Hvor tidlig etter fødsel får dere besøk av familie/venner?

Hehe, jeg er spent selv, mine svigers har bestilt billett allerede- blir vell ca10-14 dager etter termin og de blir her i 4-5 dager. Håper jeg er klar da :)

Da håper jeg du ikke går over termin så du får litt tid på deg! Også håper jeg du har greie svigerforeldre. He he ;)

Vi fikk besøk av tre sett besteforeldre pluss gudforeldre på sykehuset. Ingen var så lenge av gangen. Synes det var hyggelig jeg.

De er velkommen til å komme denne gangen også. :) Synes det er stas å få besøk på sykehuset. Det er liksom noe helt eget. :)

Kjenner jeg nesten gruer meg litt til alt dette besøksstyret jeg. Missforstå meg rett det er koselig med besøk, men ser for meg at det kan bli litt mye. På sykehuset blir det nok bare besteforeldre, mens når vi kommer hjem vil jeg gjerne lande litt først å ta det med ro å bli kjent med babyen før det kommer masse besøk. Blir vel og si ifra når det passer med besøk osv. Vil ha en viss kontroll og helst ikke impulsbesøk :)

Her blir det nok ikke mye besøk på sykehuset eller når jeg og baby har kommet hjem siden min familie i hovedsak bor 8-10 timer unna med bil :-) men til sommeren skal vi besøke familien, noen tanter, onkel, bestefar og ekstra bestemor og oldeforeldre som vil se mini :-D
Bestemor skal være med på fødsel, ellers får et par tanter og ekstra bestefar se når jeg orker besøk :-)

Personlig synes jeg svigers tok litt (ganske..) over forrige gang. Besøk hver dag/kveld på sykehuset + svigermor mer eller mindre flyttet inn hos oss i tre dager etter at vi kom hjem. (Hun mente det sikkert godt, men det var ikke henne jeg ville ha der da..) Så denne gangen blir det strengere.

Personlig synes jeg svigers tok litt (ganske..) over forrige gang. Besøk hver dag/kveld på sykehuset + svigermor mer eller mindre flyttet inn hos oss i tre dager etter at vi kom hjem. (Hun mente det sikkert godt, men det var ikke henne jeg ville ha der da..) Så denne gangen blir det strengere.

Dette hørtes meget kjent ut!

Jeg sier at det er storesøster først! Og da bare pappan og storesøster. Så min mor og far, så svigers. Venner kan helst vente til vi kommer hjem, men vil tro at noen av kollegaene mine kommer til å stikke opp om de får lov av meg :) kommer til å se an formen ifht hvor mye jeg orker.

Og jeg kommer til å sette parfymeforbud! Sist måtte vi bade jentungen etter at svigermor hadde vært på besøk. Det stinket skikkelig og jeg var kjempekvalm!

Skjønner ikke dette med overkontrollerte foreldre/Svigers, siden dette er vår første. Men jeg vet at hadde noen prøvd seg, så hadde jeg sagt ifra med EN gang!! Svigermor har allerede komt med en kommentar om hva jeg ikke måtte gjøre forran ungen, da sa jeg fra med en gang at det var min unge og klarte å bestemme hva jeg skulle gjøre forran min unge selv :) på en hyggelig måte da. Hun har ikke sagt noe etter det.. Og amming er noe jeg synes er veldig personlig for meg, og kommer ikke til å brette puppen ut forran noen andre enn sambo, så der er det ingen som får korrigere meg :p

Jeg vet at pappa og svigers bare venter på telefon om at det passer med besøk :) Jeg er heldigvis ikke redd for besteforeldre som ikke forstår sin besøkstid. Mamma ville heller komme hjem til oss når vi kom hjem. Hun sa klart ifra at det var jeg som bestemte lengde på besøk og at jeg bare måtte si ifra når nok var nok :)

De har alle fått beskjed om at vi gir beskjed når vi er klare. Vi aner jo ikke hvordan ting blir og hvordan formen min er etterpå.

Her blir det ikke besøk av noen, før vi er klare for det. Ingen av oss har familie som bor i byen, og det kommer ikke på tale med noe overnattingsbesøk før vi har blitt vant til den nye situasjonen. Om mamma eller pappa bestemmer seg for å ta en dagstur for å hilse på, så kan det vurderes, men det blir fullstendig på våre premisser.

Vi hadde på sykehuset. De var å så på J, svigerforeldrene mine og svogeren minz Ellers hadde jeg ikke besøk av naturlige grunner. Men hadde ikke orket heller. Hadde besøk av mannen og datteren min daglig selvfølgelig men ellers var jeg mest alene. Var sliten å lei meg samtidig som dagene gikk i å pumpe, amme, skifte bleie, sitte inne på kuvøsestua. Har nettopp begynt å ta i mot besøk nå men ikke så mange.

Back
Topp