Hvor syk skal du være for å ikke dra på jobb?

Det kommer ann på hva som feiler meg. Da jeg hadde omgangssyken etter nyttår, holdt jeg meg hjemme i over 48 timer, sånn at jeg skulle være sikker på at jeg var frisk.

Ellers så kommer det ann på hva som feiler meg.

Jeg vil jo gjerne på jobb uansett, men jeg pleier å tenke på kollegaene mine! Jeg synes i hvert fall ikke at det er noe særlig å være på jobb med noen som helt klart burde holdt seg hjemme. Når syke kolleger stiller opp til tross for sykdom, synes synd på seg selv, gjør en middelmådig jobb og utgjør en klar smitterisiko, da får jeg lyst til å sende dem rett hjem igjen!

Det var kanskje en liten avsporing? Har jeg feber så holder jeg meg hvert fall hjemme!

Tja...
Drar ikke på jobb med migrene. Må noen ganger bli hjemme etter at anfallet er over, siden post-migrene-hangover'n jeg får noen ganger er så ille at jeg må gå med solbriller innendørs, knappt husker hva jeg heter og slett ikke er i stand til å gjøre noe fornuftig på jobb.

Har vært hjemme på grunn av forkjølelse uten feber - man kan være GANSKE dårlig selv uten det, jeg har hatt halsbetennelse uten feber bl.a.

Og så har jeg et kronisk syndrom i fordøyelsessystemet som har ført til mye fravær i perioder, rett og slett fordi eksplosiv magesjau til kl.04 på natten vanskelig lar seg kombinere med jobb dagen etter. [8|]

Jobber på kontor, så visse typer "vondter" er mindre farlig - jeg drar f.eks. på jobb med vanlig forkjølelse, mild til ganske kraftig hodepine, urolig mage, moderate ryggsmerter, forstuet ankel, søvnmangel (søvnløs på 3. året), forstadiet til senebetennelse m.m.

Har som sagt et par kroniske tilstander og ikke verdens beste immunforsvar, så har en del fravær. [&o]

ORIGINAL: Testomania

ORIGINAL: Greven av gral

Syns det er vanskelig og det jobber litt ann på hvor jeg jobber. På sykehjemmet har vi klare regler. Min 48 timer ved omganssyken. Ved influensa skal vi være hjemme i minst 1 uke.

På skolen blir det litt annet. Våre elever er store og nærkontakten er ikke der i like stor grad. Men på onsdag følte jeg egentlig at jeg var for dårlig til å gå på jobb. Men jeg vet at belastningen blir så enormt stor på kollegaene mine, hvis jeg ikke kommer. Så da drar man jo. Jeg skulle heldigvis bare ha 4 timer, men en av de andre tok over siste timen for meg. Jeg sovnet ved pulten og feberen var 39.5[:)][:)] Jeg dro ikke på jobb for å være flink, eller for at noen skal skryte av meg. Men hadde jeg ikke reist, måtte en av de andre komme tilbake. Jeg vet at hun jobber med sin eksamensoppgave.
Presset er så stort for tiden, at vi blir egentlig syke av å være på jobb[&:]

Klarer folk å skille på influensa og forkjølelse? For jeg kjenner såååå mange som klager over influensa- men er på beina dagen derpå- mens en influensa vil slå deg helt ut å bli skikkelig syk, sånn at man trenger minst den uka i karantene på å bli frisk.

Blir hjemme når jeg ikke klarer å utføre jobben min- som regel ved skikkelig feber og oppkast.

Nei[8D] Ser folk skriver på facebook at dei har fått influensa på en torsdag for eksempel. Og i helga er det drikking og den slags[8D]

Varrierer... Har jeg mye jeg MÅ MÅ MÅ gjøre, som bare jeg kan gjøre strekker jeg meg mye lenger...

Men er det sånn at jeg vet jeg kommer til å bli mye værre om jeg drar på jobb, så blir jeg hjemme. Er heller en dag tidligere hjemme en å dra på jobb, for så å bli syk en hel uke... Kroppen min sier ifra når den trenger hvile[>:] Da streiker den....[>:]

Jobbet 50% som renholder med eit stort prolaps, fastlegen trudde ikkje eg var så alvorlig sjuk i ryggen. Det var fysioterapauten min som reagerte og fekk meg sjukemeldt 100%.

