Hvor starte?

Jeg synes det er utrolig fascinerende at man kan gå gravid så lenge uten å "merke" det, men her mener jeg også at fastlegen din er et suppehue (beklager det). Så utrolig bra at du kom til en vikar som faktisk slang inn en gtest sammen med andre tester, det skulle jo fastlegen ha gjort for lenge siden...!

Men! Jeg er andregangs, er vell 28+4 eller noe slikt i dag (følger ikke like nøye med på dagene som jeg gjorde første gang), vi venter gutt nummer to så har egentlig ikke kjøpt noe som helst til babyen enda. Vi har jo alt...
Men vi har byttet til en større bil da!

Moren min er mer ivrig på innkjøp enn det jeg er, så hun har kjøpt flere nye omslagsbodyer (var det jeg likte best å bruke den første tiden sist), noen sett med klær, og hun har kjøpt babynest til oss (hadde ikke det til første).

Har ikke ordnet noe som helst med barnerom eller begynt vasking av klær. Stelleplassen er klar da, men det er fordi storebror bruker den enda.

En nyfødt trenger jo egentlig ikke alt som er å få kjøpt, klær, sovested, bilstol og stelleprodukter til mor og barn, er vel kanskje der viktigste.
Sovestedet kan være sammen med mor om man ikke får ordnet egen seng til babyen.

Også enten vogn eller bæretøy, alt ettersom hva man føler seg mest komfortabel med :)

Dette er jo virkelig mirakelbabyen deres! Krysser fingrene for at resten av svangerskapet går knirkefritt :Heartred
 
Kan nok være at jeg har lett for å ikke se tegn selv. Og de tegnene jeg så kunne legen forklare med forklaringer som på en måte gav litt mening. Å da hun i tillegg mente at jeg var i overgangsalderen så ble det jo ennå mer usannsynlig at det kunne være graviditet. Tror også når man har prøvd så lenge som det vi gjorde så slutter man å håpe å tro tilslutt, å at da alle slike tegn er lett å bortforklare fordi man ikke ønsker å bli såret igjen.

I går var vi å kjøpte bilstol, slik at vi skal få med oss barnet hjem, å hun hadde plutselig ei vogn også vi fikk kjøpe. Har også notert ned alt dere har nevnt slik at jeg kan krysse alt av etterhvert som jeg finner det. Så må jo si takk til alle sammen! Har hjulpet veldig mye å vi er mye bedre forberedt på at lille snipp kommer.
 
Da er du kommet lenger enn meg! :p
Denne uken må jeg planlegge å få hentet ting og tang, men uka er liksom full allerede...!
 
Da er du kommet lenger enn meg! :p
Denne uken må jeg planlegge å få hentet ting og tang, men uka er liksom full allerede...!

Tror jeg blir litt vell ivrig når jeg først setter i gang. Så fant jeg jo masse ting på salg, å da måtte jo dette også handles inn mens det ennå var nedsatt :smiley-angelic006

Men har nok ennå endel igjen, som jeg ikke har tenkt på. Sitter å venter på at jordmor skal ta kontakt med meg, så jeg får første time der snart. Å så skal jeg på sukkerbelastning i dag. Men da tror jeg at jeg er ca der man bør være med legetimer og slikt.
 
Nemmen i all verden!! :eek:
Gratulerer så masse! Får ikke så lang ventetid på den lille du da:Heartbigred
Og du, Hjertelig velkommen inn til oss :)
 
Gratulerer så mye med overraskelsesskatten :Heartbigred

Ser du har fått mange gode tips om innkjøp over og at du allerede har kommet godt i gang. Vi har fulgt med på finn og facebook og fått kjøpt vogn og stellebord og en del andre småting der. Klær har vi ikke kjøpt noe av, men det er fordi bestemødrene er ivrige både på innkjøp og strikking, samt at vi har arvet mye her og der.

Nå kjenner jeg liv hver dag, og stort sett gjennom hele dagen. Pappaen kunne sikkert ha kjent noen av sparkene, men hun roer seg hver gang han legger hånden på magen :angelic:
 
Kjenner lite til denne karen ennå. Men de som tok ultralyden mente det var pga morkaken tar i mot det meste av akrobatikk øvelsene hans. Men innimellom så treffer han noen punkter hvor jeg ikke er i tvil om at han er der inne. Da feires det stort og han får masse kos og jubel. Synes egentlig han skulle vært mer aktiv enn hva han er, så kan han heller være rolig når han kommer ut å jeg kan se at han puster å har det bra.
 
