Hvor stor vaskemaskin har dere?

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Til dere med barn, hvor stor vaskemaskin har dere (kg)? Skal kjøpe ny, og lurer på hvor stor vi bør kjøpe nå som vi snart ikke bare er to mere :happy:

8kg. 1600 omdreininger på sentrifugen. Og hurtigprogram. Et must når vi måtte ha ny maskin.

8 kg og 1600 omdreininger!
Men det som gjør hverdagen mye enklere for oss er at vi investerte i 2 vaskemaskiner som kan surre og gå samtidig :)

8kg og kan tørke 6kg. Så stapper inn skitten 60-vask og får ut ferdig tørr noen timer senere! [emoji4]

Vi har en vaskemaskin som tar 8 kg, en tørketrommel, og en kombimaskin. ☺️

Vår tar 8kg. Har i tillegg tørketrommel og det har hjulpet mye siden vi da kan vaske flere maskiner på en dag.
Vi er to voksne og ett barn. I tillegg har vi hund.

7 kg, også har vi tørketrommel i tilegg men prøver å tørke klær ute så mye som mulig på våren og sommeren.

Vi hadde 5 kg når vi var bare 3. Når har vi gått over til 8 kilo og det er en drøm. Noe annet som er fantastisk er at vi kan tidsinstille når maskinen skal være ferdig + hurtigprogram

8kg på både vask og tørk, helt uaktuelt med noe mindre selv om vi bare er to :p vår veier klærne og nekter å starte om det er for mye klær i maskinen, det er litt fint, da varer jo maskinen lenger.

Jeg hadde også heller gått opp, veldig greit å kunne vaske litt sjeldnere og få med alt. Har enten 6 eller 7 kg nå, fungerer fint det:)

Har en kjempebra vaskemaskin fra Miele. Den er stor og tung. Den tar 7kg, mer enn nok for oss :)
Max er 1400 omdreininger, men vi pleier så og si alltid å stille det ned til 1200 omdreininger. Bedre både for maskinen og klærne :) holder i massevis.

Vi har også tørketrommel fra Miele. Elsker Miele! Bruker bare tørketrommelen til sengetøy og håndklær. Når vi vasker klær på 1200 omdreininger i Mielemaskinen på kvelden er de helt tørre morgenenen etter.

Tror mye har med kvalitet å gjøre. Hadde et annet merke før som det ikke ble like tørt med på 1400 omdreininger som det blir med 1200 omdreininger med Miele. Bruker 1400 omdreininger om det haster veldig å få noe tørt da.

Så mitt råd er å gå for ett av de mest anerkjente merkene. De varer lenge og har mindre vedlikehold.

Hurtigprogrammet er på 20 min (og 1400 omdreininger som standard, som vi da stiller ned). Men vi bruker mest lenger program for vi har mye skitne og grisete barneklær :D

Vi kjøpte vaskemaskinen og tørketrommelen i 2014. Regner med de kommer til å holde i mange mange år til. Men neste gang skal vi ha noe som kommuniserer med app (home til Apple helst). Fra Miele da også.

Kjøpte ny for et par uker siden.. Hadde 5 kg kapasitet på den gamle, nå har vi 8.. Det utgjorde utrolig stor forskjell for vår del.. Første gangen på 3 år at vi ser gulvet på vaskerommet lengre enn ei uke:p Vi er to voksne, en tenåring og så kommer det en baby i august.. Mannen feks jobber som montør og er mye borti isolasjon osv, så han dusjer daglig.. Blir en del håndklær utav det.. Jeg dusjer annenhver dag, og tenåringen dusjer ved behov. Han er hos oss to uker av gangen, så blir noen håndduker ekstra når han er her, ettersom han aldri husker å bruke håndduken sin mer enn en gang :p vi bruker håndklærne våre to ganger sånn ca før de blir vasket.. Så går det ekstra med håndklær på ruskeværsdager når huskyen må tørkes av etter turer:)

Største plusset med den nye vaskemaskinen vår er forresten at den er stillegående, med zen-ettellerannet. Det fører til at det er null problem for oss å sette på ei maskin med 60vask sent en mandagskveld, selv om vi bor i ei blokk fra 1965 som er dårlig isolert og meget lydt:) det kunne vi ikke før.. Mirakelmaskinen kaller jeg den:p

Back
Topp