Eg jobbet da aleine hele dagene, så alle tunge løft tok eg, uten å ha ein tralle osv å hjelpe meg med. Vasket 3 bygg 2 ganger om dagen.

Men med forkjølelse, kvalme eller slikt så holder eg meg alltid heime.

ORIGINAL: Gitte__

Syns det er vanskelig og det jobber litt ann på hvor jeg jobber. På sykehjemmet har vi klare regler. Min 48 timer ved omganssyken. Ved influensa skal vi være hjemme i minst 1 uke.

På skolen blir det litt annet. Våre elever er store og nærkontakten er ikke der i like stor grad. Men på onsdag følte jeg egentlig at jeg var for dårlig til å gå på jobb. Men jeg vet at belastningen blir så enormt stor på kollegaene mine, hvis jeg ikke kommer. Så da drar man jo. Jeg skulle heldigvis bare ha 4 timer, men en av de andre tok over siste timen for meg. Jeg sovnet ved pulten og feberen var 39.5[:)][:)] Jeg dro ikke på jobb for å være flink, eller for at noen skal skryte av meg. Men hadde jeg ikke reist, måtte en av de andre komme tilbake. Jeg vet at hun jobber med sin eksamensoppgave.

Klarer folk å skille på influensa og forkjølelse? For jeg kjenner såååå mange som klager over influensa- men er på beina dagen derpå- mens en influensa vil slå deg helt ut å bli skikkelig syk, sånn at man trenger minst den uka i karantene på å bli frisk.

Blir hjemme når jeg ikke klarer å utføre jobben min- som regel ved skikkelig feber og oppkast.

Nei[8D] Ser folk skriver på facebook at dei har fått influensa på en torsdag for eksempel. Og i helga er det drikking og den slags[8D]

Den diagnosen bør jo stilles av lege[:D]
Skal man være borte mer enn 8 dager tilsammen, må man også ha sykemelding

ORIGINAL: Gitte__

Den diagnosen bør jo stilles av lege[:D]
Skal man være borte mer enn 8 dager tilsammen, må man også ha sykemelding

8 dager er for IA bedrifter. Det er fra 4 dagen man må ha sykemelding ellers.

[:)]

ORIGINAL: Imogene

Omgangssyke eller feber.
Eller hvis jeg er så forkjøla at ikke en Ibux fikser hodepinen og øvrige deler av kroppen er fulle av gørr og bomull..

det kommer jo ann på jobb det. ved kraftig hodepine eller anna verk i kroppen som gjør at du ikke orker å konsentrere deg. evt så klart ved feber, omgangsyke eller andre smittsomme sykdommer skal man holde seg hjemme. vanlig forkjølelse er vel ikke så lett å unngå. så litt snørr å hoste må man vel tåle.

Er såpass "heldig" at når jeg først blir syk så får jeg feber, så har en ganske grei regel - ikke feber, ikke syk

evt hvis jeg kaster opp...

ORIGINAL: Seemless

* når jeg vet med sikkerhet at jeg er forhindret fra å utføre mine arbeidsoppgaver
* når jeg er smittsom

enig!
er heldigvis sjeldent syk :)

ORIGINAL: Sommernurkftw

ORIGINAL: BitzyhogJulia

hvis du ikke klarer jobben du skal gjøre mener jeg at du er for syk....

--->agree!

Eller hvis du kan smitte andre ^^

Jeg drar heller på jobb for så å bli sendt hjem...

er vel ikke et fasit svar på det igrunn, forskjellige jobber gir forskjellige svar, men kan jo si det enkelt at greier du ikke å utføre pliktene dine på jobb så bør du vel bli hjemme, klarer du pliktene dine så drar du på jobb.

* når jeg vet med sikkerhet at jeg er forhindret fra å utføre mine arbeidsoppgaver
* når jeg er smittsom

Jupp. Jobber på gamlehjem, og det siste jeg vil er og smitte de gamle. Har jeg hodepine, så holder jeg meg hjemme. Rett og slett for at min hodepine alltid går over til migrene.

ORIGINAL: *Bambi*

Jeg tenkte på... vondt i kroppen, slapp, vondt i hodet, sløv ol. Type influensa ting.

mtp at influensa er så smittsomt og for mange meget farlig så ville jeg ikke gått på jobb med det[&:]

* når jeg er smittsom

Jobber med mennesker som ikke tåler så mye, så terskelen er lav med smittsom sykdom..

Back
Topp