Hvor sliten er du...

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Etter en dag på jobb?

Dere som ikke har noen kroniske sykdommer e.l., hvor sliten er det vanlig å bli etter en dag på jobb, og i helger sammen med barna?

Hvor mye orker dere å gjøre og har dere overskudd til f.eks hobbyer/trening osv?

Jeg er utkjørt, både av jobb og unger:hilarious:
Jeg tar meg gjerne 15min på sofaen når vi kommer hjem hvis mulig.

Har sjeldent overskudd til trening, sitter og perler på kveldstid av og til. Denne uka jobber jeg 6dagvakter, vært alene med ungene mandag-fredag morgen, prøver å få pakket ut noen ting etter flytting og er nå helt knekt. Nedtelling til helga er ferdig:wacky:

Jeg er utkjørt, både av jobb og unger:hilarious:
Jeg tar meg gjerne 15min på sofaen når vi kommer hjem hvis mulig.

Har sjeldent overskudd til trening, sitter og perler på kveldstid av og til. Denne uka jobber jeg 6dagvakter, vært alene med ungene mandag-fredag morgen, prøver å få pakket ut noen ting etter flytting og er nå helt knekt. Nedtelling til helga er ferdig:wacky:

Hvordan var du før du fikk unger?
Og hvor finner du ork til husarbeid?

Hvordan var du før du fikk unger?
Og hvor finner du ork til husarbeid?
Det er jo selvfølgelig litt unntakstilstand med tanke på renoveringen vi har gjort, flytting osv. Har gjort det mest nødvendige av husarbeid (vasket klær, vasket over bad, kjøkkenbenker osv, støvsuge gulver alle veier), og ting må bare gjøres før jeg siger ned i en stol i kveldingen:p

Alltid vært litt bedagelig av meg, så må tvinge meg til ting før jeg slapper av. Har tatt meg selv i nakken etter jeg fikk barn, vil at de skal lære seg gode vaner, så da måtte jeg også:hilarious:

Jeg jobber ikke mye for tiden. Men når jeg tar en vakt (maks 6 timer) er det vanskelig med overskudd. Jeg sover gjerne litt mer, og legger meg på kvelden nesten samtidig med minsten (rundt 1800), så legger min mann resten av ungene. I helgene har vi alltid en liten aktivitet på en-to timer med fult fokus på ungene. Også sover jeg gjerne enda litt mere når jeg har fri, for å få mere overskudd. Men jeg prøver alltid å ha fokus på ungene når de er hjemme, også tar jeg bare powernap og blund når anledningen byr seg. Men hadde aldri fungert med 60% stilling eller mer for øyeblikket, da hadde jeg ikke klart å gi min fulle oppmerksomhet til ungene pr nå. Men målet er å opp i 80% igjen snart.

Jeg er også helt utkjørt. Hodepine og svimmelhet hver dag. Sliter med å sovne på kvelden, sover dårlig også - oppvåkninger hver natt.(tar sovepiller i ny og ned) Jeg har generelt en indre uro i meg. Jeg stresser hele tiden. Klarer så og si aldri å slappe av. Jeg er utålmodig, jeg glemmer mye og er ukonsentrert og blir lett irritert.
ingen kroniske sykdommer som jeg vet om, men begynner jo å lure… Kan umulig være normalt å ha det sånn…

Ganske sliten etter jobb fysisk, kan gå lett 8000-10 000 skritt i løpet av 7 timer, jeg jobber 80 % og bruker da ofte fridagene på husarbeid + at mannen er veldig flink der også og han har ofte ryddet huset til jeg kommer hjem fra jobb hvis har har seinvakt og fri på dagen. Vi har minst mulig planer etter jobb/barnehage.
Prøver å gå turer på fridagene også og å være ute med barnet i helgene. Planlegger det meste fra middag til å finne frem klær dagen før så når hun har sovnet om kvelden så er det full relax :)

I perioder er jeg veldig sliten, spesielt i årene der vi var våkne store deler av natta. Nå er jeg alene med ungene fra 7:00-17:30/18:00, leverer og henter pluss følger til aktiviteter, jobber fullt og får gjort husarbeid og fulgt opp ungene på ting, og trener litt, men har ikke mye tid til venner. Det blir litt sosialt, og de siste måneden har vi også hatt barnevakt noen kvelder så vi kan være sammen bare mannen og jeg <3 det hjelper å føle at vi får litt tid sammen.

Jeg har en rolig jobb på hjemmekontor, så jeg slapper mest av der for tiden :hilarious:

Veit ikke om jeg er sliten, eller hvor sliten jeg er. Føler ikke jeg rekker å kjenne på det(?) helt. Hjemme gjør jeg bare det jeg må :sorry: Før barn var jeg perfeksjonist. Alt var striglet og rent til enhver tid. Da jobbet jeg bare 50%. Nå har jeg 3 barn og jobber 100% og ofte mer enn det. For litt siden jobbet jeg 11 dager i strekk, hvor to av vaktene var langvakter på 12,5 timer. Ei uke(mandag-søndag) var plutselig på 63 timer. Fra fredag neste uke skal jeg jobbe 8 vakter(muligens 9, om jeg får en vakt til) i strekk hvor to av vaktene er langvakter på 12,5 timer. Jeg glemmer alt og ingenting, klarer ikke å tenke. Er et spørsmål for langt eller et svar for langt så faller jeg ut :hungry: Jeg jobber på demensavdeling og begynner å bli redd for en demensdiagnose selv.

