Hvor ofte går dere på kontroll nå på slutten?

Pucci

Flørter med forumet
Hva er vanlig nå, når man er høygravid? Ukentlig? Annenhver uke? Sjeldnere? Jeg har gått mer eller mindre hver uke siden uke 12, pga risikosvangerskap. Men nå slipper de litt mer tak i meg, fordi jeg er over kneika. Så jeg er nysgjerrig på om jeg fra neste uke av er på egenhånd. :grumpy:

Jeg skal til Jordmor på mandag, og til legen den 26.6...utenom det vet jeg ikke :)

Jeg skal gå annenhver uke nå. Var på kontroll på tirsdag 9 juni og neste er mandag 22 juni og så fredag 9 juli. Termin 12 juli. Håper jeg slipper den siste timen da, hun er hjertelig velkommen før termin :)

Annen hver uke her også :) jeg går kun til jordmor nå på slutten :) har ikke vært til legen siden uke 18.

Vet ikke helt hvordan det blir nå egentlig. Har to ekstra kontroller, en på onsdag som var (psykisk samtale) og en til torsdag(fødselsforberedende), også skal jeg til kontroll hos lege uka etter der igjen.
Etter det vet jeg ikke. Usikker på når legen min tar ferie, men jm tar ferie i 3 uker i Juli så blir nok ikke noe mer der:o

Jeg var hos legen om onsdagen, så skal jeg til onsdag igjen, så kontroll på sykehuset den 22 juni og da blir det vel legen igjen 24 juni forstod jeg på han. Termin 19 juli så ikke så lenge til han gir slipp på meg håper jeg haha :P

Var hos jordmor for 2 uker siden og 2 uker til neste time. Jeg skal ikke mer til legen. Jeg har vært lite hos begge egentlig. Har venninner som reagerer på det. Men kan jo ikke tvinge de til å ha timer. :) tror det er 14 dager mellom hver gang etter neste jordmor time:)

Jeg følger helt standard opplegg:
Uke 11 - lege
Uke 18 - oul
Uke 24 - jm
Uke 28 - jm
Uke 32 - jm
Uke 36 - jm
Uke 38 - jm
Uke 40 - jm

Har ikke hatt noen plager, så har ikke sett behovet for å både gå til jm og lege :)

Hver uke :) men har vært hver 3 uke fram til nå, pga risikosvangerskap.

Jeg går annenhver uke nå og hver uke siste to ukene + eventuelt overtid :)

Jeg følger helt standard opplegg:
Uke 11 - lege
Uke 18 - oul
Uke 24 - jm
Uke 28 - jm
Uke 32 - jm
Uke 36 - jm
Uke 38 - jm
Uke 40 - jm

Har ikke hatt noen plager, så har ikke sett behovet for å både gå til jm og lege :)

Jeg følger samme opplegg :) bortsett fra at jeg hoppet over 24 og 32, fordi jeg følte meg så bra, og var ute og reiste i de ukene :)

Ca annenhver uke. Vært hver uke de to siste og er nå innlagt pga forhøya Blodtrykk og lave blodplater. Glad jg har fått den oppfølginga jeg trengte.

Det har variert litt...følgt "standardopplegget" (som nevnt overfor) i utgangspunktet med annenhver kontroll hos lege/jordmor. Men hatt en ekstra JM-kontroll og to ekstra UL pga lave symfysemål og vekstavvik. Jeg var hos jordmor forrige uke, og skal til legen de neste; uke 37 og uke 39. Men blir sannsynligvis henvist til sykehuset for å forsøke å snu babyen i tillegg.

Her er det vanlige første kontroll i uke 10, og så hver 4. uke. Annenhver uke i 3. trimester, og hver uke siste måneden, så det har jeg fulgt :)

Fra denne uken av blir det annenhver uke :) Har gått en gang i mnd tidligere.

Har klart å booke inn mine jordmor besøk nå før termin, og før hun reiser på ferie :)

Skal 15 juni, 25, juni og 8 juli :) forhåpentligvis blir det ikke flere :P men hun reiser på ferie dagen før jeg har termin så jeg har litt noia :O

Back
Topp