Hvor syk skal du være for å ikke dra på jobb?

Hvis det er snakk om egenmelding som gjerne brukes ved feber og omgangsyke og slike "småting" så syns jeg man skal være så dårlig at man er sengeliggende. Jeg går egentlig på jobb uansett jeg. Er vel flere ganger jeg ikke hadde noe der å gjøre. Som da jeg satt i flere uker å hostet pga kikhoste, og slike ting. Men jeg har ikke samvittighet til å bli hjemme. Det går gjerne flere år mellom hver gang jeg er hjemme med egenmelding.

Sykemelding gjelder jo gjerne litt lengre sykefravær og en del andre grunner. Sykemeldt har jeg kun vært i svangerskapene.

Feber og omgangssyke. Har jeg vondt i hodet, halsen, bihulene, magen osv uten feber eller oppkast/diare, så drar jeg på jobb.

ORIGINAL: Seemless

* når jeg vet med sikkerhet at jeg er forhindret fra å utføre mine arbeidsoppgaver
* når jeg er smittsom

* når jeg vet med sikkerhet at jeg er forhindret fra å utføre mine arbeidsoppgaver
* når jeg er smittsom

Hvis jeg spyr eller blør fra en plass jeg ikke bør blø. Da er jeg hjemme....

ORIGINAL: BitzyhogJulia

hvis du ikke klarer jobben du skal gjøre mener jeg at du er for syk....

--->agree!

Eller hvis du kan smitte andre ^^

ORIGINAL: Sommernurkftw

--->agree!

Eller hvis du kan smitte andre ^^

Så syk at det ikke hjelper med en paracet eller ibux for å bli bedre

Jeg er hjemme ved feber, eller ved omgangssyke..
Eller om det er noe som påvirker blodsukkeret så jeg må følge med.

- Spy/diarè / omgangssyke
- Feber

Føler det er eneste gyldige grunner for å være borte.

Går på jobb med:
- Hodepine
- Halsbetendelse
- Bikhulebetendelse

ORIGINAL: HeDa

* når jeg er smittsom

sign.
Jobber på sykehus,så ikke bare formen min det kommer ann på. Kan ikke dra på jobb å smitte alle pasientene

Med fare for å bli halshugd og beskyldt for å ha dårlig moral, men jeg undres over at det ikke er karantene for folk som er smittsomme, på jobber der man omgås andre. Dvs, når man har influensa eller omgangssyke. Selv om det ikke er like stor smittefare som i barnehage og skole, så er det fortsatt dråpesmitte, og man kan faktisk smitte andre folk med omgangssyke bare ved å puste i retning vedkommende på viss avstand. Jeg går ikke på jobb når jeg kaster opp, selv om det finnes sånne "helter" på alle arbeidsplasser som henger med hode ned i do halve arbeidsdagen, men nekter å gå hjem, og får attpåtil skryt for hvor flinke de er [:'(]

Enig! Sånt irriterer meg!

Jeg går ikke på jobb når jeg er syk.. har ikke noe fasitsvar på hvor grensen min går.. men er jeg ikke i slaget, så holder jeg meg hjemme. Har 0 problem med det! Skulker ikke jobben for det lissom.. er man ikke i form, så er man ikke i form!

nå har ikke jeg vært i ordinær jobb siden jeg ble mamma, men da gikk grensa mi ved smittsomt, eller sengeliggende (ved fysisk sykdom)...

Må holde meg hjemme ved feber,oppkast og diare.
Jobber i barnehage og 24-timers ved feber og 48-timers regelen ved oppkast/diare gjelder også for oss ansatte[:)]

Syns det er vanskelig og det jobber litt ann på hvor jeg jobber. På sykehjemmet har vi klare regler. Min 48 timer ved omganssyken. Ved influensa skal vi være hjemme i minst 1 uke.

På skolen blir det litt annet. Våre elever er store og nærkontakten er ikke der i like stor grad. Men på onsdag følte jeg egentlig at jeg var for dårlig til å gå på jobb. Men jeg vet at belastningen blir så enormt stor på kollegaene mine, hvis jeg ikke kommer. Så da drar man jo. Jeg skulle heldigvis bare ha 4 timer, men en av de andre tok over siste timen for meg. Jeg sovnet ved pulten og feberen var 39.5[:)][:)] Jeg dro ikke på jobb for å være flink, eller for at noen skal skryte av meg. Men hadde jeg ikke reist, måtte en av de andre komme tilbake. Jeg vet at hun jobber med sin eksamensoppgave.
Presset er så stort for tiden, at vi blir egentlig syke av å være på jobb[&:]

Jeg sliter med tette tårekanaler i øynene så når jeg er sylte forkjølt holder jeg meg ofte hjemme.

Da er det mørkt rom og hvile som gjelder!!

Enten ha magesyka, eller være full i feber, ubehag... Men man burde vel egentlig holde seg hjeme når man er syk, selv om man føler seg ok, skal jo tenke på de andre på jobben

går ikke på jobb når jeg har feber, hoster (stygg hoste) slakk, renner i nesen forkjølelse, influensa eller omgangsyken da holder jeg sengen [:)][:D] kan ikke risikere å smitte gjestene mine ( er servitør så det ser ikke så fint ut )

Back
Topp