Hvor syk skal du være for å ikke dra på jobb?

*Bambi*

Elsker forumet
....Ja, overskrifta sier det meste[:)]

Man bør aldri dra på jobb uansett når man er syk. Det er pga de som går syke på jobb at flere blir syke! Hold dere for all del hjemme til dere er friske! 

høy feber med ubehag, eller spy syken...   Jeg har fibromylagi så jeg går som oftest på jobb med store smerter i kroppen, svimmelhet, kvalme og hodepine, så om jeg skulle vært hjemme pga slike plager da hadde jeg aldri kunne gått på jobb[:)]

* når jeg vet med sikkerhet at jeg er forhindret fra å utføre mine arbeidsoppgaver
* når jeg er smittsom

Feber og omgangssjuken. Eller noe annet syk man kan være. Jeg vil ikke smitte andre og er som oftest veldig dårlig form når jeg er syk så har ingenting på jobb å gjøre da.

Går ikkje på jobb når eg er syk [:)]
Rekner ikkje med at folk vil spise maten til en syk kokk [:)]

ORIGINAL: Seemless

* når jeg vet med sikkerhet at jeg er forhindret fra å utføre mine arbeidsoppgaver
* når jeg er smittsom

* når jeg er smittsom

sign.
Jobber på sykehus,så ikke bare formen min det kommer ann på. Kan ikke dra på jobb å smitte alle pasientene

ORIGINAL: HeDa

* når jeg er smittsom

sign.
Jobber på sykehus,så ikke bare formen min det kommer ann på. Kan ikke dra på jobb å smitte alle pasientene

Med fare for å bli halshugd og beskyldt for å ha dårlig moral, men jeg undres over at det ikke er karantene for folk som er smittsomme, på jobber der man omgås andre. Dvs, når man har influensa eller omgangssyke. Selv om det ikke er like stor smittefare som i barnehage og skole, så er det fortsatt dråpesmitte, og man kan faktisk smitte andre folk med omgangssyke bare ved å puste i retning vedkommende på viss avstand. Jeg går ikke på jobb når jeg kaster opp, selv om det finnes sånne "helter" på alle arbeidsplasser som henger med hode ned i do halve arbeidsdagen, men nekter å gå hjem, og får attpåtil skryt for hvor flinke de er [:'(]

Jeg tenkte på... vondt i kroppen, slapp, vondt i hodet, sløv ol. Type influensa ting.

Jeg har høy terskel. Så lenge det ikke er smittsomt.

ORIGINAL: HeDa

* når jeg er smittsom

sign.

Med fare for å bli halshugd og beskyldt for å ha dårlig moral, men jeg undres over at det ikke er karantene for folk som er smittsomme, på jobber der man omgås andre. Dvs, når man har influensa eller omgangssyke. Selv om det ikke er like stor smittefare som i barnehage og skole, så er det fortsatt dråpesmitte, og man kan faktisk smitte andre folk med omgangssyke bare ved å puste i retning vedkommende på viss avstand. Jeg går ikke på jobb når jeg kaster opp, selv om det finnes sånne "helter" på alle arbeidsplasser som henger med hode ned i do halve arbeidsdagen, men nekter å gå hjem, og får attpåtil skryt for hvor flinke de er [:'(]

ved omganssyke så har vi karantene ja.Influensa er jeg usikker på,for det har jeg aldri hatt etter jeg begynte å jobbe der[:)]

Jobber i barnehage, så er ganske enkelt. Feber = bli hjemme. Spysyke har 48 timers karantene. Om en føler seg litt slapp, har litt vondt i hode eller noe som forsvinner med en pinex så tar jeg en pinex og går.

jeg har nok høyere terskel for å være borte første dagen, enn jeg har for å være borte "en dag til" for å være sikker på at jeg ikke er smittsom.

Så jeg burde nok vært flinkere til ikke å gå på jobb den første dagen jeg føler meg shitty, i stedet for å slite meg gjennom en kjip dag på jobb som sjuk, eller å gå etter halve dagen.

Omgangssyke eller feber.
Eller hvis jeg er så forkjøla at ikke en Ibux fikser hodepinen og øvrige deler av kroppen er fulle av gørr og bomull..

Nei si det, er vel en selvfølge at man ikke drar på jobb om man har spysyken, det mener jeg iallfall [:)]
Ellers når det kommer til hodepine og forkjølelse så varierer det litt [:-]
Var på jobb en dag med så heftig hodepine at jeg helst ville slå hodet i veggen, fordi det ville medført mindre smerte, men da var det lite å gjøre på jobb, så det var en rolig dag [:)] Når det kommer til forkjølelse osv så kommer det an på, om formen er ufattelig dårlig, å jeg ikke fungerer, såklart jeg ikke drar på jobb [:)]

Veldig syk, eller ungene så syke at de ikke får lov å komme i barnehagen... Har en jobb som det funker dårlig å være borte fra[&:]

ORIGINAL: Krristy

Går ikkje på jobb når eg er syk [:)]
Rekner ikkje med at folk vil spise maten til en syk kokk [:)]

Litt vondt i hodet eller hals skader ikke.. Men om det går utover jobben du gjør, DA burde du holde deg hjemme..

Hvis jeg ikke får dårlig samvittighet fordi jeg er hjemme, da er jeg syk nok[;)]
Er veldig sjelden syk, og tar en paracet dersom jeg har hodepine.
Omgangssyke eller feber er jo klart grunn nok til å være hjemme...

Back
Topp