Hvor ofte skifter dere overmadrassen?

Har aldri gjort det (senga er fire år gammel) men må kjøpe ny overmadrass snart. Den inneholder vel alt som kommer ut av kroppen på små barn. Neseblod, urin, morsmelk, gulp etc. Usj, er nok på tide ja. (Har vasket trekket flere ganger altså, men vil ha en ny og fresh en snart etter mye samsoving)
Vi skal ha ny seng når vi er ferdig med små barn, tenker jeg. Denne har vi hatt i 14 år?

Men vi har stort sett vanntett madrassbeskytter, og jeg vasker overmadrassen ved behov (omgangssyke og sånn)

Vi har tynn overmadrass og stor vaskemaskin, så det går.

Har nettopp kjøpt ny seng :)

Byttet for 4 år siden, men det var fordi jeg fikk så vondt i ryggen og kjøpte en med memoryfoam.

Ellers blir det kun vasking av trekket

Bytter når vi bytter seng :p

Skulle ha skiftet den for leenge siden. Men blir det gjort... Nei :o

Har aldri skiftet den utenom å skifte hele senga. Det lengste jeg har hatt en seng m overmadrass i strekk er 6 år. Men snur den ofte og vasker den, og bruker alltid to laken på.

Anbefales å bytte hver 5.år.
Skal snart bytte ut hele senga, med en ny. Så da er det 12 år siden sist ;)
Med andre ord, vi bytter ikke ofte nok :P
Men vasker trekket til overmadrassen 2-4 ganger i året og lufter selve madrassen ute mens trekket er til vask og tørk.

Vi bytta til jul. Aner ikke hvor gammel den gamle var. Den har fulgt oss i 8år og før det hadde mannen senga ei stund - og han hadde fått den brukt. Så den overmadrassen var kanskje nærmere 10år ++ :p

Hadde tidligere vaskbart trekk på overmadrassen, da gikk trekket i maskina 1 gang i mnd, ble bytta etter 3år. På den nye overmadrassen er det ikke vaskbart trekk, men har en tynn overmadrass/madrassbeskytter som går i vaskemakina, og den blir vaska hver 14. dag.

Aldri.
Har renser den.

Det har vi ikke gjort enda...Vi trenger i grunnen en ny seng.

Byttet i fjor da minste fikk omgangen og spydde gjennom alt som var :p Ellers ikke ofte!

Skal man gjøre det?

Har ikke bytta. Burde bok gjort detm tør nesten ikke te ke på hva som gjemmer seg i madrassen. Har lyst å kjøpe ny seng etter denne ammeperioden

Ny seng for 2 år siden, regner med å kjøpe ny etter jeg har sluttet å amme osv.

Burde vært gjort.. Samboeren sier han har problemer med å sove pga nuppene.. Må vel få gjort noe med det, kanskje :-)

Back
Topp