Hvor tidlig heim igjen?

Jeg fødte mandag ettermiddag og dro hjem onsdag formiddag. Planen var egentlig å dra tirsdag, men pga at lille hadde en bilyd på hjertet så måtte vi bli en dag til for å sjekke at den var borte.
 
Fødte 17:06. Reiste hjem etter lunsj dagen etter.
 
Jeg fødte lørdag, og dro hjem på tirsdag. Skulle egentlig på mandag, men ble natta ekstra fordi vi måtte uansett tilbake på sykehuset på tirsdagen for kontroll (barnelegen er der bare på tirsdager eller noe) Fikk verdens beste havresuppe en dag ekstra da ❤️ Regner med jeg er så lenge jeg får lov til denne gangen au, sånn at jeg får kommet litt i gang med amming og diverse før hverdagsliv med storebror hjemme :)
 
Med nummer 1 fødte jeg sendt om natten og dro hjem før lunsj dagen etter. Både jeg og mini var tipptopp.
Med nummer 2 var det komplikasjoner som gjorde at vi ble overført fra Ahus til Riksen etter en uke og måtte bli der ytterligere en periode.

Men når alt går bra, er jeg raskt ut døra. Barsel har jeg definitivt helst hjemme :)
 
Var der 5 dager da jeg fikk haste keisersnitt.
Ville hjem på dag to.

Håper jeg får dra hjem så fort det lar seg gjøre denne gang.
 
Ble født sent på en søndag, fikk tidligst lov å dra hjem onsdag, og maste hele den dagen for å få dem til å kjappe seg med alt av samtaler osv. Fikk dra hjem onsdag ettermiddag.
Var klar til å dra hjem tirsdag sånn mentalt. Haaaaatet sykehussenga!!
 
Enig, kommer absolutt til å benytte meg av de 3dagene her også. Jeg lå på barselavdelingen sist, å jeg heter sykehus egentlig, men hadde enerom å nøt ferdiglagd mat, å det å vie all tid til den lille.

Hehe ja det gleder jeg meg faktisk skikkelig til! Har vert helt nydelig å bare få koble helt av, sove, kose, spise og knyte bånd. Litt besøk av de aller nærmeste, men ikke noe stress, ikke noe klesvask, ikke noe søskenkonflikter, ikke noe middagslaging. Skikkelig pause og husmorfri, og bare nyte baby og bli kjent:love017:love017
 
Fint å lese dere andres erfaringer. Som førstegangsmor tenker jeg at jeg vil ta de døgnene jeg blir tilbudt, men man kan jo aldri vite om man trives der eller ikke... Men jeg vil aller heldt ikke reise hjem før jeg får til ammingen.
Anbefaler å ha ammingen på plass før du reiser hjem. Som førstegangsfødende sist, fikk vi familierom :happy:
 
Håper jeg kan heim så fort her å.
Skal jo det kanskje sies at jeg lå på dobbeltrom, og far fikk ikke være tilstede utenom visitt tiden. Så følte veldig på å komme meg hjem for å klare å slappe av. Fikk jordmor hjem dagen etterpå, så det var helt nydelig. Men veldig godt å få komme seg etter fødsel i rolige og kjente omgivelser :)
 
Anbefaler å ha ammingen på plass før du reiser hjem. Som førstegangsfødende sist, fikk vi familierom :happy:

Har man sykehusskrekk er det vanskelig å få melka i gang så lenge man er på sykehuset, da stresshormoner forhindrer melkeproduksjon. Så om man i utgangspunktet har et vanskelig forhold til helsevesenet kan det være like greit å komme seg hjem til vante omgivelser :)

Jeg fikk melka bare timer etter at vi kom hjem fra sykehuset - og mistet den igjen da vi ble innlagt på intensiven 2 døgn senere. Håper å få til amminga bedre om vi får reist hjem til ro og fred denne gangen :)
 
Første var født mandag, ble skrevet ut torsdag så inn igjen for lys fredag- lørdag. Han hadde fostervann på lungene så var litt ekstra med han.
Med nr 2 ble ho født mandag kveld og reiste hjem torsdag morgen. Da hadde jeg svangerskapsforgiftning og varierende blodtrykk så måtte være til da pga meg.

Mitt beste tips til deg er å ikke innstille deg på å dra hjem veldig tidlig og heller ta det som noe positivt hvis du får. For utrolig kjipt å tenke at du feks skal være der til føllingsprøve er tatt (baby må være 48 timer) også få beskjed om at du ikke får.
 
5 timer etter fødselen :hilarious: født før så det var ikke noe problem. Var sinnsykt deilig å ta barsel perioden hjemme :Heartpink
 
Fødte på søndag, gråt meg til å få dra hjem på lørdag. Første natta var vesla på nyfødt intensiv, mannen ble sendt hjem og jeg lå alene på et stort 4-mannsrom. Aldri følt meg så alene.

Dagen etter rant det inn med mødre og nyfødte, de hadde 10 eller 11 fødsler på 1 døgn. Og sånn fortsatte det hele uka.. Det var fullt av folk over alt, jeg fikk ikke sove og jeg syns hele barseloppholdet ble fryktelig slitsomt. Hadde en natt hvor jeg satt og sov (prøvde å sove) i en stol på venterommet til poliklinikken, eneste stedet jeg fant hvor det ikke var noen andre. Da vi kom hjem sov jeg nesten konstant i 2 døgn. Mannen vekket meg når hun måtte ha mat, ellers sov jeg. Helt utslitt. Så neste gang blir jeg ikke et sekund lenger enn jeg må. Gruer meg mer til et evt opphold på barsel enn til fødselen:sorry:
 
Om du ender opp med ks så tar det ca 5 dager - eg hadde det med begge mine. Kroppen skal komme seg, eg fekk ikkje i gang melka før 5.dagen. Vi hadde enerom begge gangane - med første så sov pappaen der alle nettene, med andre var han der 2 netter. Med andre så naut eg kvar en dag - det var som å vere på hotell og om natta så hendte det at jordmødrene henta babyen min slik at eg fekk sove. P
 
Om alt går fint har jeg ingenting i mot å være på pasienthotellet kortest mulig,hjemme best:)
 
Back
Topp