Hvor stor??

brummemor

Gift med forumet
Marcus var ved fødsel 52cm, og veide 4360. I dag på 3mnd kontroll; 7.2kg og 66cm! Stooor og sterk gutt fikk jeg beskjed om[:)]

Hvor stor var prinsen/prinsessen din?[:)][8|]

skal på kontroll om to uker..er så spent jeg[;)]..

Sebba var 3970 ved fødsel, og 52 cm lang.
I dag på 3 mnd. kontrollen var han 7070g og 65 cm lang[;)]

Caroline var 2980 gramog 48 cm ved fødsel, på 3 mnd kontroll veide hun 4880 gram og var 56 lang... i dag når jeg veide henne ( 3.5 mnd gammel) var hun 5310 gram

OS var 48cm og 3334g da hun ble født,
og idag var hun 58cm og 5600g.
Helsesøster kalte henne for et mønsterbarn. Hehe(men det skal sies at det også var pga at hun sover hele natta og at hun spiser tran[;)])

Skal på 3mndr. kontroll med Hanne den 19.april...er spent nå ja[:D]

ORIGINAL: brummemor

Marcus var ved fødsel 52cm, og veide 4360. I dag på 3mnd kontroll; 7.2kg og 66cm! Stooor og sterk gutt fikk jeg beskjed om[:)]

Hvor stor var prinsen/prinsessen din?[:)][8|]

så bra[:D] vi skulle egentlig ha vært på kontroll i dag, men så ble jo sef helsesøstera syk. så nå går vi å venter på ny time.

Sindre var 3950 gram og 52 cm ved fødsel. han ble veid for tre uker siden på sykehuset, da var han 6000 gram og 60 lang

Lillevenn var 4384g da han ble født.
I dag på 3 mnd kontrollen veide han 5625g.

Han som var sååå mye over gjenomsnittet da han ble født ligger nå langt under. Han har bare gått opp litt over 1200 g på 3 mnd. Heldige dere som har store, gode babyer ...Så slipper dere å bekymre dere sånn som jeg gjør!

ORIGINAL: Klønemor

Han som var sååå mye over gjenomsnittet da han ble født ligger nå langt under. Han har bare gått opp litt over 1200 g på 3 mnd. Heldige dere som har store, gode babyer ...Så slipper dere å bekymre dere sånn som jeg gjør!

Jeg skjønner jo godt at du gjør det, men det er vel veldig ulikt hvordan de legger på seg? -Hva sa de på HS da?

Når Nate ble født var han 47cm og 2640g, på 3mnd kontrollen (3,5 mnd gammel) var han 59cm og 5700g. fremdeles ikke så stor men har jo vokst MASSE da[:)]

Jeg skjønner jo godt at du gjør det, men det er vel veldig ulikt hvordan de legger på seg? -Hva sa de på HS da?

Jeg har vært på vektkontroller 1-2 ganger i uken siden han var 4 uker gml. Har vært hos leger, Ullevål sykehus og tatt UL av magen hans. En uke kan han gå opp 10 g, men på det meste ca 100g.
Han sprutgulpet masse før, men nå har det avtatt, men vekten går ikke fortere opp for det.
Har prøvd mme i tillegg uten at det har hatt noen innvirkning.
Han er for tynn i forhold til lengden sa HS.
Får kjempehjelp på helsestasjonen hvertfall, de tar dette alvorlig :)

Men jeg ser jo at gutten er blid og fornøyd og trøster meg med det! Han har også litt bolle-kinn så sykelig tynn er han ikke :) Men han skulle veid litt mer da....

ORIGINAL: Nates Mamma

Når Nate ble født var han 47cm og 2640g, på 3mnd kontrollen (3,5 mnd gammel) var han 59cm og 5700g. fremdeles ikke så stor men har jo vokst MASSE da[:)]

og i dag var han 60cm og 5730g (eller var det 5740?) rett etter mat. ikke bra...mamma ikke fornøyd.....[>:]

Lillegutt kom til verden 48 lang og 3385 tung. Nå når han er snart 3mnd er han ca 7kg og 63 lang. [:)] vokser bra ja sier helsesøster. Det er jo bra siden han kom 3uker for tidlig...

Mia var 2880gr og 47cm da hun ble født.
På 3mnd-kontrollen i dag var hun 5360gr og 60cm.

Helsesøster kalte henne en lang og slank jente  (lurer på hvem hun tar etter, for det er ikke foreldrene iallefall...)

Jeg har vært på vektkontroller 1-2 ganger i uken siden han var 4 uker gml. Har vært hos leger, Ullevål sykehus og tatt UL av magen hans. En uke kan han gå opp 10 g, men på det meste ca 100g.
Han sprutgulpet masse før, men nå har det avtatt, men vekten går ikke fortere opp for det.
Har prøvd mme i tillegg uten at det har hatt noen innvirkning.
Han er for tynn i forhold til lengden sa HS.
Får kjempehjelp på helsestasjonen hvertfall, de tar dette alvorlig :)

Men jeg ser jo at gutten er blid og fornøyd og trøster meg med det! Han har også litt bolle-kinn så sykelig tynn er han ikke :) Men han skulle veid litt mer da....

Da tror jeg nok at han har det bra ja[:D][;)] Godt at du får god oppfølging på HS da, det er ikke alle som får det!

Lykke til videre!![:D]

Vært på 3mnd kontroll i dag, veide 6980g og var 62,5cm lang[:)]
Var 4752g og 54cm da hun kom til verden.

Loke var vid födseln 52 cm og veide 3985g.
Idag på 3 månaders kontroll var han 62 cm og veide 6410g. [:D][:D]

Olav var 3894 g og 50 cm lang. Var på HS i dag og veide han. Har blitt hele 7815 g!!! (11 uker i dag) Lengden ville de ikke måle enda.

Daniel veide 3300 gram og var 50 cm ved fødsel. På 3 mndrs kontrollen veide han 6520 gram og var 62 cm lang. Mor fikk litt sjokk, trodde ikke han veide over 5500 gram. Han har hele tiden ligget lavt i vekt i forhold til lengden, men nå hadde han gjort en hopp og var innenfor normalen, deilig!

Back
Topp