Hvor tidlig heim igjen?

Holymolyno5

Blir kjent med forumet
Sommerfuglene
Dere som født før.. hvor tidlig for dere heim fra sykehuset etter dokk fått babyen ?

Hater virkelig sykehus å har ikke lyst å være der lengre enn hva jeg trenger.. :hungover::rolleyes:
 
Lille ble født fredag kveld, og vi dro hjem søndag morgen. Kommer ikke til å være der et øyeblikk lenger enn nødvendig denne gangen heller :p
 
Jeg fødte lørdags morgen, men vi fikk ikke reise hjem før onsdag. Mi si hadde gulsott, så måtte se an at verdiene gikk ned først ☺️
Vi lå på barsel på sykehushotellet da, og det var som å være på vanlig hotell (sett bort fra at jordmødrene var innom ved vaktskifte) så det gikk veldig fint.
 
Her har jeg hatt de 3 døgnene man får ved fødsel, og har synes det var nyydelig! :) Kommer til å gjøre det samme med nr 4 også. Bo på hotell og bare nyte tid alene sammen med nyeste tilskuddet, knute bånd og bli litt kjent i ro og fred uten å måtte tenke på middag, vasking og styr :)
 
Jeg var der i 2 uker. Lille hadde gulsott og måtte til sammen ha 4 døgn i lysboks. Gulsotten gjorde han så slapp at han måtte ha mat gjennom sonde.
 
Her har jeg hatt de 3 døgnene man får ved fødsel, og har synes det var nyydelig! :) Kommer til å gjøre det samme med nr 4 også. Bo på hotell og bare nyte tid alene sammen med nyeste tilskuddet, knute bånd og bli litt kjent i ro og fred uten å måtte tenke på middag, vasking og styr :)
Enig, kommer absolutt til å benytte meg av de 3dagene her også. Jeg lå på barselavdelingen sist, å jeg heter sykehus egentlig, men hadde enerom å nøt ferdiglagd mat, å det å vie all tid til den lille.
 
Med første var jeg der 2 døgn, med nr 2 var jeg der ett døgn, men det angret jeg litt på i ettertid. Var midt i oppussing hjemme, så huset stod på hodet, og det ble noen komplikasjoner med meg så måtte ringe inn hele tiden.
Denne gangen tenker jeg 2 døgn, men får se formen an.
 
Med første var jeg der i 5 dager etter ks. Med andre dro jeg hjem kvelden på DSG 2. Kunne reist før, men blæra mi var lam etter epiduralen så fikk ikke reise før den funket igjen
 
Med første fra torsdag til søndag, og andre fra onsdag til lørdag.
Hvis fødsel går fint og jeg og baby har det bra, skal jeg be om tidlig hjemreise denne gangen. Det ble nevnt sist at jeg kunne gjøre det, men det kom litt brått på så jeg gjorde ikke noe med det. Men jeg blir veldig sliten av å være på sykehuset og synes det er lettere å skjerme meg hjemme, så derfor vil jeg hjem så fort jeg får grønt lys.
 
Nr 1 var jeg i 3 døgn, var usikker på amminga så var veldig trygt og godt å være i de dagene. Men nr 2 dro vi hjem etter to døgn. Kunne nok dratt ettermiddagen før, men orket ikke dra tilbake igjen til nyfødtscreening, så ble til den var gjort. Tror også det var greit.

Kommer nok til å være to døgn denne gangen også.. (med mindre det skjer noe som gjør at vi må være lengre).

Jeg synes også det er veldig behagelig å ha de som er naturlig å ha tidlig på besøk, på besøk mens vi enda er på sykehuset. Da må visittider overholdes, så folk kan ikke bli i en evighet. Og vi får det roligere når vi kommer hjem ♡
 
Fint å lese dere andres erfaringer. Som førstegangsmor tenker jeg at jeg vil ta de døgnene jeg blir tilbudt, men man kan jo aldri vite om man trives der eller ikke... Men jeg vil aller heldt ikke reise hjem før jeg får til ammingen.
 
Har enda tilgode å ha normal liggetid på barsel. Men med første fikk vi familierom på nyfødtintensiven og det var veldig fint. Men nr 2 bodde vi på pasienthotellet i 2 uker mens han var på nyfødtintensiven, og den siste helga fikk jeg være på familierom med han :happy:
 
Jeg har tenkt å bare ta det som det kommer, og reise hjem når vi føler oss klare og komfortable ☺️
 
Reiste hjem dagen etter sist gang.

Kommer nok til å reise hjem når jeg føler meg klar denne gang også. Men hvis min samboer ikke får overnatte så drar jeg heller hjem.
 
Mener det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus på dette. Også kommer det sikkert an på kapasitet og om man har født før tenker jeg... :)
 
Med første var jeg kanskej 4 -5 dager, husker ikke. Føltes lenge. Men vi styra med amming og ho la ikke på seg, sov ikke osv. (Seff pga lite melk fra meg) satt oppe hele nettene og jeg var bare en skygge av meg selv. Var kun EN jm som skjønte dette og tok henne noen timer på natta for meg, også fikk hun selvsagt litt mme fra kopp som vi ble enige om.
Men lå på rom med fire -fem andre- når mi var rolig, gråt en annens.. huff..

Med nr2 så fikk jeg ligge på føderommet pga jeg ble isolert, hjemme hadde vi omgangssyke- hehe, mulig jeg kunne bære det med og det ville de ikke ha på barsel.
Tror jeg lå to dager, kosa meg SKIKKELIG.
Sang og hørte på rolig musikk med lille, han virket til å få i seg nok mm, var relativt rolig... :Heartred

Men blir jeg liggende på sånn fem-mannsrom denne gangen vil jeg hjem asap - digger å få maten servert, å bli fulgt opp, å få paracet for ettertier osv, og ikke minst HAVRESUPPA/SAFten de kom med tidlig på morgen.. å herregud ..... :dance008:dance011
 
Sist var jeg førstegangsfødende. Lille ble født kl 20 torsdags kveld og lørdags formiddag reiste vi hjem. Da kom vi tilbake søndags formiddag for føllingsprøve.:)
 
Jeg fødte natt til mandag og lå på familierom til torsdag. Det var magisk. God mat, noen som kom innom å sjekket til oss jevnt, og nattevakt som tok seg av baby noen timer hver natt så vi fikk sove :Heartred Denne gangen må vi føde på et annet sykehus der de er kjent for å ha det travelt på barsel, i tillegg til at vi har en liten hjemme, så det blir nok kjapt inn og ut. Men hadde jeg fått samme oppfølgingen jeg fikk første gangen hadde det nok vært veldig fristende å bli.
 
Back
Topp