Hvor stor baby har du født vaginalt

Enom86

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Julibarna2024☀️
Skal til vekstkontroll igjen i dag og er spent på hva de sier..har ikke lyst til å bli satt igang og de skal gi meg en ganske god grunn dersom vi skal gjøre det.
Lå an til ca 4200g til termin for 2 uker siden .. uke 38+1 i dag.
Men hvor store barn har dere født vaginalt?
 
4636g og 55cm lang. 36cm rundt hodet (men stjernekikker).

Lykke til på vekstkontroll!
 
Største i vekt var nr 2. 4250 fram og 54 lang. Men han var minst i hode :hilarious:
Første var 37,5 og nr 2 var 38.
 
Største i vekt var nr 2. 4250 fram og 54 lang. Men han var minst i hode :hilarious:
Første var 37,5 og nr 2 var 38.
Trenger å høre at det går fint , for jeg har jo egentlig trua på at jeg klarer det helt fint :) må gjøre meg litt klar for å se nei til igangsetting om de mener det bare pga 4.2kg :p
 
Trenger å høre at det går fint , for jeg har jo egentlig trua på at jeg klarer det helt fint :) må gjøre meg litt klar for å se nei til igangsetting om de mener det bare pga 4.2kg :p
Han største kom ut fortest og enklest haha. Han var ikke STOR heller, lang og tynn. Så synes det er litt teit at de konkluderer med STORT barn bare fordi målene tilsier at de veier litt mer :shifty:
 
Jeg trodde ikke de snakket om store barn og igangsetting før 4,5 :think005
Lykke til på vekstkontroll! Spent på oppdatering :happy:
 
Jeg trodde ikke de snakket om store barn og igangsetting før 4,5 :think005
Lykke til på vekstkontroll! Spent på oppdatering :happy:
Tusen takk ❤️ ja vi er enige i at 4.2 og litt til ikke er super stort , så klarer ikke helt se for meg at jeg må settes igang pga det.. men spent på hva hu sier i dag :)
 
3630g 52cm lengde og 36cm hodeomkrets.
4230g 51 cm lengde og 39 cm hodeomkrets, fikk da behov for tøying grunnet stort hode var også satt i gang 1 uke før fødsel.
 
Fikk spørsmål om jeg ville settes igang over helgen eller hva jeg tenkte rundt det. Sa at jeg ikke ønsker igangsetting dersom det ikke må gjøres, så da tar vi heller en ny kontroll 2 dager før termin dersom det ikke har satt igang av seg selv :) ligger på samme ca vekt , med 4200 til termin.
Alt var veldig bra med han i magen ,så da er jeg fornøyd .
Fikk spørsmål om hun skulle sjekke modning , men jeg takket nei .. bare tilfelle det skulle trigge noe som helst før nyttår. Er veldig innstilt på januar ..
 
Gikk det greit for seg ? Ble du satt igang eller startet det av seg selv ?
Tusen takk :) ❤️
Starta av seg selv, 11 dager på overtid. Ble klippet og revnet, men har ikke hatt problemer med det i ettertid. De sier jo at det er hodet som lager skadene, ikke nødvendigvis vekta. Men på sykehuset er de allikevel opptatt av at neste ikke skal bli like stor siden jeg revnet sist.
 
Men så har du de med 38-39 cm rundt hodet som slipper unna med et par sting.. Så stort barn trenger ikke å være er problem!
 
Nr 2 var 58cm og 4450g, stjernekikker i tillegg. Husker ikke hodeomkrets. Født til termin. Det gikk helt fint, revnet nesten ikke, 2 til 3 sting. Fødselen varte i ca 50min. Motsatt Nr 1, 52cm og 3690g, revnet masse. Fødselen varte i omkring 2,5t. Nå er vi spente på Nr 3, men kjenner "redselen" for stort barn og vil helst ikke går over termin.
 
Sniker fra mars :) mellomste ble estimert til 4200g ved termin sist, det var fornøyde med det og det var ikke snakk om igangsettelse. Hun ble født 2 uker før termin spontant og veide da 4405g fordelt på skarve 51 cm. Aktiv fødsel på 3,5 time og ikke en eneste rift :love2 denne gangen vil de følge bedre med da, for det hadde blitt stort om jeg hadde gått til termin.

Lykke til!
 
Sniker fra mars :) mellomste ble estimert til 4200g ved termin sist, det var fornøyde med det og det var ikke snakk om igangsettelse. Hun ble født 2 uker før termin spontant og veide da 4405g fordelt på skarve 51 cm. Aktiv fødsel på 3,5 time og ikke en eneste rift :love2 denne gangen vil de følge bedre med da, for det hadde blitt stort om jeg hadde gått til termin.

Lykke til!
Det høres jo veldig allright ut det :) :)
 
Nr 2 var 4535g, 54 cm og 37 cm i hodet. Gikk kjempefint, enkel og lett fødsel på ca 2 timer, og var en mye bedre opplevelse enn med førstemann, selv om han bare var 3280g. For meg har str ikke hatt noe å si i forhold til fødselsopplevelsen.
 
Back
Topp