Hvor penger bruker dere på ferie?

Mellom 400-6800, spørs om det er i Norge eller utlandet da

Last edited by a moderator:
Vi har en egen feriekonto der vi sparer sammen:) Der går også det vi får av Trumf! Har nok veldig varierende forbruk når vi skal på ferie, alt etter hvor vi drar. Passer alltid på å ikke bruke mer enn vi har spart, og så er det jo ikke slik at vi MÅ bruke opp alt vi har tenkt at vi kan bruke.

I år har vi ikke planlagt å reise vekk på ferie pga knøttet som kommer i august. Gjerne like greit, siden Corona snur verden på hodet:wacky:

Samme konto blir også brukt hvis vi skal kose oss litt ekstra hjemme:) Vi har en egen konto for alt det kjedelige vi må spare til:p

Redigert: Bruker ca. 5000 kr pr uke på oss to, pluss evt. flybilletter og hotell.

Vi har ikke noe fast budsjett, noen år bruker vi mye andre år går det lite. Kanskje 60000 kr i snitt hvert år. Reise, bosted, lommepenger og slikt.

Vi har en egen feriekonto der vi sparer sammen:) Der går også det vi får av Trumf! Har nok veldig varierende forbruk når vi skal på ferie, alt etter hvor vi drar. Passer alltid på å ikke bruke mer enn vi har spart, og så er det jo ikke slik at vi MÅ bruke opp alt vi har tenkt at vi kan bruke.

I år har vi ikke planlagt å reise vekk på ferie pga knøttet som kommer i august. Gjerne like greit, siden Corona snur verden på hodet:wacky:

Samme konto blir også brukt hvis vi skal kose oss litt ekstra hjemme:) Vi har en egen konto for alt det kjedelige vi må spare til:p

Redigert: Bruker ca. 5000 kr pr uke på oss to, pluss evt. flybilletter og hotell.

leste først at «der går også pengene vi får av Trump» og begynte å lure hvorfor dere fikk penger av han :rolleyes:

leste først at «der går også pengene vi får av Trump» og begynte å lure hvorfor dere fikk penger av han :rolleyes:
Huff, det hadde i så fall ikke vært positivt:wacky: For en klovn!:rolleyes: Helt utrolig at han tror at verden skal gå videre som vanlig, bare fordi han "befaler" det...

Vet faktisk ikke. I år har vi heldigvis ikke bestilt oss noe ferie. Glad for det nå for å si det sånn. Ikke sikkert jeg får ferie heller.

I fjor var min første skikkelige ferie, reiste til syden med samboeren 1 uke. All inclusive, 5 stjerners, deltok på alle arrangement vi kunne. Forsvant nok 30k ja. Angrer ingenting.
Har i alle år spart til hus, og når det var kjøpt så unte jeg meg en skikkelig ferie.

I år venter vi barn i juli, så blir nok veldig rolig. Til nesteår blir det familiehytta, så da blir det bare mat+drivstoff.

Vi bruker nok ganske mye, synes til og med jeg! Minst 50.000 kanskje, da er ferien og ca lommepenger telt med. Vi reiser to uker til syden hvert år (ikke i år), også har vi hatt ferie langs Svenskekysten og opp igjennom Norge, og det er desidert de dyreste feriene vi har hatt...... men også de fineste, fantastisk fint i Norge og Sverige.
Nå er vi så heldige at samboer tjener greit og de får alltid bonus i April, og da har ofte bonusen gått til å bestille/betale reiser og planlegge ferie, samt til buffer.
I år har vi bestilt opphold i villa igjennom airbnb i Kristiansand og dyreparken i slutten av august, men vi får se når det nærmer seg hvordan det blir. Kanskje det blir hjemmeferie i år sammen med familien, koselig det også ☺️ Vi kommer fra kysten og det er mye skjærgårdsidyll her, og gode sommerminner, så behøver egentlig ikke å dra lengre enn utenfor døra for litt sommerfølelse.

Som ung har ikke noen av oss reist noe særlig, vi har studert og spart penger, og nå er vi godt etablerte med hus og barn, så vi unner oss den ferien vi ønsker (og selvfølgelig har råd til).

Vi reiser ikke hvert år. I 2013 reiste vi med bil nedover Europa, innom mange land, dette ble en dyr tur, kom vel på 50. - 2 mnd.
Har hatt turer til Sverige, disse er jo ikke så dyre, et par tusenlapper. - alt fra 3 dager-16.
Vi har reist hver for oss, da kommer turene på rundt 6000. Jeg til Japan og han hovedsakelig USA. - 1 ukesturer
Vi reiste sammen til ny i 2017,kostet rundt 25 000, 11 dager.
Prisene er inkludert alt av kost, losji, transport, shopping og aktiviteter.

Vet faktisk ikke. I år har vi heldigvis ikke bestilt oss noe ferie. Glad for det nå for å si det sånn. Ikke sikkert jeg får ferie heller.
Vi hadde bestilt oss dk-tur nå i mars, som utgår. Tenkte en tur til dk i sommerferien vår, men jammen vet ikke jeg heller om jeg får ferie :rolleyes:

Når det har vært Norgesferie, som vi som oftest har pga stor sports og friluftsinteresse, så har jeg brukt ca 6000 kr iløpet av en måned med sommerferie. Samboer har også lagt i ca samme sum.

Da har vi stortsett bodd i campervan, telt, hengekøye, på hytta eller feriehuset. Stortsett kun utgifter på drivstoff, turutstyr, mat, alkohol og lignende. Har unt oss en tur på restaurant hver ferie, og noen bensinstasjonsburgere. Men stortsett mat laget på grill eller stormkjøkken.

Nå blir vi tre i sommer. Så har ordnet større campervan, slik at vi kan fortsette å feriere slik. Ellers bruker jeg kanskje opptil 10-15 000 på utenlandsferie. Mye på grunn av at vi reiser på ordentlig utenlandstur veldig sjelden, kun vært to ganger. Da har vi feiret jul og/eller nyttårssaften utenlands. Føles helt greit ut å kose seg ihjel da.

Last edited by a moderator:
Back
Topp