hvor var du? insp

Jeg var bare 9 år da Diana døde, så jeg husker ikke når jeg fant ut av det. Men 11. september husker jeg godt. Kom hjem fra ungdomsskolen, og satte på tv2 for å se på Passions (det var det eneste som gikk på det tidspunktet). Så gikk det bare ekstranyheter på ekstranyheter. Fulgte ikke med først, var bare irritert for at ikke Passions begynte. Så begynte jeg å skjønne hvor stort det var det som foregikk.

ORIGINAL: trailer trash

hvor var du da du fikk vite:

1. at prinsesse Diana var død? Aner ikke.. vet ikke når det var engang.

2. da du fikk vite om world trade center 11.09.01.? Satt hjemme og så på tv, og irriterrte meg over at det kom ekstra nyhetssending midt i home and away eller hva det var. [8|] Det var jo før jeg fikk med meg hva som skjedde da. Så det 2. flyet krasje på direkten.

av en eller annen grunn husker veldig mange hvor de var ved akkurat disse to hendelsene

Jeg hadde vært på fest hos noen venner av meg på StHans-haugen, og sovnet på sofaen. Våknet av at ei venninne strøyk meg over hodet og sa "Diana är död"

9/11 - da satt jeg på kontoret mitt i Brugata og snakket i telefonen med radioen på svakt i bakgrunnen... hørte et eller annet som hørtes helt rart ut og la på røret, skrudde opp radioen og fikkk med meg litt. Husker at jeg gikk rett inn på nettet for å se om det sto noe på cnn, bbc eller noen av de store nyhetssidene men alt var nede...

Husker ikke hvor jeg var da oddvar brå brakk staven da [:)]

1. satt i spisesalen på folkehøyskolen (ei engelsk jente kom løpende inn mens hun gråt)
2. satt på bussen på vei til byen (Hørte det på radioen)

1. at prinsesse Diana var død? Hjemme.. Det var samme morgen som en venninne av mamma skulle gifte seg.

2. da du fikk vite om world trade center 11.09.01.? Hos en kompis. Skulka skolen og gikk til han, og han satt og så på CNN.

av en eller annen grunn husker veldig mange hvor de var ved akkurat disse to hendelsene

1. at prinsesse Diana var død? Husker det var en helg.lørdag eller søndag. jeg våknet opp hos en fyr. Kamerat av,den gang, typen til min kusine.

2. da du fikk vite om world trade center 11.09.01.?Da var jeg på vei hjemfra jobb. Rundt kl 15.15. Hørte det på radioen

Og tusamien i thailand. Da skulle vi på julemiddag hos svigers. Da var det bestemoren til sambo som sa at en kjempe bølge hadde kommet inn i thailand. men det var litt mer enn en kjempe bølge.

nr 1 husker jeg ikke

nr 2 var vi hjemme, og pappa ringte å foralte det. Satt forran TV resten av dagen....

1. på jobb
2. på forelesning

1: i senga hjemme hos foreldrene mine. Våknet av nyhetsendingen klokka åtte. Hadde sovnet med radioen på, som jeg ofte gjorde i helgene. Løp ned i stua, og der satt mamma klistret foran tv.

2: akkurat kommet hjem fra jobb. vi svitsjet som vanlig mellom kanalene da vi plutselig kom til cnn. Da hadde  akkurat det første flyet krasjet og ingen visste hva som hadde skjedd. Så det andre flyet krasje i WTC på direkten! Ekkelt!

1. På ferie i Tyrkia. Bodde på et hotell med bare engelskmenn, som gjorde en stor sak ut av at jeg lignet sånn på henne (noe jeg absolutt ikke gjør.......![8|]), kunne ikke gå noen plasser uten å få høre det. Var uansett litt spesielt å være sammen med bare engelskmenn nå prinsessa deres døde.

2. På skolen.

1. at prinsesse Diana var død?

Heime hos far min, eg var vel 8 då. Far min vekte meg grytidleg hugsar eg den morgonen. Han var heilt i sjokkk. "Prinsesse Diana er død! Det er på nyhetene nå!!!!" "Hæ? Hvem?" Svarte eg trur eg.... Eg visste ikkje eigentleg heilt kven det var...

2. da du fikk vite om world trade center 11.09.01.?

Eg var på skulen. Ei klassevenninne var i New York akkurat då , so sjølvsagt fekk jo me med oss det ganske kjapt.

diana: har ikkje peiling... så langt tilbake huska i ikkje...hehe[:D]

world trade center: satt på ferga på vei til ålesund på klassetur

Da jeg fikk høre at diama var død, var jeg nettopp kommet tilbake til folkehøgskolen, etter en liten bytur. Vi ble vel sittende i tv- stua resten av kvelden å prate om det og se på nyhetene.

WTC... Da lå jeg skamgravid og dårlig på sofaen her hjemme og ventet på at mannen skulle komme hjem. Og da han kom hjem, kommanderte han tv på. Vi rakk akkurat å se fly nr to dundre inn i andre tårn.
Husker mamma febrilsk prøvde å få tak i onkel som var ute å fløy den dagen...

1. at prinsesse Diana var død?
På besøk hos besteforeldrene mine...

2. da du fikk vite om world trade center 11.09.01.?
Satt i kassa på Mega, da en kunde fortalte hva som hadde skjedd

1. jeg var hjemme. En morgen før jeg skulle på skolen.

2. Jeg var på skolen og fikk vite det der.

Diana: Var på danskebåten..

WTC: Jeg var sjuk så var hjemme fra skolen. Satt å så på tv2 da programmet jeg så på blei borte og i stedet så jeg ett fly som kræsja i WTC.. Ekkelt altså..

Diana: Hørte det rett før jeg gikk ut, og var hjemme hos en venninne da jeg fortalte det til de, men de trodde ikke på meg[8|]

World Trade Center: Var på skolen.

1. at prinsesse Diana var død? På fotballturnering (husker det var så tidlig på mårningen at sola så vidt var kommet opp og det var dug i gresset og på bladene)

2. da du fikk vite om world trade center 11.09.01.? På en ungdomskafe, å vi trodde at 3. verdenskrig skulle bryte ut[8D]

1. Da bodde jeg hjemme, kom ned i stua om morgenen og da satt mamma og så på tv om ulykken. Husker jeg syns det var helt forferdelig, det kunne ikke være sant [:o]

2. Skulle på skolen da jeg hørte om det på nyhetene, skiftet over til cnn og da trodde de bare det var en forferdelig ulykke helt til fly nr 2 kom [:o] 

1. at prinsesse Diana var død? På overnattingsbesøk hos min tante og søskenbarn [;)]

2. da du fikk vite om world trade center 11.09.01.? Var ute å kjørte pizza (jobbet for dolly d)

Back
Topp