Hvor starte?

dagosi

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberbarna 19
Hei!

Vi fikk nettopp vite at vi venter et barn i slutten av november. Med nettopp så mener jeg 4 dager siden, så føler jeg har gått glipp av en hel haug med ting jeg burde vite, gjøre klar til osv. Jordmor skal ta kontakt med meg på mandag når hun er på jobb igjen, og skal innom lege i dag for å se til at alt ser greit ut der og få helsekort. Var på første ultralyd i går, og fikk se en frisk og fin gutt. Skal tilbake dit om 2 uker for se hvor mye han vokser på den tiden, å kanskje de da kan si litt mer nøyaktig termin. Ikke helt sikker på om de blir å klare det, da vi ikke har noe å gå etter.

Så det jeg lurer på er, hva driver dere med for tiden? Hvor er dere i forhold til planlegging? Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten? Hvor ofte kjenner dere liv? Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen? Jeg er helt grønn på det å gå gravid og hva man må tenke på og gjøre klart i god tid, så alt av tips å triks vil bli godt mottatt med stor takk.
 
Hei!

Vi fikk nettopp vite at vi venter et barn i slutten av november. Med nettopp så mener jeg 4 dager siden, så føler jeg har gått glipp av en hel haug med ting jeg burde vite, gjøre klar til osv. Jordmor skal ta kontakt med meg på mandag når hun er på jobb igjen, og skal innom lege i dag for å se til at alt ser greit ut der og få helsekort. Var på første ultralyd i går, og fikk se en frisk og fin gutt. Skal tilbake dit om 2 uker for se hvor mye han vokser på den tiden, å kanskje de da kan si litt mer nøyaktig termin. Ikke helt sikker på om de blir å klare det, da vi ikke har noe å gå etter.

Så det jeg lurer på er, hva driver dere med for tiden? Hvor er dere i forhold til planlegging? Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten? Hvor ofte kjenner dere liv? Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen? Jeg er helt grønn på det å gå gravid og hva man må tenke på og gjøre klart i god tid, så alt av tips å triks vil bli godt mottatt med stor takk.

Jeg må bare spørre - har du virkelig gått over 6 måneder gravid uten å vite det?
 
Så det jeg lurer på er, hva driver dere med for tiden? Hvor er dere i forhold til planlegging? Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten? Hvor ofte kjenner dere liv? Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen? Jeg er helt grønn på det å gå gravid og hva man må tenke på og gjøre klart i god tid, så alt av tips å triks vil bli godt mottatt med stor takk.
Jeg må stikke opp spørsmålene for å svare, det ble mye på en gang altså!
Først og fremst: gratulerer med en overraskelse :p
hva driver dere med for tiden? Jeg går for det meste hjemme og knør i min egen verden, skal ha hele to uker skole før jeg går av med permisjon (samlingsbasert) også tar jeg litt tilkalling når jeg er i god form.
Hvor er dere i forhold til planlegging? Vi har egentlig det meste klart, soveplass er klart(må bare hive på sengetøy), vogn(har to stk), vippestol, bilseter(baby og småbarnssete til samme base), hun har fått navn såfremt hun ikke kommer ut og ser ut som en Nils eller Morten, en god del klær vi har hentet og kjøpt men ikke vasket enda.
stelleplass gjenstår å fikse, skal hente ut alle de gratispakkene neste uke, skal ønske oss gavekort til Stokke tripp trapp-stol
Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten?
Jeg har mange, de blå er de jeg bruker mest

20190815_151455.jpg

Flere av den har "sjekklister" du kan titte litt på
Hvor ofte kjenner dere liv?
Hele tiden :p
Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen?
Fikset og fikset.. man tar det når det passer? Jeg husker rett og slett ikke.
 
Ja vet, trodde bare liksom ikke at jeg skulle "møte" på noen som det faktisk skjer med :wideyed:
Hehe, man tror det ikke før man ser det selv, nei. Det virker ganske merkelig for meg også som har vært skråsikker og hatt tydelige festesmerter, men det er prøverør, så jeg har jo vært som besatt hele veien.
 
Hei!

