Hvor store er babyene blitt?

Han har stagnert noe fryktelig siden 7-8 mnd alder... Ikke bare på vekt men på lengde også... De vokser jo saktere etterhvert, men kurvene hadde tatt helomvending... går i enn bue, så nedover...:hilarious:

Men han er jo fortsatt stor og fin [emoji7] helt perfekt som han skal være! De vokser jo i eykk og napp!
 
Men han er jo fortsatt stor og fin [emoji7] helt perfekt som han skal være! De vokser jo i eykk og napp!
Javisst er han det:D bare så raka motsetning nå i forhold til 5 og 6 mnd kontrollene der h-s har bett oss om å minke på maten:joyful:
 
70cm og 7990g denne uken da hun var 10mnd og 8 dager. Går sakte, men sikkert oppover, dog veldig sent [emoji173] Hvor mye har deres små lagt på seg/strukket seg siden 6mnd-kontroll? Her har hun strukket seg 4cm og lagt på seg 930g de siste 4 månedene.
 
70cm og 7990g denne uken da hun var 10mnd og 8 dager. Går sakte, men sikkert oppover, dog veldig sent [emoji173] Hvor mye har deres små lagt på seg/strukket seg siden 6mnd-kontroll? Her har hun strukket seg 4cm og lagt på seg 930g de siste 4 månedene.
Her er mini 72,5 cm og 9,1kg ca, lagt på seg 900g de siste 3 månedene og alltid lagt på seg sakte i forhold til størrelsen ved fødsel som var 4,3kg. Han følger sin kurve og er fryktelig aktiv!!
 
Fra 6.5 mnd til 10.5 mnd har hun lagt på seg 1.3 kg og vokst 5 cm. Etter ca 6-7 mnd alderen så stagnerer vekta littegranne. De legger vel på seg rundt 70-150g i uken hvis jeg ikke husker feil. Jeg føler at ungen min har vokst greit med tanke på chubbiness. Hun er lang og dermed ser stor ut. Men skulle gjerne ha hatt henne feitere [emoji1] min var 4.2kg ved fødsel og inntrykket mitt er at babyer som er født store legger saktere på seg. Men hun følger kurven sin og det er det viktigste. Som hs alltid liker å bemerke [emoji28]
 
Javisst er han det:D bare så raka motsetning nå i forhold til 5 og 6 mnd kontrollene der h-s har bett oss om å minke på maten:joyful:
Minke på maten?! Jeg er i sjokk!! Min gutt er svær, men ingen fare, dem strekker og vokser det av seg :) HS er enig med meg, kunne prøvd seg på noe annet :p
 
Minke på maten?! Jeg er i sjokk!! Min gutt er svær, men ingen fare, dem strekker og vokser det av seg :) HS er enig med meg, kunne prøvd seg på noe annet :p
Ja jeg fortalte dette til en ny helsesøster vi var hos på fredag,å hun ble sjokkert!!!:eek: vi fikk beskjed om å kutte all nattmat ved 5 mnd å lage mindre grøtposjoner ved 6 mnd. Så nå skal hun få se ved 1 års kontrollen hvor feil hun tok!!:) ja jeg synes det er uhørt att utdannede voksne mennesker kan være noe annet enn enig med foreldrene når det gjelder mat.. å babyene vokser jo i rekordfart,trenger alt det de makter å spise...vi har en grå utdatert mus av en helsesøster... jubler hver gang vi får en annen...
 
Ja jeg fortalte dette til en ny helsesøster vi var hos på fredag,å hun ble sjokkert!!!:eek: vi fikk beskjed om å kutte all nattmat ved 5 mnd å lage mindre grøtposjoner ved 6 mnd. Så nå skal hun få se ved 1 års kontrollen hvor feil hun tok!!:) ja jeg synes det er uhørt att utdannede voksne mennesker kan være noe annet enn enig med foreldrene når det gjelder mat.. å babyene vokser jo i rekordfart,trenger alt det de makter å spise...vi har en grå utdatert mus av en helsesøster... jubler hver gang vi får en annen...

Har dere ikke en fast helsesøster hver gsng?
 
Ja jeg fortalte dette til en ny helsesøster vi var hos på fredag,å hun ble sjokkert!!!:eek: vi fikk beskjed om å kutte all nattmat ved 5 mnd å lage mindre grøtposjoner ved 6 mnd. Så nå skal hun få se ved 1 års kontrollen hvor feil hun tok!!:) ja jeg synes det er uhørt att utdannede voksne mennesker kan være noe annet enn enig med foreldrene når det gjelder mat.. å babyene vokser jo i rekordfart,trenger alt det de makter å spise...vi har en grå utdatert mus av en helsesøster... jubler hver gang vi får en annen...
Fysj! Godt du fikk bekrefta noe annet hos annen hs!! Nå er plutselig min plugg blitt så enormt aktiv at jeg er redd an skal bli tynn :p
 
Fysj! Godt du fikk bekrefta noe annet hos annen hs!! Nå er plutselig min plugg blitt så enormt aktiv at jeg er redd an skal bli tynn :p
Ja dette blir nok ikke noen stor gutt , han har stagnert veldig å det skal godt gjøres att han vokser like kraftig igjenn :) veldig greit for bankkortet sin del da:hilarious: det er det som er så dumt, att når de begynner å bevege seg så er det ingen vei tilbake ,da stopper vekta nermest opp:hilarious:
 
10 mnd kontroll i dag: 73,5 cm og 8445g
 
Tr

Tror hs skal være veldig glad du ikke minska på maten dengang, om kurvene går nedover nå! Mammahjertet ass, det har jo nesten alltid rett:Heartred
Ja tenk om jeg faktisk hadde hørt på dama:eek: han har nesten stådd stille vektmessig i 3 mnd , å hadde han da fått for lite mat i tillegg :eek: nei grøss..
Jeg får helt vondt av tanken! En førstegangsmor hadde kanskje blitt å hørt på sånne råd... tenk da..
Sånne helsesøstre skulle fått så ørene flaggra...
 
Back
Topp