Hvor penger bruker dere på ferie?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
litt inspirert av en annen tråd her om hvordan spare til ferie. Ser at mange sparer en sum hver mnd i tillegg til å bruke både ferie og skattepenger. Lurer da på hvor mye penger dere bruker på ferie?

Som regel reiser vi til Danmark noen ganger i løpet av året (sjeldent vi drar noe sted midt i fellesferie).
Varierer veldig ang pris på båt, men det dyreste vi har betalt er ca 700 tur/retur for oss fire og bil. Vi bor i svigers hus der nede, så slipper billig unna :)
Da tar vi gjerne en tur rundt i forskjellige små "parker" og akvarium, der ungene går gratis eller nesten ikke koster noe.
Jeg vil tro at vi bruker 15.000 i året +-, men usikker altså :) dette er fordelt på flere turer, vi storkoser oss i Danmark :happy:

De siste årene har vårt totale feriebudsjett vært på rundt 2000kr. Det er for flybilletter til og fra det europeiske landet familien min bor i, og jeg og eldste har vært der på besøk én gang i året (og bor da gratis hos dem). Ellers har vi vært hjemme i feriene og før vi fikk barn prioritert å jobbe så mye som mulig og spare opp mest mulig egenkapital, og etter det har vi prøvd å bli kvitt så mye som mulig av lån (vi har et mål om å bli gjeldsfri innen 10 år) fått varmepumpe, andre ting som koster penger og har gitt oss bedre hverdager. Koser oss hjemme, i hagen, på turer i området, osv. Blir en eller to turer til dyrehagen som bare er en halvtimes kjøretur fra oss i løpet av sommeren også :)

I fjor sommer ble det ingen tur da vi fikk baby. Men eldste var på «sommerferie» noen dager hos bestemor og bestefar som bor et stykke unna og koste seg glugg. :) bada hver dag.

Har lyst å få til en tur til fjellet i år, og kanskje også en tur til dyreparken i Kristiansand. Kan hende det bare blir en av delene i år og en annen til neste år.

Last edited:
Veldig usikker. Varierer fra år til år. Men kanskje rundt 75000-100.000 kr i året. :bag:

Bruker vilt og uhemmet alt jeg kan på feire, jeg elsker ferie :D

Det varierer men med alle turer i løpet året så går det endel penger ja men dette er noe vi prioriterer stort for reiser og opplevelser er viktig

Hittil i år har vi brukt 3500 på 3 netter på hotell+ mat og drikke
Så blir det to turer til Spania, det kommer vel på rundt 30-40 000 til sammen

Så lite som mulig. Alt over 10.000 er for mye

Mellom 30 og 50 tusen tipper jeg..

Varierer fra år til år. Vi sparer ikke øremerket til ferie, men bruker det vi behøver til ferie. I fjor brukte vi nok noe mellom 60-80000 på ferier.

Varierer, men alt mellom 10 000-120 000 hvis vi tar med alle turene. Elsker ferie, og ser ikke noe problem med bruke såpass så lenge vi har råd til det :)
I år har samboeren vært til london, vi har vært på kjærestetur til new york, familieferie til syden i juni, kristiansand og danmark i juli, mikkelparken i august og muligens en tur til i september/oktober, i tillegg til turer til hytten. Da er man fort over 100 000.

Hmmm... Vi ligger nok under 10 000 i året på ferie, tror jeg :)

Tipper mellom 50-60 000,- :wtf: Veldig mye når en tenker over det og det er nok andre ting vi kunne/burde æ ha brukt det på, men er likevel høyt prioritert. Vi elsker ferie.

Skal ha mine med på ferie for første gang i år som alenemor. Vi skal til Legoland og budsjettet er 20 000kr, men håper på å bruke mindre :)

Ikke mye, gjør ting lokalt, bruker familiens hytter/båt og legger ferien slik at det blir greit økonomisk. Ifjor var vi bare hjemme (prematurt barn og nettopp utskrevet fra NFI), mens i 2017 dro vi på bilferie da jeg hadde gratis bil med bensin/bom osv ;)

Har aldri tellingen på pengene som flakser :P Summen varierer nok. Var kanskje rundt 20-25 000 i fjor.

Ikke så mye.. har jeg egentlig aldri tenkt noe særlig på.. i fjor var det rasende billig, det var jo mer sommer her hjemme enn noe annet sted i verden! Var rundt om på de forskjellige strendene i nærheten hver dag nesten og bare kosa oss og kjørte litt båt osv. Den største utgiften var vel 2 dager i skara sommerland i Sverige:)

Back
Topp