Vi fikk nettopp vite at vi venter et barn i slutten av november. Med nettopp så mener jeg 4 dager siden, så føler jeg har gått glipp av en hel haug med ting jeg burde vite, gjøre klar til osv. Jordmor skal ta kontakt med meg på mandag når hun er på jobb igjen, og skal innom lege i dag for å se til at alt ser greit ut der og få helsekort. Var på første ultralyd i går, og fikk se en frisk og fin gutt. Skal tilbake dit om 2 uker for se hvor mye han vokser på den tiden, å kanskje de da kan si litt mer nøyaktig termin. Ikke helt sikker på om de blir å klare det, da vi ikke har noe å gå etter.

Så det jeg lurer på er, hva driver dere med for tiden? Hvor er dere i forhold til planlegging? Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten? Hvor ofte kjenner dere liv? Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen? Jeg er helt grønn på det å gå gravid og hva man må tenke på og gjøre klart i god tid, så alt av tips å triks vil bli godt mottatt med stor takk.
Wow, for en overraskelse! Først, gratulerer så mye med graviditeten:)
Her er det meste klart, tenker at vogn, seng, stelleutstyr og klær i de minste størrelsene er det du må prioritere. Pga årstiden er det meste av klærne jeg har fått tak i i ull eller ull-blanding:)
Jeg kjenner liv nesten hele tiden, har kjent liv hver dag siden uke 16, men nå kan jeg kjenne noe nesten alltid når jeg er våken. Alle kjenner ikke like mye, det kommer ann på hvor morkaken ligger og hvordan barnet ligger.
 
Så det jeg lurer på er, hva driver dere med for tiden? Hvor er dere i forhold til planlegging? Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten? Hvor ofte kjenner dere liv? Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen? Jeg er helt grønn på det å gå gravid og hva man må tenke på og gjøre klart i god tid, så alt av tips å triks vil bli godt mottatt med stor takk.

Gratulerer så mye med den store og hyggelige overraskelsen:Heartred Du har heldigvis fortsatt flere mnd igjen, så jeg tenker du har god tid til å gjøre alt klart:)

Hva driver dere med for tiden?
Jeg er delvis sykemeldt fra jobb pga rygg/bekkenplager, så jeg jobber et par timer til dagen eneste. Ellers går jeg hjemme og rydder/vasker (har fått helt støv og organisering på hjernen etter at jeg ble gravid:wacky:) Strikker en del på kveldstid også:)

Hvor er dere i forhold til planlegging?
Noe av det første jeg gjorde da jeg fant ut om graviditeten var å lage meg en liste i excel. Skal sies at jeg er en «liste-person», og at vi hadde prøvd lenge, så jeg var helt i hundre fra første positive test som var dagen før ikm:hilarious:
Men på denne excel listen førte jeg opp alt vi tenkte å kjøpe, fra hvor og hva det koster. Så tenkte vi at vi kjøper inn når vi ser ting er på tilbud, slik at vi slipper å kjøpe alt på 1 mnd. Nå har vi akkurat bestilt bilstol og vogn, så det er for det meste «småting» som gjenstår:)

Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten?
Jeg har preglife, babyverden, preggers og graviditet+. Bruker for det meste preglife:happy:

Hvor ofte kjenner dere liv?
Jevnlig gjennom hele dagen:) Kjenner økt mengde spark på kveldstid når jeg slapper av på sofan, men det kan jo ha en sammenheng med at jeg da ligger rolig og kan kjenne litt mer etter:happy:

Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen?
Det aller første var en body som jeg fikk laget et eget print på fremsiden for å fortelle til samboer at vi endelig klarte det:) Ellers tror jeg stellebord var det første vi kjøpte, da det var på tilbud veldig tidlig i graviditeten. Men som sagt den listen jeg laget var nok noe av det første, og den har vært gull verdt :)
 
Gratulerer først og fremst:happy: For et helt sinnsykt sjokk dere må ha fått, bare skrik ut hvis det er noe jeg/vi kan hjelpe til med:)

Nå, til spørsmålene:
Hva driver dere med for tiden?
Jeg har akkurat startet opp i ny jobb og kjenner, spesielt idag, godt på kroppen at jeg er gravid. Bortsett fra det flyttet vi i juli og har en del ting å ordne her hjemme før det er klart for kiddo, syns jeg iallfall:hilarious:

Hvor er dere i forhold til planlegging?
Ehm...vi fikk bestilt vogn nå forrige helg, foreslår at dere gjør det også snart sånn at den er på plass. Som sagt så er vi nyinnflyttet så feks stellebordet på badet (aka vaskemaskin med skap over) er ikke ordnet enda, har ikke helt oversikt over alt vi har kjøpt, som førstegangs her også så føler jeg vi faller fort i fellene over hva vi må ha, men det ordnet seg. Mesteparten av de viktigste tingene er på plass, men barnerommet trenger å bli ordnet ordentlig..det må gjøres når vi (aka meg haha) har fått vasket alt osv.

Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten?
Preglife er den eneste jeg bruker, bortsett fra Tät som er en knipeapp som jeg glemmer hele tiden at jeg har. Bortsett fra de så er jeg her inne og på Facebook grupper for november termin!

Hvor ofte kjenner dere liv?
Hver dag, masse! Hun er typisk aktiv når jeg slapper av, men er også helt vill til tider når jeg går. Føles ut som hun ligger veldig langt ut mot magehuden pluss at hun ligger helt nede i bekkenet og at jeg har morkake høyt opp sååå kjenner hun veldig, spesielt i blæra! Samboer har kunnet kjenne henne i en god del uker allerede (er 27+2). Hun har uten tvil pappa sin energi:hilarious:

Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen?
Første jeg fikset var tidlig ultralyd, er spesped og samboer vernepleier så vi vet altfor godt hva som kan være galt osv så det måtte vi. Kjøpte også klær og seng tidlig. Har sjekket mye Finn og Tise og gjort masse kupp der så har spart mye på å være tidlig ute og hatt varsler på der.
 
Jeg har en venninne som hadde samme opplevelsen. Hun følte seg litt snurt over å "ha gått glipp av" halve svangerskapet. Jeg kan tro at det å nå bli mamma kan bli en veldig plutselig overgang siden du ikke har hatt mange måneder med venting og nyorientering. Men det kommer til å gå helt fint selv om svangerskapet blir veldig kort. Er det nr.1 eller har du barn fra før?

Planlegging: vi planlegger å planlegge. Har bestemt oss for vogn, men ikke kjøpt. Har hentet klær etter nr.1. Skal kjøpe stellebord.

Apper: helseoversikt.

Hvor ofte liv: hver dag, mange gang om dagen

Det første vi fikset:... ehrm.... tja. Ikke sikker. Har ikke fikset så mye.

Så hvis du bruker meg som eksempel er du ikke så veldig langt bak i planleggingen :knegg:
 
Hei!

Vi fikk nettopp vite at vi venter et barn i slutten av november. Med nettopp så mener jeg 4 dager siden, så føler jeg har gått glipp av en hel haug med ting jeg burde vite, gjøre klar til osv. Jordmor skal ta kontakt med meg på mandag når hun er på jobb igjen, og skal innom lege i dag for å se til at alt ser greit ut der og få helsekort. Var på første ultralyd i går, og fikk se en frisk og fin gutt. Skal tilbake dit om 2 uker for se hvor mye han vokser på den tiden, å kanskje de da kan si litt mer nøyaktig termin. Ikke helt sikker på om de blir å klare det, da vi ikke har noe å gå etter.

Så det jeg lurer på er, hva driver dere med for tiden? Hvor er dere i forhold til planlegging? Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten? Hvor ofte kjenner dere liv? Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen? Jeg er helt grønn på det å gå gravid og hva man må tenke på og gjøre klart i god tid, så alt av tips å triks vil bli godt mottatt med stor takk.

Oi, for en utrolig overraskelse! Gratulerer! Regner med at du/dere ikke hadde planlagt barn akkurat må siden du ikke skjønte det før nå? Må si jeg misunner deg litt å ha bare under halve svangerskapet igjen. Tiden går virkelig sakte iblant som gravid. Håper du er frisk og rask og får landet litt i graviditet snart. :)

Ellers er det ikke så mye man egentlig trenger til en baby da, litt klær i liten str (gjerne ull), vogn eller sele, kanskje en seng og bilstol. Det meste får man kjøpt billig på finn.no. Sjekk ut klespakker med klær i str 56 fks.

Her er alt klart med utstyr, men det er jo fordi jeg har to barn fra før.
Av apper bruker jeg preglife og Preggers.

