Hvor tidlig etter fødsel får dere besøk av familie/venner?

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Venter dere å få besøk på sykehuset?
Første dagene hjemme? Etter barsltida?
Ovenattingsbsøk eller?
Hva er regnes som passende?
Opplevd det slitsomt å få besøk "tidlig"?

Jeg har vel egentlig gitt beskjed om at alle skal vente til vi har kommet oss hjem, hvis ikke det er noe spesielt som skjer og vi må være på sykehuset en stund.
Vi har stor familie på begge sider og alle må reise et godt stykke, de ønsker derfor å bli noen dager når de først kommer. Mannen min vil ha besøk med en gang, men jeg ønsker å finne roen før huset løpes ned av ivrige skuelystne ;) Det blir hvertfall respektert, virket som alle hadde forståelse for at vi ville være hjemme og komme oss til hektene før vi får besøk :)

Venter dere å få besøk på sykehuset?
Første dagene hjemme? Etter barsltida?
Ovenattingsbsøk eller?
Hva er regnes som passende?
Opplevd det slitsomt å få besøk "tidlig"?

Er ikke lov med besøk på sykehuset her faktisk :o kan få besøk på gangen, men det er lite koselig. Pluss alle har ca 4 t kjøretur hit, og synes det er litt stusselig å sitte på gangen når de først kommer. Blir nokk å vente til vi kommer hjem, men er sykt mange som vil komme siden det er første barnet, så her blir det nokk besøk ganske kjapt. Synes det er helt greit, men jeg vet jo ikke hvordan det blir, kan forestille meg at det blir litt travelt, men det går bra :) klarer ikke vente til hun kommer, og jeg gleder meg igrunn til å dele det med mine nærmeste så fort som mulig.

Her er det ikke lovt med besøk av andre enn far/søsken på føden.. Men så er man bare der i 48 t såfremst alt er ok. Så hos oss blir besøket å komme når vi er på plass hjemme (orker ikke ta en nyfødt med i kiosken f.eks)

Håpar på å få familierom, so eg vil ta imot besøk so fort eg føle for da:) Iallefall besteforeldre / ivrige tanter ;) Me har familie og venner maks 20 min med bil ifra oss, so me sleppe å fylla hus og heim med reisandes... ;)

Her får bare far og søsken komme på sykehuset. Vi tar i mot korte besøk de første dagene, men maks to timer om gangen. Husker fra første hvor slitsomt det var med besøk lenger. De første to ukene er de med minst søvn og mest styr med ammingen, etter det pleier det å bli bedre, og da er det lettere med lengre besøk.

Nå er det bare far og søsken til baby + besteforeldre( 1 time halvannen tror jeg) som får komme på sykehuset, de har endret det der og det er helt greitt:) Når jeg fikk de to andre var det endel besøk, også noen som ikke sa ifra om at de kom samtidig som jeg hadde besøk som var avtalt, det var slitsomt! Tenker vi tar det litt etterhvert, men mine søsken prioriteres første tiden hjemme så får vi ta venner deretter:) Trenger heldigvis ikke ordne med overnatting da alle bor nærme:)

Søstra mi med fam kommer på sykehuset/hotellet. De bor her, og skal sikkert passe storebror under føsselen... Ellers bor resten av fam lengre unna så de får komme etterhvert.
Aberet er jo at de blir så lenge når de først kommet, må overnatte osv. Så håper de ikke begynner å mase med en fang.

Mine og mannen sine foreldre får komme på sykehuset, resten får vente Moen dager etter vi har kommet hjem. Da skal jeg bestemme hvem som kan komme når. Ønsker ikke impulsbesøk!

Vil ikke ha besøk før noen timer etterpå, gjerne dagen etterpå. Da kan besteforeldre og andre besøke som vil. Vil liksom ha litt ro og bli kjent med babyen vår :) kommer ikke til å publisere fødsel for alle offentlig heller. Er en som sier hun vil besøke oss på sykehuset så hun får vite det rett etter besteforeldre. Ellers legger vi det ut på en privat gruppe på Facebook med familie

Huff... Alltid slitsomt når alle skal innom. Her bor svigers langt unna og kommer for å bli noen dager når de først kommer. Sist syntes jeg de kom altfor tidlig. Ble bare stress... Barseltårer, vinduer, hormoner, ammestyr... Man vil virkelig ikke ha svigers der da! Kjenner jeg blir irritert bare av å snakke om det ;) he he... Mine forventer jo i tillegg full oppvartning som vanlig, og ikke hjelper de til med de to barna vi allerede har.... Så hvorfor haste seg på besøk og late som om de er så veldig interessert. Arg! Huff... He he.. Mamma og pappa bor like ved og får nok de han første dagen, men det blir litt annerledes.. ;)

Sist hadde jeg bare besøk på sykehuset av svigers, men lå på barselavdelingen så fikk ikke lov med besøk på rommet. Skal nok ha minst mulig besøk der nå også tror jeg:)
Når vi kommer hjem skal jeg også være strenger med besøk og besøkstid. Det også pga storesøster:)

Huff... Alltid slitsomt når alle skal innom. Her bor svigers langt unna og kommer for å bli noen dager når de først kommer. Sist syntes jeg de kom altfor tidlig. Ble bare stress... Barseltårer, vinduer, hormoner, ammestyr... Man vil virkelig ikke ha svigers der da! Kjenner jeg blir irritert bare av å snakke om det ;) he he... Mine forventer jo i tillegg full oppvartning som vanlig, og ikke hjelper de til med de to barna vi allerede har.... Så hvorfor haste seg på besøk og late som om de er så veldig interessert. Arg! Huff... He he.. Mamma og pappa bor like ved og får nok de han første dagen, men det blir litt annerledes.. ;)
Hvor tidlig kom svigersene dine da??

Hvor tidlig kom svigersene dine da??

Ha ha! Husker ikke helt, men det er noe med å få lov til å lande litt selv først. ;) Denne gangen skal det i hvert fall gå en uke før de kommer flygende. Man må få være litt egoistisk oppi det hele.. Hadde de også bare vært litt enklere å ha på besøk, men det er de heller ikke ;)

Ha ha! Husker ikke helt, men det er noe med å få lov til å lande litt selv først. ;) Denne gangen skal det i hvert fall gå en uke før de kommer flygende. Man må få være litt egoistisk oppi det hele.. Hadde de også bare vært litt enklere å ha på besøk, men det er de heller ikke ;)
Hehe, jeg er spent selv, mine svigers har bestilt billett allerede- blir vell ca10-14 dager etter termin og de blir her i 4-5 dager. Håper jeg er klar da :)

Back
Topp