Hvor ofte kjøper du leker til barnet ditt?

uff! Hater det spm, for han har virkelig alt for mye. Vi har masse på lager nå og har gitt bort en del til nabo gutten også. Hjertet mitt blødde da han kom inn hit, så på lekene til nadde, holdt seg på hodet og mumlet "herregud SÅÅÅ masse leker" Nadde får noe nesten hele tiden og jeg må lære meg å styre meg selv. Alltid en leke eller klær. Kasser på kasser med leker og skuff på skuff med tøy. Mannen tror jeg lider av et eller annet, men det har litt sånn siden jeg fikk vite jeg skulle ha gutt. Jeg talte 64 bodyer i 50-62.....

Jeg personlig kjøper aldri leker utenom jul eller bursdag! Men han får jo noen omtrent hver uke allikevel. Enten av oldeofreldre, besteforeldre osv.

Rommet hans er overfylt av leker og det samme med loftet og dukkestua.

Ikke så ofte hun får noe, og helst er det musikk og bøker som er stas. For noen uker siden kom min pappa med en kaptein sabeltann cd fra jeg var liten og det var kjempe stas. Ellers så får hun en liten ting om jeg eller noen andre har hvert bortreist og hun ikke har hvert med

syns de har mer enn nok - og her er d sjeldent de får leker - men hadde økonomien vært romsligere - kan d hende de hadde ftt litt mer - men ikke mye

Var en del nykjøping fra han vokte fra babylekene og måtte ha noe å bryne seg på. Desverre har vi ingen vi har arvet/fått særlig fra så vi måtte starte fra start. Han har fått litt nytt nå og da - men heldigvis er ikke vi av de som kjøper masse. Vi har full oversikt over lekene hans og det er god orden så han finner det han vil leke med. Har ikke planer om å handle mer før bursdag nå. Vil også lære han at han ikke kan få alt hele tiden, men at innimellom kan det komme en overraskelse :)

Jeg er nok en av de få som så å si aldri kjøper ting til ungen.. som regen får han ting av beste/olde foreldre, pappaen, tanta og gudforeldre. Han har ikke så sykt mye leker egentlig, men han leker ikke med halvparten engang. Han syns det er mye morsommere å pusle og tegne elller bare løpe rundt :P

Kjøpte bøtter og spade og en lastebil sist til han så han hadde noe å leke ute med :)

Vi har aldri kjøpt noen leker til han uten om jul og bursdager. Men jeg kjøper utrolig mye klær og annet til han. Han har mer enn nok leker, masse i stua og på romme hans:) Eneste jeg ser han begynner å trenge nå, er ute leker. Så det får han på bursdagen sin:)

Alt for ofte... Hadde sikkert klart å begrense det mer hvis hun eldste ikke hadde bursdag så tett oppi julen. Da hadde det sikkert vært lettere å ikke kjøpe så mye utenom bursdag og jul. 

Jeg kan ikke huske sist vi kjøpte leker til ungen...

Hender det blir noe smådill fra tanter, onkler og besteforeldre.  Men da er det gjerne snakk om såpebobler eller uteleker eller noe slikt.

Siste jeg kjøpte var en fantorangbamse for et par mnd siden...

Og altså, stua flyter over her også.

ikke så mye som mange andre vi kjenner vet jeg, hvis det gjelder leker kan jeg telle på to hender på 2 år tror jeg. Vi mener at man ikke MÅ ha noe nytt hele tiden. Det går ann å gå i en butikk uten å måtte kjøpe noe.

Vanskelig å si for svigermor kjenner feks en del småbarnsfamilier som har unger som er litt eldre enn våre og 2-3 ganger i året kommer hun med bæreposer med leker og klær, så vi kjøper egentlig sjelden noe nytt.Men får super fine leker som jeg veit koster en del.

I lekehjørnet står det ei litta kasse med småleker i også ei plastkasse med duplo, ei dokkevogn, lekekjøkken, gåbil, bord og stol til å tegne å leke på og en kurv med masse dyr. Bøkene er i bokhylla.
Blir det stor topp på lekekassa, rydder jeg unna. Vil ikke ha unger med overflod av lekene sine, man skal sette pris på det man har. Skjemmer dem i allefall ikke bort med ny leke hver uke.På soverommet er det ikke en enste leke enda. Kommer noe nytt inn, skal noe gammelt ut. Gir vi bort videre:)

For meg er det heller viktig at de har to gode kvalitetsleker, enn 10 dårlig plastleker feks.

Nå er vår lille gutt bare 7 mnd men vi har ikke mye leker. Han synes uansett det er minst like artig å leke i kjøkkenskuffen min eller å se på fine ting i huset. Skal prøve å unngå for mye leker, vil ikke lillemann skal bli bortskjemt:-)

Det er svært sjelden ja, må være en spesiell anledning.

Jeg vil jo si at alder har MYE å si her også. Vil jo si at etter fylte 3 år, så vil de jo ofte ha ting oftere enn før. Er jo da de eventuellt begynner å interessere seg for forskjellige ting osv...

Back
Topp