Hvor tidlig er det lov.....

I år er jo første søndag i advent 29.11 så jeg mener det må være innfor fra da i alle fall....
Du sier det som om du tror jeg faktisk visste det da :p Her er jeg ikke den store pyntetiljul-personen og tar ting når desember eller julegreier starter. Så selvsagt. Jeg begynner sikkert smått å pynte litt til første søndag i advent. ;)
 
Du sier det som om du tror jeg faktisk visste det da :p Her er jeg ikke den store pyntetiljul-personen og tar ting når desember eller julegreier starter. Så selvsagt. Jeg begynner sikkert smått å pynte litt til første søndag i advent. ;)

Tja, jeg mente å si det som et faktum, ikke som et faktum jeg mente alle visste ;)

Her i huset snakket vi om juleforberedelser rundt frokostbordet i dag, at nå er det 1. november, om en måned er det desember, og faktisk allerede nå i november blir det advent så vi skal frem med lys og sånn inne og ute, og juleserviset vårt (vi spiser på det i adventshelgene, ungene elsker de små krusene med nisser på)
Samtalen var dog da en del av "så da må alle i familien hjelpe til og bidra til å rydde så det er rent og koselig her, og PLASS til pynten..."
 
1 søndag i advent, da kan de som vil kjøre på med jul. Før det syns jeg det blir veldig tidlig:rolleyes:
 
1. søndag i advent, som i år er siste helgen i november.
 
Jeg tenner i lyktene hver kveld. Men i går på Halloween, ble det jo i tillegg tre gresskar og lysene skjelett. Så kos med mye lys! Tror jeg tenner i gresskarene noen dager til og så får jeg begynne å snike frem det andre:p
Er med på alle planer om å snikinnføre advent i november ;)
 
Syntes vanlig julelys, slike små, hvite/gule er innafor fra midten av november :)
1.advent er på bursdagen min i år! Yey! Da skal jeg pynte før det :)
 
1 desember
 
Og når det da er 20 grader 31.10, er det da sommer?
Hva har gradestokken med julelys å gjøre? Vi hadde en julaften med varmegrader, sol og ingen snø på ukevis. Det ble jul for det :D Og julelys!
 
Jeg tror vi henger opp om 2-3 uker. Synes det er koselig å ha lysene lenge, helst litt ut i januar også. Er så mørkt her ellers så.
 
Hva har gradestokken med julelys å gjøre? Vi hadde en julaften med varmegrader, sol og ingen snø på ukevis. Det ble jul for det :D Og julelys!

Ikke noe, men det ble påstått at det var tid for lys nå fordi det var frost og frost er lik vinter, så da måtte jeg jo spørre om det gjelder motsatt også?

Vi har oftest vinter med varmegrader, og hvit jul er slett ingen garanti, men det er jo vinter da likevel. Og det var ikke sommer i går, selv om det var varmere enn de fleste av dagene i sommer....
 
Back
Topp