Hvor ofte kjøper du leker til barnet ditt?

Altfor ofte. Jeg kunne nok ønske det var mye mer sjeldent egentlig. Hun får kanskje en ny leke annenhver uke eller noe sånt....? Ja, jeg er klar over at det er altfor ofte. Og tro meg, prøver å begrense det.

Vi kjøper nesten aldri.
Om vi kjøper noe, er det kanskje såpebobler.. Eller en liten lekebil dersom det er noe ekstra. 
Bøker derimot, det kjøper vi ofte. Det er en ting vi ikke har tenkt å ha noen begrensning på. bøker er bra!

Han får ganske mye- men nå har vi satt en liten brems på besteforeldre og onkler :) Og vi har gitt bort til asylmottak masse han aldri lekte med.

ja men da sier jeg bare: "velkommen i klubben"emoticon

Her er det alt for ofte også, desverre. noen ganger hver uke også, huff.... leker er jo IKKE dyrt da iallefall, takk og lov;) Og ofte(nesten alltid) så finner vi ting som er på salg. slik at det ofte ikke blir mer enn MAX 50 kr

........ skrev:

Her er det alt for ofte også, desverre. noen ganger hver uke også, huff.... leker er jo IKKE dyrt da iallefall, takk og lov;) Og ofte(nesten alltid) så finner vi ting som er på salg. slik at det ofte ikke blir mer enn MAX 50 kr

Sant... Det som irriterer meg mest er at stua mi ligner på toys r us... Herlighet. Har jo ikke lekerom vi da, så alt er i stua. Ca 50% av plassen i stua er leker.... Argh!

Det er ikke ofte! De får som regel leker hos andre. Til jul så sa vi nei til leker, for hele stua/rommet er fult av leker.

Labambie skrev:

........ skrev:

Sant... Det som irriterer meg mest er at stua mi ligner på toys r us... Herlighet. Har jo ikke lekerom vi da, så alt er i stua. Ca 50% av plassen i stua er leker.... Argh!

Ja altså slik er det her også!! Han har eget rom, men alikevel så fylles jo stua opp med diverse ting. og nå for tiden er det BAKUGAN som er tingen. så det ligger slike "kuler" over hele stua her

Labambie skrev:

........ skrev:

Ja altså slik er det her også!! Han har eget rom, men alikevel så fylles jo stua opp med diverse ting. og nå for tiden er det BAKUGAN som er tingen. så det ligger slike "kuler" over hele stua her

Det renner over av leker her så det blir ikke så veldig ofte. Bare hvis det er noe spesielt han har veldig lyst på eller noe han "trenger". Men bøker og puslespill og slik kjøper vi litt av en gang i blant.

Thejohan skrev:
Det er ikke ofte! De får som regel leker hos andre. Til jul så sa vi nei til leker, for hele stua/rommet er fult av leker.

"sa VI nei takk til leker" ??? du mener vel DERE voksne da iallefall? ;) hihi....

Men er ikke det litt drøyt, og ikek la barna få leker til jul en gang? altså barn VIL jo ha leker, slik er det jo bare!

MiniMoi skrev:
Det renner over av leker her så det blir ikke så veldig ofte. Bare hvis det er noe spesielt han har veldig lyst på eller noe han "trenger". Men bøker og puslespill og slik kjøper vi litt av en gang i blant.

Jeg teller puslespill, bøker, tegnesaker som leker også...

nei han får ikke leker ofte.. må begrense det.. her var hele stua nesten full av leker så jeg og mannen min har gitt bort leker som han aldri leker med så nå har han kun et lite lekehjørne med  de lekene han leker mest med.

Labambie skrev:

........ skrev:

Hehe, sånn er det hos oss også. Og i helgen fikk lillemor leketelt av gudforeldrene sine, det tar jo nesten halve stua - men hun ble veldig glad da. :o) 

Vi skal bygge hus, og da får hun heldigvis eget lekerom - det skal bli utrolig kjekt!

For å svare på hovedinnlegget så får hun ofte noe nytt, både bøker, leker og klær. Jeg skjemmer henne bort, og legger ikke skjul på det. Hun skal allikevel lære seg å være takknemlig og å sette pris på det hun får. Jeg mener bestemt at bortskjemt ikke trenger å være det samme som udregelig og uoppdragen!

........ skrev:

Thejohan skrev:

"sa VI nei takk til leker" ??? du mener vel DERE voksne da iallefall? ;) hihi....

Men er ikke det litt drøyt, og ikek la barna få leker til jul en gang? altså barn VIL jo ha leker, slik er det jo bare!

Her i hus sa vi også nei til leker. Ikke aktiviteter som, modellkitt, farger, perle osv. Han ble kjempe fornøyd. Han fikk også en snekret benk til å ha ute. Penger til å kjøpe noe gøy for ( Sparer til ny sykkel) osv. Alt annet en leker( Figurer, lego, togbane osv). Han fikk også  en hau med tøy. Heldigvis synes han dette er kjempe morro. 

Alt for ofte :)
Jeg klarer ikke å styre shoppe-loppene mine

Men det pleier som regel å være klær jeg handler da:)
Sånt som igår kjøpte jeg regn-sett og 1 buksa til eldstemann og dagen før kjøpte jeg 2 par støvler til eldstemann :)

........ skrev:

Thejohan skrev:

Vi sa også nei til leker til jul ifjor!
Hun eldsta har jo leker OVERALT (var 1,5 år då) og han minste var jo bare 11 dager gammel!  Vi ønsket oss heller klær, bøker og diverse utstyr som ungene trengte :)
Dei fekk jo selvfølgeligt noen leker da men heldigvis ikkje så mye at det ble overflod av leker :)

Ikke ofte. De har faktisk ikke så mye leker om man skal sammenlikne seg med "alle andre". Jeg har god oversikt over det de har for å si det sånn.

Og de er veldig flinke til å se på leker i lekebutikken uten å mase om å få noe. Vi er faktisk ganske ofte og titter i lekebutikkene, men kjøper så og si aldri noe.

Akkurat den biten av oppdragelsen er jeg veldig fornøyd med:)

Veldig sjelden. Han får så innmari mye til jul og bursdag, og det virker som de lekene aldri blir kjedelige!  Er vi innom en lekebutikk kan vi fint gå ut derfra uten noenting også.

Hender jo jeg overrasker han med nye ting da, men jeg føler ikke det er så ofte egentlig.

Ca 2 ganger i mnd i gjennomsnitt, noen ganger mer andre ganger mindre..
Det er nok mye, men det bryr jeg meg ikke noe om...

Ca 2 ganger i mnd i gjennomsnitt, noen ganger mer andre ganger mindre..
Deter nok mye, men det bryr jeg meg ikke noe om...

Back
Topp