Hvor stor baby har du født vaginalt

Nr 2 var 58cm og 4450g, stjernekikker i tillegg. Husker ikke hodeomkrets. Født til termin. Det gikk helt fint, revnet nesten ikke, 2 til 3 sting. Fødselen varte i ca 50min. Motsatt Nr 1, 52cm og 3690g, revnet masse. Fødselen varte i omkring 2,5t. Nå er vi spente på Nr 3, men kjenner "redselen" for stort barn og vil helst ikke går over termin.
Sniker her inne. 58 cm :-O det var virkelig en lang baby. Det er ti cm lengre enn mine tre var ved fødsel til termin. Sprøtt at det er så stor forskjell i størrelse på nyfødte. :-D
 
Sniker her inne. 58 cm :-O det var virkelig en lang baby. Det er ti cm lengre enn mine tre var ved fødsel til termin. Sprøtt at det er så stor forskjell i størrelse på nyfødte. :-D
Ja, er noe usikkert med å handle inn tøy i størrelse 56 også. Sist brukte vi i omtrent 1 uke etter fødselen.
 
Nr 1 var 3640g og 50cm (uke 40+1)
Nr 2 var 3285g og 49cm (uke 37+6)
Nr 3 var 2900g og 49cm (uke 37+6)

Så mine blir bare mindre og mindre :p
 
Lillemor var 2788g. Ikke så stor men hun satt allikevell litt fast og måtte hjelpes ut ved hjelp av vakum sugekopp
 
Lillegutt var 4195g og 53cm, 39+3. Var ikke den største jeg har født. Trengte ikke noe hjelp, fikk et skrubbsår. Var i fin form rett etter fødselen.
 
Nr.4 som kom forrige uke var min desidert største. 54 cm og 4150. Skjønte faktisk ingenting siden de tre andre har vært 3400, 3520 og 3300.

Fødselen gikk gaaaaanske greit frem til de siste minuttene. 13 min pressetid. 13 min jeg dog ikke vil oppleve igjen :joyful: Jordmor og student tok begge å dro/dyttet og tøyde mens jeg hadde pressrier, og det føltes helt j****. Aldri opplevd det før! Så han måtte hjelpes litt ut. På et eller annet tidspunkt så prøvde jeg å dytte vekk armen til jordmor:wacky:

Ble bare 5 pyntesting og noen overflatiske små rifter, utrolig nok :happy: Men har vært ganske sår denne uka..
 
2970g, 2250g, 4710g og 3945g :)
 
Back
Topp