Om du ikke har gjort det ennå vil jeg anbefale å få tak i noen bøker om fødsel og amming. Første gang var gravid leste jeg Mamma for første gang av Gro Nylander. Det var virkelig gull verdt når jeg plutselig satt der med et lite spedbarn. Og jeg leser om fødsler endel også i dette svangerskapet for å bli klar til fødsel, selv om jeg har gjort det før. :)
Bortsett fra forberedelser til fødsel tenker jeg endel på å spise sunt og holde meg i (litt) aktivitet. Bra for barnet og bra for meg å være i form til hun blir født.
 
Jeg må bare spørre - har du virkelig gått over 6 måneder gravid uten å vite det?


Nevnte ikke hele historien så med den blir det kanskje litt mer klart hvorfor det ble slik. Men vi startet å prøve da jeg var rundt 20. Da jeg var 24 fikk vi vite at jeg ikke kan bli gravid uten hjelp, da egglederne mine var tette og at jeg har pco. Nå er jeg 35 år og har slett ikke levd i sølibat. I fjor fødte jeg en engel i uke 20 som hadde fått vinger før han kom ut uten at jeg viste noe, da hadde jeg hatt regelmessig mens gjennom hele svangerskapet noe jeg vanligvis ikke har. Har mens ca 2 ganger i året. Fikk vite at dette var nok vårt mirakel og at det slett ikke var sikkert det ville skje igjen i min alder og med så få eggløsninger. Etter at jeg ble gravid denne gangen har jeg vært å spurt legen om det kunne være mulig at symptomene mine var graviditet, men hun var fast bestemt på at jeg hadde forstoppelse og overgangsalder. Og tenkte selv jeg var nok da bare innbilt i verste fall. Mener også at jeg har tatt en graviditetstest helt i starten av svangerskapet som viste negativ, og ville ikke ha flere skuffelser så jeg lot legen ta seg av hvilke tester jeg skulle ta. Nå er det vell litt over en måned siden sist legetime hos fastlegen. Og hun er på ferie så fikk en vikar. ble da tatt graviditetstest og funnet ut at jeg var gravid. Men symptomene jeg hadde med Lille Stille var veldig forskjellig fra de jeg har hatt med denne karen, å derfor ble ikke min misstanke så stor, hadde jeg hatt noen av de samme symptomene så hadde jeg nok reagert noe fortere. I tillegg ligger morkaken mot magen min, slik at de fleste spark trodde hun som tok ultralyden havnet i denne og at jeg derfor ikke kjente de. Men trodde rett å slett jeg var i overgangsalder og ennå slet etter forrige graviditet.
 
Last edited:
Jeg har en venninne som hadde samme opplevelsen. Hun følte seg litt snurt over å "ha gått glipp av" halve svangerskapet. Jeg kan tro at det å nå bli mamma kan bli en veldig plutselig overgang siden du ikke har hatt mange måneder med venting og nyorientering. Men det kommer til å gå helt fint selv om svangerskapet blir veldig kort. Er det nr.1 eller har du barn fra før?

Planlegging: vi planlegger å planlegge. Har bestemt oss for vogn, men ikke kjøpt. Har hentet klær etter nr.1. Skal kjøpe stellebord.

Apper: helseoversikt.

Hvor ofte liv: hver dag, mange gang om dagen

Det første vi fikset:... ehrm.... tja. Ikke sikker. Har ikke fikset så mye.

Så hvis du bruker meg som eksempel er du ikke så veldig langt bak i planleggingen :knegg:


Planla da jeg var ung å trodde jeg skulle få barn, men det er vell godt over 10 år siden jeg sluttet å kikke aktivt på slikt. Å kan fortelle at det var en helt ny verden ute på markedet i dag enn da jeg var der sist. Er første barnet vi har kunnet planlegge til, forrige gutt vi fikk hadde allerede vinger da han kom til verden. Litt glad jeg er over de ukene hvor jeg mistet Lille Stille, men samtidig så føler jeg meg litt frarøvet tid til planleggingen, men kan kanskje ikke få i både pose å sekk ;)
 
Venninna mi har også pcos og fikk tidlig beskjed om at hun var infertil. Med den beskjeden, hennes svært uregelmessige mens og overvekt trodde hun også at hun bare hadde fordøyelsesbesvær... fravær av mens og noe vektøkning var helt normalt.

