Hvor ofte ammer dere?

Omtrent hver andre time. Noen ganger går det tre timer, men ikke mer for det klarer ikke puppene å vente på:hilarious:Skikkelig sovebaby vi har fått, så må mange ganger vekke henne når det er ammetid.
 
Tipper det i snitt er ca 3 timer mellom hver amming, på natt er det av og til oftere, og av og til litt sjeldnere. Han er bare 6 dager ☺️
 
Her føler jeg gutten er på puppen hele tiden, halvsover ofte ved puppen, prøver å legge ned, men da våkner han igjen og vil ha mer :hilarious: 13 dager. Han dier som regel to ganger om natta, men på ettermiddag og kveld går det i ett, føler jeg.

Ammingen her startet ikke bra, fikk blemmer på begge brystknoppene på barsel, så måtte pumpe og koppmate. Nå er høyre pupp bra, vi har fått etablert et godt sugetak der, men venstre er et herk. Mye smerter og må pumpe jevnlig, prøver å amme på den siden, men brystknoppen er annerledes og mer klønete å få tak på, så får ikke noe godt sugetak. Håper det blir bedre etterhvert :hungover:
 
Ammer så og si hele tiden når ho er våken. Pause når ho sover, og det er ofte det også. 2 uker gammel. På kvelden før ho legger seg for natta presser ho i seg en 10 retters kveldsmat for å holde ut natta :hilarious: Gjetter at vi ammer 2-3 ganger på natta. Fri bar og samsoving, så ikke alt jeg får med meg :rolleyes:
 
Hvordan går det nå? Blitt litt lenger mellom hver gang? Digg med baby som tar lengre pauser på natten da :cat:
Jeg ammer nå ca 2-3 ganger om natten og på dagtid går det som regel ikke mer enn 2 timer mellom hvert måltid.
Min har spist ca hver 2-3. time hele veien, litt sjeldnere på natt (3-4. time kanskje, men vekker ikke).

Forsøker å få til et slags system for å vite at han er ordentlig mett etter hver ammin, slik at jeg (og puppene) får litt mer pause mellom. Mater fra en side, raper, mater fra samme side igjen. Litt pause med f.eks bleieskift og så mating fra andre siden. Da blir han god og mett før han sovner igjen. Og jeg får litt mer forutsigbarhet.
 
Hei damer og forhåpentligvis herre :) Min kone har nylig født, og før graviditeten brukte hun CBD-olje til leddene. Synes du det er ok å begynne å bruke dette mens du ammer?
 
Back
Topp