Hvor skal de andre barna deres være under fødselen?

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Uff jeg gruer meg skikkelig til alt det uforutsigbare ved fødsler.

Jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av eldstemann på 9 år hvis jeg blir sendt på sykehus nattestid.

Vi har ingen familie/slekt på denne siden av landet, og jeg har ikke noe lyst å ringe mine venninner om å komme midt på natta for eksempel. De er selv opptatt med små barn og menn som reiser mye bort- stor sjangse at også de er alene da :/
Hva er deres plan?

Håper å bli syk på dagtid eller en helg:/

Vi har snakket med besteforeldre og noen venner så vi har mange å ringe til når det skjer :-)

Hva med kamerater via skolen da? Har dere kontakt med foreldre eller lignende? Og så vil jeg tro st uansett om deres venner har barn fra før så stiller de mer enn gjerne opp når det kommer til at du skal føde :-) Et barn på 9 år er langt i fra like krevende som en ettåring så det tror jeg ikke vil by på problemer :-) Lykke til :-)

Jeg ville hørt med sykehuset, kanskje han kan bli med og sitte på et venterom med iPad eller noe, så kan pappa gå litt til og fra? ;)

Håper hun kan være i barnehagen så kan mannen hente i barnehagen på ettermiddagen

Her blir datteren vår med <3 spennende. Mens minstemann er hos besteforeldre :)

Jeg sniker fra mars :) Her måtte vi dra eldste ute av sengen midt på natten når minste kom. Og kjørte henne til svigers når vi sku til sykehuset.. blir nok noe sånt denne gangen også. Enten svigers, eller til mine foreldre. Har egentli ikke noe annet valg. :) Og er innstilt på at d skjer på natten, da d har vært slik med de 2 andre :P Men selvsagt supert om d blir å reie nedover på dagtid...

Heldigvis har vi mye familie i samme kommune, innen en radius på 5 min kjøring. Valget faller naturlig nok på mine foreldre, men de andre trår til om de skulle være syke :)

Hmm har dere mulighet til og kjøre han til venner e.l. om natten fks om det blir nødvendig. . Jeg vett ihvertfall at jeg hadde sakt ja om noen hadde ringt og sakt de skulle føde og om jeg kunne hatt 9 åringen deres imens ;)

her blir det tanta eller eine bestemora som må til pers. enten å komme hit eller at frøkena blir kjørt til en av dem

Hadde jeg bodd langt borte fra familien, hadde jeg invitert mamma på overnatting gjerne uken før termin, så hun kunne vært hjemme med minsten uansett når på døgnet jeg skulle føde.. Har allerede begynt å forberede dem på at de ikke må reise i februar/mars :)

Min far skal ha henne. Mamma skal være med oss på fødselen så det blir ikke problem om det er dag eller natt

Svigers skal leie i nabohuset i hele februar, så de passer nok ungene. Om fødselen skjer før eller vi plutselig må til sykehuset får mine foreldre komme hit, de bor litt over en time unna. Huseierene over oss kan komme ned hit og være her til de evt kommer. Ellers må vi ta dem med. Vi har og noen venner som kan spørres, men ungene kjenner dem ikke så godt.

Planen er først besteforeldrene, så evt tante og onkel evt venner om alt skulle bli feil... Kjenner og jeg gruer meg denne gangen siden det gikk fort med førstemann..

Hadde jeg bodd langt borte fra familien, hadde jeg invitert mamma på overnatting gjerne uken før termin, så hun kunne vært hjemme med minsten uansett når på døgnet jeg skulle føde.. Har allerede begynt å forberede dem på at de ikke må reise i februar/mars :)
Ja, har tenkt dette. Spandere flybillett for mamma slik at hun kan være her.
Dem tilbringer nov, des, Jan og deler av feb i syden så hun blir nok å måtte komme hjem noen dager før de egentlig var tenkt - men det er nok det mest aktuelle jeg tenker på nå...
Vi får se.

Svigermor går av med pensjon 1. januar, og svigers bor 5 minutt unna, og søsteren til samboeren bor også i umiddelbar nærhet, så det bekymrer jeg meg ikke så mye for. Var verre med de to andre, for da bodde vi 7-8 timers kjøring unna resten av familien. Da nr. 2 meldte sin ankomst kl. 2 på natta, hadde venneparet vi hadde alliert oss med skrudd av telefonene sine, så vi måtte vente til barnehagen åpnet kl.7, og deretter kjøre 45 minutter til sykehuset. Vi rakk det, heldigvis, men det ble vel spennende;)

Sniker fra januar:)
Her er vi så heldige at svigers bor rett over veien for oss, ca 200m å gå, så vi kommer til å ringe dem, om det skjer på natta. Skjer det på dagen så ringer vi mamma, da kan ho hente eldstejenta i bhg:)

Back
Topp