Jeg kobler av med sying når jeg kan. Kveldene blir ofte sene og morgenene er tidlige. Blir ofte bare 5,5 timer søvn fra jeg legger meg til jeg står opp. Sovner tvert når jeg legger meg. I det siste har jeg faktisk sovnet på jobb også, men jeg våkner med én gang hodet faller.

Last edited:
Jeg er også helt utkjørt. Hodepine og svimmelhet hver dag. Sliter med å sovne på kvelden, sover dårlig også - oppvåkninger hver natt.(tar sovepiller i ny og ned) Jeg har generelt en indre uro i meg. Jeg stresser hele tiden. Klarer så og si aldri å slappe av. Jeg er utålmodig, jeg glemmer mye og er ukonsentrert og blir lett irritert.
ingen kroniske sykdommer som jeg vet om, men begynner jo å lure… Kan umulig være normalt å ha det sånn…
Du høres ut som meg for noen mnd siden, før jeg ble sykemeldt. Jeg hadde et heftig press på både hjemmebane og jobb, og det sa kroppen fra om:wacky:

Du høres ut som meg for noen mnd siden, før jeg ble sykemeldt. Jeg hadde et heftig press på både hjemmebane og jobb, og det sa kroppen fra om:wacky:
Ja, skal ikke nekte for at det ikke har vært ett sykt press på meg i lang tid både privat og på jobb :p

Er litt sånn jeg føler og. Sovner om kvelden og sover hele natta, men våkner aldri uthvilt.
Har også slitt med vondt i ledd, nummenhet, akutt muskelsvakhet osv, men alt har vært bedre mens jeg har vært hjemme med barna i ca 5 år.

Nå har alt begynt å komme tilbake, og jeg jobber fast kun 50%, så stusser litt på hvor normalt det kan være...

Ja, skal ikke nekte for at det ikke har vært ett sykt press på meg i lang tid både privat og på jobb :p
Ta vare på deg selv! Ingen takker deg for å presse deg til du møter veggen :Heartred (jeg hadde mye på privaten med sykdom, familiekonflikter osv, så fikk hjelp av psykisk helse med samtaler og klarte å sortere tankene. Det har hjulpet veldig!)

Du har sjekket blodtrykket? Kan høres ut som om det er høyt kanskje... Ikke bra å gå med over tid i såfall! Uansett høres det ut som om du bør roe ned på noe, det er ikke bra å gå slik du beskriver.

Er litt sånn jeg føler og. Sovner om kvelden og sover hele natta, men våkner aldri uthvilt.
Har også slitt med vondt i ledd, nummenhet, akutt muskelsvakhet osv, men alt har vært bedre mens jeg har vært hjemme med barna i ca 5 år.

Nå har alt begynt å komme tilbake, og jeg jobber fast kun 50%, så stusser litt på hvor normalt det kan være...
Du bør definitivt utredes, tenker jeg.

Du bør definitivt utredes, tenker jeg.
Blitt sjekket for mange ting tidligere, men når de ikke finner svar på prøver så gjør de ikke mer. Skylder på psykisk eller om jeg evnt har tatt et par øl e.l når jeg har fått låsninger. Har spilt liten rolle om jeg sier det skjer uansett...

Vært hos legen igjen nå da og blitt henvist til mr og Røngten. Det har de ikke gjort på 10-15 år... Men har ikke fått time før uti november

Samme her...!
Jeg tenkte personlig prøve få noe utredning etter graviditeten.. For jeg kjenner at jeg ikke greier å ha det sånn ><

Jeg er heldig og har en veldig fleksibel arbeidshverdag med mulighet for hjemmekontor. Så jeg har overskudd både til trening, barn og jobb. Men da er det stopp. Ikke så mye igjen til sosialt liv med andre ord.

I mitt tilfelle føler jeg trening gir mer enn det tar.
Trente hver dag før jeg fikk barn nr 3, men nå prøver jeg så ofte jeg kan.

Nå er jeg på jobb mens far er i perm. Minste nærmer seg året.

Jeg står opp med de to eldste, går på
jobb, innom butikken, hjem å lager middag, rydder igjen. Så ut på trilletur med minste eller i bæresele. Da er ofte de andre med om de skal ut på fotball eller ut med venner. Så inn igjen for mat og legging av minste. Etter det blir det litt rydding, tid med de eldste og 3-4 ganger i uka en time på treningssenteret eller en joggetur.

Sofa og egentid fast fra 22 til midnatt :joyful: Sjeldent jeg setter meg ned før det!

Sambo er flink med husarbeidet og roboten støvsuger hver dag.

Ganske vant med at hverdagen går i ett. I helgene tar vi gjerne en tur i fjellet med meis, spiller fotball med ungene eller finner på noe annet.

Nå når sambo er hjemme bytter vi på å sove litt ekstra i helgene. Han tar seg gjerne en time på sofaen etter middag mens jeg er ute med barna. Han trener 10-12 timer i uka, så trenger en liten Powernap innimellom..

Men er stort sett duracellkaniner begge to :wacky: Avhengig av å ha det ryddig rundt oss :angelic:

Etter en dag på jobb?

Dere som ikke har noen kroniske sykdommer e.l., hvor sliten er det vanlig å bli etter en dag på jobb, og i helger sammen med barna?

Hvor mye orker dere å gjøre og har dere overskudd til f.eks hobbyer/trening osv?
Ingen overskudd nei. Etter 7,5t på føttene er det nokk for meg. Derfor blir alltid fridagene mine til vaskedager :p

Back
Topp