Hvor store er babyene nå?

Hehe, mi er yngste på barselgruppa mi, men er likevel størst :p
Helsesøsta vår maser veldig om hva hun spiser og da vi var på 7 mnd, fikk jeg beskjed om og gradvis gå ned til 4måltider og et ekstra mellom måltid, da vi kom på 8 mnd spurte hun igjen om hvor mye hun spiste og da sa jeg at hun spiste fireganger og fikk en ekstra flaske tidlig på morgenen vis hun var sulten, men da var det visst for lite! Så blir ganske fortvilet:)
Men hun hadde gått opp 390 gram da også..

De helsesøstrene husker tydeligvis ikke alltid fra gang til gang hva de sier :p Jeg har også fått kontrabeskjeder, bla a ville hun at jeg skulle kutte ned på ammingen, noe jeg valgte å ikke gjøre. Da vi kom igjen hadde hun glemt ut det, virket det som. Personlig tror jeg det viktigste er at vi følger magefølelsen vår, det er vi som kjenner barna våre og ser hvordan de har det i det daglige. Fire måltider og et eventuelt tilleggsmåltid hørtes da helt normalt ut? Så lenge du synes det er passelige måltider og hun virker fornøyd hadde jeg ikke tenkt så mye over det, tror jeg. Hun hadde jo lagt på seg, til tross for at HS mente det var lite?

HS her var litt bekymret i starten da gutten min plutselig begynte å stige på skalaen, men etter hvert som de blir mer aktive pleier jo det å regulere seg selv og nå på fredag sa hun at han virket som en sunn og fornøyd gutt som ligger der han skal motorisk :)
 
8 mnd. 10,4 kg og 73 lang, stort hode med 48cm. Gutten er glad i mat og har ikke begynt med krabbing ennå.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
8,1 kg og 72 cm lang :)
 
Sist kontroll var hun 6590g og 68 cm :) det var i juli. Skal på 9 mndrs kontroll den 26. Så håper hun har lagt på seg og vokst litt. satser på at hun er blitt 7 kg nå :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her var lillemann 72 cm og 10,6 kg.
Dette på 8 mnd ca. Men har de siste to ukene blitt så utrolig mye mer aktiv. (Vært det lenge nå) men han har lært seg at man kan gå og holde seg fast i ting! Så her går det unna! Kan ikke snu ryggen til lengre for å si det slik!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Den dagen han var 8mnd var han 73 cm og 9.5 kg.
 
Back
Topp