Hvor ofte dusjer du?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Annenhver dag med mindre jeg føler meg uren :P ja håret blir vasket da også :)

Vasker håret om kvelden. Noen ganger dusjer jeg ute å vaske håret noen ganger for dagen fordi jeg får sånn frost i meg og musklene verker. Men da bruker jeg ikke såpe.

Jeg må være skikkelig ekkel, for jeg dusjer hverken hver dag eller annenhver dag med mindre jeg har vært på trening selvsagt, eller gjort noe som gjør at jeg føler meg skitten. Ellers dusjer jeg nok hver 3 dag. Jeg har mye verk i leddene mine, og da kan jeg dusje om morgenen om det er fryktelig ille, men da vasker jeg ikke håret, og bruker ikke såpe -bare holder dusjen på håndleddene og nakken.

Jeg må være skikkelig ekkel, for jeg dusjer hverken hver dag eller annenhver dag med mindre jeg har vært på trening selvsagt, eller gjort noe som gjør at jeg føler meg skitten. Ellers dusjer jeg nok hver 3 dag. Jeg har mye verk i leddene mine, og da kan jeg dusje om morgenen om det er fryktelig ille, men da vasker jeg ikke håret, og bruker ikke såpe -bare holder dusjen på håndleddene og nakken.

Kjempeekkel! Haha. Neida;)
Grunnen til at jeg stort sett dusjer annenhver dag er pga trening, så om jeg ikke har trena eller gjort noe annet som tilsier at jeg bør dusje så kan det brått gå en dag til eller to. Så da er vel jeg like ekkel:p

Enig med deg!

Mye dusjing tørker ut både hud og hår. Svekker immunforsvaret (vi behøver litt skitt) og er en stor miljøbelastning.

Jeg dusjer ca 2 ganger i uken. Vasker håret 1 gang i uken. Har veldig tørr hud og tørt hår, begge deler blir skadet av for mye dusjing.

Jeg hverken lukter vondt eller føler meg skitten. :p Deodorant er gull!

Ekstra underlivsvask oftere da.

Fikk høre av legen av man i dagens samfunn dusjer på seg dårlig immunforsvar og tørr hud. Så er greit å tillate en viss naturlig flora av bakterier på kroppen.

Ekstremt lite miljøvennlig er det også å dusje så mye som to ganger for dag.

Dusjer stort sett hver dag når jeg skal på jobb, er jeg bare hjemme så er det ikke alltid jeg gidder. Vasker håret etter 7-10 dager så ca...

Dusjer hver dag, vasker håret annenhver, med mindre jeg har trent og har svett hår, da vasker jeg det også hver dag :)

Dusjer stort sett hver dag når jeg skal på jobb, er jeg bare hjemme så er det ikke alltid jeg gidder. Vasker håret etter 7-10 dager så ca...
Gjør du noe spesielt ved hårvask for at det holder seg så lenge? Mitt hår blir fett om jeg ikke vasker det hvertfall annenhver dag.

Gjør du noe spesielt ved hårvask for at det holder seg så lenge? Mitt hår blir fett om jeg ikke vasker det hvertfall annenhver dag.

Jeg har aldri vasket det ofte, men vasket det 1-2 ganger i uka så bare drøyde jeg det litt for hver gang jeg vasket det og nå kan jeg gå hvertfall 10 dager før det er fett. Og jeg vasker det bare med vanlig billig shampo.. så desverre jeg har ingen andre tips :)

Back
Topp