Trist å høre om din døde sønn og krysser fingrene for at alt går bra denne gangen. Ser på profilen din at estimert termin er 28.11, samme som meg. Jeg synes det er betryggende å vite at om det skulle bli prematur fødsel nå, vil det mest sannsynligvis gå bra.

Det gikk forresten bra med svangerskapet til venninna mi. Hun fikk en frisk jente som nå er 14 år.
 
Venninna mi har også pcos og fikk tidlig beskjed om at hun var infertil. Med den beskjeden, hennes svært uregelmessige mens og overvekt trodde hun også at hun bare hadde fordøyelsesbesvær... fravær av mens og noe vektøkning var helt normalt.

Trist å høre om din døde sønn og krysser fingrene for at alt går bra denne gangen. Ser på profilen din at estimert termin er 28.11, samme som meg. Jeg synes det er betryggende å vite at om det skulle bli prematur fødsel nå, vil det mest sannsynligvis gå bra.

Det gikk forresten bra med svangerskapet til venninna mi. Hun fikk en frisk jente som nå er 14 år.


Ja legen min fortalte at den oppblåste magen kom av at jeg hadde forstoppelse, å det kunne jeg jo ikke krangle på. Og vekta har jo alltid fløyet opp å ned i takt med vær å vind, å har egentlig ikke lagt så veldig mye på meg etter forrige svangerskap. Gikk liksom bare ikke tilbake, men tenkte det var nok fordi jeg ikke fikk melk og måtte ta det av selv. Formen har ikke vært på topp heller, så treninga har jo vært i snegletempo. Og mensen har ikke vært regelmessig siden jeg var 17 år å gikk på p-piller utenom de 20 ukene jeg gikk med Lille Stille.

Å ja veldig godt å vite at vi har dobbel sjanse for å lykkes denne gangen!

Så bra at det gikk fint, regner med hun heller ikke var så nøye på kosten den tiden hun ikke viste noe om graviditeten. Livredd for at jeg har spist for lite meieriprodukter da jeg er allergisk mot både fisk og egg. Og ikke startet med noe tilskudd før dagen jeg fant ut at det var en liten som ikke vet hva allergi er
 
Gratulerer :)

Det finnes pakker med babyklær på finn.no der du får kjøpt alt du trenger. Vogn og seng kan også kjøpes pent brukt, men det anbefales å kjøpe ny madrass av hygieniske årsaker.

På babypakker.no finner du flere gratis babypakker du kan bestille, fra bl.a Kiwi, Rema 1000 og Apotek1 der du får bleier, våtservietter, smokker, flasker og annet :)

Du har fortsatt flere mnd til å gjøre innkjøp for termin :) Lykke til!
 
Jeg må stikke opp spørsmålene for å svare, det ble mye på en gang altså!
Først og fremst: gratulerer med en overraskelse :p
hva driver dere med for tiden? Jeg går for det meste hjemme og knør i min egen verden, skal ha hele to uker skole før jeg går av med permisjon (samlingsbasert) også tar jeg litt tilkalling når jeg er i god form.
Hvor er dere i forhold til planlegging? Vi har egentlig det meste klart, soveplass er klart(må bare hive på sengetøy), vogn(har to stk), vippestol, bilseter(baby og småbarnssete til samme base), hun har fått navn såfremt hun ikke kommer ut og ser ut som en Nils eller Morten, en god del klær vi har hentet og kjøpt men ikke vasket enda.
stelleplass gjenstår å fikse, skal hente ut alle de gratispakkene neste uke, skal ønske oss gavekort til Stokke tripp trapp-stol
Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten?
Jeg har mange, de blå er de jeg bruker mest

Vis vedlegget 305679

Flere av den har "sjekklister" du kan titte litt på
Hvor ofte kjenner dere liv?
Hele tiden :p
Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen?
Fikset og fikset.. man tar det når det passer? Jeg husker rett og slett ikke.