Altså, for en overraskelse! Må si jeg er veldig glad på deres vegne, med så lang prøvetid - og nå er dere over den skumleste tida også. Krysser fingrene for dere og den lille!

Hva driver dere med for tiden?

Jeg er delvis sykemeldt fra jobb, for jeg er supersliten hele tiden. Venter på et overskudd som aldri kommer. Prøver å få gjort litt husarbeid, og få inn litt kvalitetstid med sønnen min på snart 5.

Hvor er dere i forhold til planlegging?
Har så og si ikke planlagt noe. Jeg har bare kjøpt inn søte jentebabyklær, helt uten plan egentlig. Vi har jo det meste fra da storebror var liten, men vet jeg har lyst å fylle på litt siden vi hadde så lite penger da han ble født (og det derfor er en del klær og sånn som var utslitte arveklær, og som vi nå kan bytte ut med omslagsbodyer o.l.). Så her gjenstår det å dra ned klær og utstyr fra loftet, lage oversikt over hva vi trenger, av klær + kjøpe dette, kjøpe bedside crib (og kanskje moseskurv), madrass, og litt sånn nødvendig babyutstyr (neglesaks, kremer osv.)

Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten?
Ovia pregnancy.

Hvor ofte kjenner dere liv?
Kjenner henne ofte. Syns hun virker så sterk! Denne ganger er morkaka bak, og forrige gang foran, så dette kan være årsaken.

Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen?
Kjøpte ingenting før ultralyd i uke 18. Da ble det en tur til Newbie for å kjøpe nusselige jentebabysaker.
 
Tror jeg blir litt vell ivrig når jeg først setter i gang. Så fant jeg jo masse ting på salg, å da måtte jo dette også handles inn mens det ennå var nedsatt :smiley-angelic006

Men har nok ennå endel igjen, som jeg ikke har tenkt på. Sitter å venter på at jordmor skal ta kontakt med meg, så jeg får første time der snart. Å så skal jeg på sukkerbelastning i dag. Men da tror jeg at jeg er ca der man bør være med legetimer og slikt.

Haha, kjenner meg igjen. Jeg skulle gjerne fikset alt innen utgangen av første trimester hadde det ikke vært for at jeg ikke ville jinxe noe og derfor har spredd det såpass uttover at jeg har tendenser til å glemme og holde oversikt...

Men nå har jeg hvertfall fått ryddet bort alt garnet jeg spredte uttover på barnerommet og fått planlagt hva jeg kan bruke alt garnet til...

Så da er det "bare" å begynne å ominnredet rommet etter at jeg har fått ryddet bort alt det andre rotet :/
 
Har lurt på om jeg er litt tidlig ute med innkjøp, er jo mye som ennå kan gå galt. Samtidig vil jeg at denne gutten skal vite at jeg virkelig bryr meg mens han ennå er her. Forrige gutt vi fikk, fikk jeg ikke fortalt hvor mye han betydde for meg før han ble en engel. Noe som har vært vanskelig å takle, så denne gutten skal ikke være i tvil. Jeg elsker han over alt på jord. Så får jeg heller selge unna igjen, om det ikke funker denne gangen heller
 
Skjønner tanken. Katastrofetankene forsvinner ikke nødvendigvis ved fødsel heller. Det synes iallefall jeg er vanskeligst ved å være forelder - tankene om skader, ulykker og generell faenskap ungen kan råke borti.

Samtidig går det i de aller fleste tilfeller bra. Dødfødsel i uke 26 er ikke vanlig, og selv om prematur fødsel er mye mer sannsynlig enn dødfødsel er det en ekstremt mye større sannsynlighet for at alt går bra enn det motsatte. Det er ikke behov for å holde igjen. Dette vil gå bra :)
 
Du er jo absolutt kommet over den kritiske perioden, håper du klarer å nyte og at alt går bra!:happy::happy:
 
Gratulerer!!
Så kjekt at det kommer en overraskelsesbaby til dere <3

Jeg hadde gjerne tatt et tre måneders-svangerskap ;) Synes tiden går litt treigt, for å være ærlig. Selv om jeg ofte tenker på at det har gått fortere enn ventet også.

Jeg jobber fullt, og har langt i fra kjøpt så mye som andre her inne har kjøpt.
Driver også og kaver med å skaffe tørketrommel og ny bil oppå alt, og orker ikke ta inn over meg alle elementene på en gang. Har laga ei liste så vi har oversikt over priser og diverse.
 
Back
Topp