som det står Big bro.. om vi finner ut at det er en jente har vi en body med navnet på som vi i tillegg pakker inn og får storebror til å gi til besteforeldrene. Vet enda ikke når vi skal fortelle det er 8+0 nå.. når forteller dere det?

Klarer ikke vente til påske allikevel...tror kanskje vi printer ut bilde av babyen og skriver navnet vi vil ha på. Før vi legger deg i en konvolutt adressert farmor og bestefar og legger i postkassen

Første gang hadde vi kjøpt vin etikett som det sto noe som grandparents årgang 2017. Sist gang hadde vi en eske med en heliumballong som var festet med en blå tråd inni esken som fløy opp og det so it´s a boy på når vi fortalte det. Denne gangen har jeg kjøpt genser fra HM som det står Big bro.. om vi finner ut at det er en jente har vi en body med navnet på som vi i tillegg pakker inn og får storebror til å gi til besteforeldrene. Vet enda ikke når vi skal fortelle det er 8+0 nå.. når forteller dere det?
Så mange fine måter å gjøre det på! Dere er virkelig kreative.
Vi har fortalt noen få om det når positiv test kom. Men generelt får familien vite det en gang etter tul på mandag. Da er jeg 10+4.

Gruer meg til å fortelle til svigermor for fikk så teit reaksjon sist. Eneste hu sa var «ja det har vi venta på!». Ikke noe «så hyggelig» eller «gratulerer».
Så denne gangen skal mannen få si det selv.

Så mange kreative måter å fortelle det på:D Vi kommer nok bare til å si det rett ut. Har veldig lyst å fortelle det til de aller nærmeste snart, men vi er ganske usikker på hvor langt jeg er på vei enda, og jeg har lyst å få bekrefta at det er liv laga før vi sier noe, hittil er det kun mannen og mamma som vet:p

Back
Topp