Hvor tilrettelagt er det for vogn hos dere?

Har trapp (15trinn) opp til ytterdøra, men får inn tvillingvogn inn døra (tfk si) og plasserte den i gangen når vi brukt vogn.

Har både Simo Duo og Brio Happy stående i gangen min. Det går helt fint. Tvillingvogna står i garasjen. Tenker å sette de to andre ut der nå også, siden det ikke er så kaldt lenger :)

Ikke tilrettelagt her. Smal trapp utenfor. Bitteliten yttergang med dum vinkel fra ytterdøra og inn neste dør, så må løfte litt på vogna i en spesiel posisjon for å få den ut, eller ta den ut i to deler. Er heller ikke plass til å sette den fra seg noen steder, forutenom i en kald og rå utebod om man vil det. Så den tar masse plass i stua når vi har den hjemme (står mye i bhg nå). Rart de ikke kunne bygd litt smartere leiligheter her siden dette er studentleiligheter for familier med barn.

Ikke tilrettelagt i det hele tatt. Bor i en 100år gammel bygård.

Har en vogn som er fast i bilen, og en som står i boden. Slipper så mye fram og tilbake og inn og ut med vogna.

Jeg sitter faktisk å lurer på hvor i alle dager jeg skal gjøre av vogna når den tid kommer. :S

Vi har jo også tvillingvogn. Og derfor vil jeg ha den inne. Mye kjekkere å kunne kle de og putte de i vogna inne enn å bære de ut, sette de ned og ta ut vogna. Eller må løpe ut å gjøre den klar først.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja ser den! Nå er mine 3mnd og ligger i bag. Så jeg legger dem i baggene mens jeg henter understellet også kan jeg bare kneppe på baggene etter på. Men kjenner jeg gruer meg til de skal over i sportsvogn. Da vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kan jo ikke la den være ute på vinteren, da blir den jo veldig kald.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja ser den! Nå er mine 3mnd og ligger i bag. Så jeg legger dem i baggene mens jeg henter understellet også kan jeg bare kneppe på baggene etter på. Men kjenner jeg gruer meg til de skal over i sportsvogn. Da vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kan jo ikke la den være ute på vinteren, da blir den jo veldig kald.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Når de var så små hadde vi det som hos dere. Baggene inne og understellet ute i bilen. Ikke optimalt det heller, men men.

Ikke tilrettelagt her. Smal trapp utenfor. Bitteliten yttergang med dum vinkel fra ytterdøra og inn neste dør, så må løfte litt på vogna i en spesiel posisjon for å få den ut, eller ta den ut i to deler. Er heller ikke plass til å sette den fra seg noen steder, forutenom i en kald og rå utebod om man vil det. Så den tar masse plass i stua når vi har den hjemme (står mye i bhg nå). Rart de ikke kunne bygd litt smartere leiligheter her siden dette er studentleiligheter for familier med barn.
Er så kjedelig når man må demontere vogna for å komme frem der man skal.

Godt tilrettelagt. Heis direkte opp fra garasjeanlegg, trappefritt innendørs og ellers tilpasset rullestolbrukere (og dermed også vogner av alle størrelser). Har en fin plass i gangen der vognen sto uten å skape problemer overhodet.

Vi kan sette vogna under taket på terassen, eller trille den inn å sette den enten i boden eller i gangen:)

Ja, vi bor i tredje etasje uten heis. Setter hele vogna inn i boden som heldigvis er på gateplan. Så bærer jeg babyen opp. Hvis jeg har med handleposer eller lignende, går jeg opp med det først men hun ligger i vogna.
Det går forsåvidt greit nå, men blir nok verre etterhvert som hun vokser og blir tyngre.
Hun våkner jo også noen ganger når jeg tar henne opp, det er jo litt dumt.

Godt tilrettelagt. Heis direkte opp fra garasjeanlegg, trappefritt innendørs og ellers tilpasset rullestolbrukere (og dermed også vogner av alle størrelser). Har en fin plass i gangen der vognen sto uten å skape problemer overhodet.
Her hvor vi bor har alle leilighetene heis direkte fra garasjen og opp til døra, bortsett fra i den trappa vi bor! Skjønner virkelig ikke hva arkitektene tenkte på da de planla.
Er glad vi bare leier, for det er jo helt latterlig bygd!

Ja, vi bor i tredje etasje uten heis. Setter hele vogna inn i boden som heldigvis er på gateplan. Så bærer jeg babyen opp. Hvis jeg har med handleposer eller lignende, går jeg opp med det først men hun ligger i vogna.
Det går forsåvidt greit nå, men blir nok verre etterhvert som hun vokser og blir tyngre.
Da tror jeg skuldrene mine hadde takket for seg. ;)

her vi bor nå er det egentlig godt tilrettelagt med stor gang, nå deler jeg hus med familien min for øyeblikket og er derfor ikke plass :p
men de fleste steder jeg har bodd så har det ikke hvert tilrettelagt og den har på en måte alltid hvert i veien for noe :(

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Samme her... 4. etasje uten heis, men får satt vognunderstellet i sykkelboden i 1., så det bare er baggen og babyen å bære opp :)

Back
Topp