Det der var skummelt å lese, kunne skrevet akkurat det samme selv! :D
Vi har blitt lovet mye og føler at alt er på stell, bortsett fra barnerommet, der er det helt kaos. Jeg mangler stellebord, men forventer å kunne bruke vaskemaskin og en kommode jeg må hente hos foreldrene mine. Men jeg kan liksom ikke hente og fikse tunge ting alene lenger, så da er jeg avhengig av at mannen kan bli med. Håper vi får det til neste uke. Tenker at det blir uka jeg begynner med rommet.
Også må jeg begynne å hente inn alle sakene jeg er blitt lovet...

Ja legen min fortalte at den oppblåste magen kom av at jeg hadde forstoppelse, å det kunne jeg jo ikke krangle på. Og vekta har jo alltid fløyet opp å ned i takt med vær å vind, å har egentlig ikke lagt så veldig mye på meg etter forrige svangerskap. Gikk liksom bare ikke tilbake, men tenkte det var nok fordi jeg ikke fikk melk og måtte ta det av selv. Formen har ikke vært på topp heller, så treninga har jo vært i snegletempo. Og mensen har ikke vært regelmessig siden jeg var 17 år å gikk på p-piller utenom de 20 ukene jeg gikk med Lille Stille.

Å ja veldig godt å vite at vi har dobbel sjanse for å lykkes denne gangen!

Så bra at det gikk fint, regner med hun heller ikke var så nøye på kosten den tiden hun ikke viste noe om graviditeten. Livredd for at jeg har spist for lite meieriprodukter da jeg er allergisk mot både fisk og egg. Og ikke startet med noe tilskudd før dagen jeg fant ut at det var en liten som ikke vet hva allergi er

Jeg har lest masse om kosthold etc. Fordi vi planla en tur til Italia i sommer, men som ikke ble noe av. Og det jeg har holdt meg til er at alt med måte går fordi vi har så god behandling av matvarer i Norge. Har hørt om gravide som har spist salami og myke oster som brie og camembert gjennom svangerskapet uten at dette har har fått noen konsekvenser.
Og når det kommer til allergier pga reker eller jordbær så er det heldigvis myter, og påvirker ikke lykketrollet i magen vår.
Tror faktisk ikke jeg hadde vært i like god form dersom jeg ikke hadde kunnet spise den faste brødskiva hver morgen med krabbesalat, rekesalat eller Skagenrøre...
Og om du spiser nok salat eller grønnsaker så har du garantert fått i deg nok folsyre til ungen din, som tar det den trenger. Det er som regel deg det går ut over, ikke ungen.
 
Så det jeg lurer på er, hva driver dere med for tiden? Hvor er dere i forhold til planlegging? Hvilke apper har dere i forhold til graviditeten? Hvor ofte kjenner dere liv? Hva var det første dere fikset når dere fant ut at dere hadde barn i magen? Jeg er helt grønn på det å gå gravid og hva man må tenke på og gjøre klart i god tid, så alt av tips å triks vil bli godt mottatt med stor takk.

Jeg var ufør før jeg ble gravid, og er ufør fortsatt. Så er dreven på å gå hjemme :p Merker at det begynner å bli vanskeligere å bevege seg, og jeg blir fortere "straffet" for å ta i for mye nå enn før.

Planlegging går ganske greit, vi flyttet forrige helg til en større leilighet, og har fått på plass seng + stellebord og ikke minst plass!

Jeg har I'm Pregnant (for android), babyverden, Preglife og AOK Schwanger

Jeg kjenner liv daglig (er 24+5 idag)

Jeg flyttet utenlands i uke 6, så det ble litt stress med å ordne alt av papirer slik at jeg skulle få helserettigheter direkte i utlandet. Ellers gjorde jeg ikke så mye annet enn å informere nærmeste familie, og ikke minst den kommende pappaen. Vi drøyde innkjøp helt til OUL (men det var også mye pga at vi skulle flytte)
 
Gratulere:happy:
Ser du har fått mange svar:) jeg vil nå anbefale og se på fb også etter utstyr og klær masse fint å finne :) om du vil handle litt klær i butikk så ville jeg ha handlet Str 56:)
Basis garderobe til den lille
8-12 bodyer
4-5 strømpebukser
3 sett bukse og genser
3 par sokker
Ullvotter uten tommel
Lue i ull
Tykk dress (ull / fleece)
Tror jeg har tatt med det meste :)
 
Back
Topp