Hvor tidlig kan man bruke sportsdel ?

Jeg skal bytte nå fordi hun er så lang.. Får ikke strukket ut bena ordentlig. Kan legge ned sportsdelen, så jeg regner ikke med at de må kunne sitte. Det kan ikke min hvertfall. 5,5 mnd nå.
 
Jeg skal bytte nå fordi hun er så lang.. Får ikke strukket ut bena ordentlig. Kan legge ned sportsdelen, så jeg regner ikke med at de må kunne sitte. Det kan ikke min hvertfall. 5,5 mnd nå.

Begynner å bli knapt med plass her også ! Nærmer seg 6 mnd.
Har 2 vogner og den som skulle være lengre enn den vi har , virket trangere tross at den er noe lenger!
Så regne me vi må bytte over til neste del ....
Men de ligger vel ikke helt flatt i sportsdelen? Og skal vel ikke sitte for mye heller kanskje ??
 
Jeg byttet forrige uke. Mini vil ikke ligge på rygg lenger, bare opp å se. Han er 6mnd. Han kan ikke sitte selv enda men i liggestilling i sportsvognen ser han likevel nok til å være fornøyd :)
 
Vi byttet til sportsdel rett før han ble 6 mnd! Han storkoser seg:) han sitter aldri rett opp da, ligger litt bakover:)
 
Begynner å bli knapt med plass her også ! Nærmer seg 6 mnd.
Har 2 vogner og den som skulle være lengre enn den vi har , virket trangere tross at den er noe lenger!
Så regne me vi må bytte over til neste del ....
Men de ligger vel ikke helt flatt i sportsdelen? Og skal vel ikke sitte for mye heller kanskje ??
Nei, de skal vel ikke sitte noe særlig. Kan umulig gjøre noe om man tar ryggen bittelitt opp (første hakk) en liten stund. De sitter jo i vippestol osv, men ville ikke gjort så lenge av gangen enda.. Vi kan legge vår helt flatt, ikke noe problem. Men må ha teppe eller noe føler jeg. Ikke noe mykt og behagelig underlag å sove på.. Vi har lagt bort vognposen (lammeskinn) og bruker bare dundyne, så vi må ha noe under hvis hun skal ligge.
Det var jo rart :p Kan visst være stor forskjell gitt! Synes det var tidlig å bytte nå jeg. Vi har Emmaljunga Mondial, og den er jo ganske romslig, men hun er 70 cm nå :eek: Hun var 6 cm lengre enn jeg var ved fødselen. Svær unge altså :p
 
Nei, de skal vel ikke sitte noe særlig. Kan umulig gjøre noe om man tar ryggen bittelitt opp (første hakk) en liten stund. De sitter jo i vippestol osv, men ville ikke gjort så lenge av gangen enda.. Vi kan legge vår helt flatt, ikke noe problem. Men må ha teppe eller noe føler jeg. Ikke noe mykt og behagelig underlag å sove på.. Vi har lagt bort vognposen (lammeskinn) og bruker bare dundyne, så vi må ha noe under hvis hun skal ligge.
Det var jo rart :p Kan visst være stor forskjell gitt! Synes det var tidlig å bytte nå jeg. Vi har Emmaljunga Mondial, og den er jo ganske romslig, men hun er 70 cm nå :eek: Hun var 6 cm lengre enn jeg var ved fødselen. Svær unge altså :p

Har du byttet nå ?
Får se det litt an!
 
Tok den i bruk i dag :) Gikk kjempefint, frøkna var storfornøyd - og sovnet plutselig i den. (det hadde jeg ikke trodd).
I bagdelen skal hun bare snu seg og tulle rundt nå, eller dra seg opp og titte over kanten. Hun sove i den om natten enda da :p Begynner å bli knapt med plass men går en bitteliten stund til.

Hun setter seg ikke opp selv, men klarer å sitte oppreist alene på golvet i korte perioder.
 
Vi har bytta til sportsdelen på emmaljunga mondialen vår. Voksiposen vår er så vanvittig svær, og vi var lei av å måtte presse alt oppi bagen, og det vi kunne ikke la den henge over kanten heller, for da fikk vi ikke over myggnettingen. Posen passer fint i sportsdelen :) vi har ikke satt den opp ennå, for det er ikke bra for ryggen hennes å sitte tilbakelent på rumpa. I vår vogn kan hun ligge helt ned, men vet det ikke går på alle sportsdelen/vogner. Om hun vil opp når vi er ute på langtur får hun sitte i bæresele, den er lett og tar liten plass nå som hun ikke trenger nyfødtinnlegget (ergobaby 360). Eneste er at vi må ha en dress å ta på, og den ligger hun bare oppå - fort gjort å smette henne inn i den.
 
Frøkna her sitter masse i vogna. Jeg har fått beskjed av helsesøster og fysio at det ikke gjør noe så lenge hun har støtte i ryggen. Hun har sittet i tripp-trapp stol en god stund også. Det går kjempefint.
 
Lille mi ble 6 måneder nå, men vil prøve å bruke bagen en månedstid til da hun er rolig og sover så godt i den når vi er på trilletur :) Har Emmaljunga mondial delux så hun har fortsatt plass i den selv om hun er blitt 69cm lang nå. Har bare brukt dyne i bagen, så har bestillt vår/sommer pose til sportsdelen.
 
Mini var akkurat fem mnd da vi byttet, da klarte han å klatre ut av bagen så vi måtte ha noe med sele :p Han klarer noen ganger å sette seg opp selv nå, og er seks mnd om en drøy uke :)
 
Lurer på å finne frem vår. Har bugaboo buffalo så den er ganske grei uansett alder :)
 
Mini var akkurat fem mnd da vi byttet, da klarte han å klatre ut av bagen så vi måtte ha noe med sele :p Han klarer noen ganger å sette seg opp selv nå, og er seks mnd om en drøy uke :)
Oi, mi ble nettopp 6måneder og ligger fortsatt bom stille i bagen, ligger bare å titter rundt når hun ikke sover :dummy1: Så tenker vi kan bruke bagen en måned til, kanskje to :)
 
Oi, mi ble nettopp 6måneder og ligger fortsatt bom stille i bagen, ligger bare å titter rundt når hun ikke sover :dummy1: Så tenker vi kan bruke bagen en måned til, kanskje to :)
Vi har brukt mye bæresele ute i tillegg til vogn, så det er mulig det er derfor han absolutt skulle ut av den vogna :p
 
Vi har brukt mye bæresele ute i tillegg til vogn, så det er mulig det er derfor han absolutt skulle ut av den vogna :p
Det er mulig, har bare brukt bæresele inne e... Men mulig jeg begynner å bruke den mer ute nå når det blir vår og varmere. Og så har jeg alltid tatt trilleturene når hun skal sove, for da kunne hun sove 2-3timer i strekk så lenge vi var på tur :)
 
Back
Topp