Hvor stor er baby?

3månederskontroll i går. 7,9 kg, 66 lang og 43 rundt hodet. Ikke rart jeg h<r fått vondt i ryggen :arghh:

Stor ja! Ikke rart det er tungt å bære. Vi skal på 3mndkontroll om en uke. Veldig spent på hvor stor han er! Veide 6230 på 6-ukers. Hvor stor var din da?
 
Stor ja! Ikke rart det er tungt å bære. Vi skal på 3mndkontroll om en uke. Veldig spent på hvor stor han er! Veide 6230 på 6-ukers. Hvor stor var din da?
Da veide han 6715 :) så spent på å se om din følger etter!
 
Var på 3 mnd kontroll med lillebror igår. 9040g og 69cm, ikke rart jeg har vondt i ryggen [emoji85] fått med rimelige store biceps også [emoji23]

Shit, for en stor baby! Lille her er 7,7 kg og 64 cm, synes han er stor jeg! [emoji33]
 
Shit, for en stor baby! Lille her er 7,7 kg og 64 cm, synes han er stor jeg! [emoji33]

Ja både jeg og hs lo godt når hun la det inn på pcen og kurven spratt i været. Ligger på gjennomsnittet til 7-8 mnd. Vi måtte selge vår kjære mountain buggy da han vokste ut av bagen. Er redd babybilstolen begynner å bli knapp også, men han kan jo ikke sitte i noe annet enda[emoji85] det er virkelig mye hodebry med stor baby, uhåndterlig å bære på også siden han ikke er eldre. Håper han kan stå stille noen mnd nå. Var 4990g og 58cm ved fødsel - gikk rett i str 62.
 
Ja både jeg og hs lo godt når hun la det inn på pcen og kurven spratt i været. Ligger på gjennomsnittet til 7-8 mnd. Vi måtte selge vår kjære mountain buggy da han vokste ut av bagen. Er redd babybilstolen begynner å bli knapp også, men han kan jo ikke sitte i noe annet enda[emoji85] det er virkelig mye hodebry med stor baby, uhåndterlig å bære på også siden han ikke er eldre. Håper han kan stå stille noen mnd nå. Var 4990g og 58cm ved fødsel - gikk rett i str 62.

Hoho, skikkelig godklump ja [emoji85][emoji173]️Skjønner det blir tungt å bære på han. Og litt upraktisk ift vogn og bilstol! Han her var 4885 og 53 cm ved fødsel, så stor han og, men dere slår oss jo en del likevel [emoji85]
 
6510 på 3mnd dagen hennes [emoji4] Føler at str 62 løp hun bare igjennom, så vi er på 68 nå [emoji85] Skal på ny kontroll neste uke, så da får vi lengden også [emoji4]
 
4800 på sist veiing. Vil tippe hun er rundt 5 kg nå, og er fire måneder. Passer i 56 men noe begynner å bli litt knapt. Begynner å merke at hun ikke er to kilo lengre
 
Var på 3 mnd kontroll med lillebror igår. 9040g og 69cm, ikke rart jeg har vondt i ryggen [emoji85] fått med rimelige store biceps også [emoji23]

Jeg veide og målte mini dagen etter han var 3 måneder på helsestasjonen siden vi har kontrollen 19. Han veide 8060 gram og er 63.5 cm :) Tungt å bære og bysse på nesten 10 kg!
 
Ja både jeg og hs lo godt når hun la det inn på pcen og kurven spratt i været. Ligger på gjennomsnittet til 7-8 mnd. Vi måtte selge vår kjære mountain buggy da han vokste ut av bagen. Er redd babybilstolen begynner å bli knapp også, men han kan jo ikke sitte i noe annet enda[emoji85] det er virkelig mye hodebry med stor baby, uhåndterlig å bære på også siden han ikke er eldre. Håper han kan stå stille noen mnd nå. Var 4990g og 58cm ved fødsel - gikk rett i str 62.

Bilstolen er liten her også.. ikke lett med stor liten gutt. Vi har emmaljunga Edge duo og må legge ham helt oppe i hodeenden på vognbagen nå. Og din er flere cm lenger, håper han tar det litt med ro nå da [emoji170]
Merker at folk holder mini som om han var eldre pga størrelsen så jeg er litt nervøs mamma mht hode feks.
 
Bilstolen er liten her også.. ikke lett med stor liten gutt. Vi har emmaljunga Edge duo og må legge ham helt oppe i hodeenden på vognbagen nå. Og din er flere cm lenger, håper han tar det litt med ro nå da [emoji170]
Merker at folk holder mini som om han var eldre pga størrelsen så jeg er litt nervøs mamma mht hode feks.

Godt det ikke bare er meg som har en liten kjempe. Kjøpte meg en bugaboo donkey der har han det ganske godt på lengden [emoji1305]

Ja folk tror også han er eldre, så må gi beskjed. Men det er skummelt. Har endelig funnet en bæresele han passer inn i med tanke på alderen og størrelse så nå gleder jeg meg til den kommer i posten og jeg kan få hvile armene. Er vel luksus problem og ikke lov å klage, men jeg synes det er tungt med tung baby [emoji23][emoji85]
 
Min gutt var 3985 g og 51 cm ved fødsel :)
Han har hatt flere vektstopp grunnet gulping, og veide 5260 i forige uke. Var 60 cm målt på sykehuset forige fredag, men bruker 50 og 56 i klær.

Skal på ny vekt kontroll i morgen og håper den slimfit babyen min har begynt å legge skikkelig på seg :)
 
3mnd kontroll: Min baby veier nå 7300 g og 68 cm lang. Hs fikk ikke strukket bena godt ut. Bruker 74. Passer fortsatt i emmaljungabagen heldigvis, men har begynt å bruke babyjogger city elite nå hvor han bare ligger på sportsdelen i liggestilling når vi er ute med bilen.
 
Var på 3 måneders kontroll i dag,og milla Marie er 5200gr og 57 lang [emoji56][emoji171]nå er d bare soving etter de «dumme» sprøytene [emoji171]
 
Frøkna mi var 3578 g og 51 cm ved fødsel, og ved 3 mnd kontrollen var hun 6590 g og 62 cm :) Bruker bukser i str 56 og overdeler i str 62.
 
6550 og 62cm på 3mnd kontroll.
Var 3970 ved fødsel
 
6550 og 62cm på 3mnd kontroll.
Var 3970 ved fødsel
 
Back
Topp