Hvor ofte ammer dere?

marihøna82

Andre møte med forumet
Nurket er nå 6 dager og jeg er en eneste stor melkemaskin :) Hun vil ha pupp hele tiden. Virker ikke ihjel sulten når hun kommer til brystet, men finner roen der med en gang så jeg tror kanskje det er mest kosen og tryggheten. Om natten vekker jeg henne hver tredje time for å amme, men om dagen kan jeg gjerne amme alt fra hver time til ca 2,5 timer. Hvis jeg skal dusje eller noe og far har henne så begynner hun fort å kave og suge på skulderen hans og lete etter pupp og da blir det til at jeg finner frem puppen igjen da. :) Noen som kjenner seg igjen?
 
Jepp. Er nå ni dager gammel og begynte i går med å spise mer regelmessig på 3 timer.
Ellers har det vært fra hver halvtime til time frem til da. Har hatt mange døgn med økedøgn. Så nå som hun har fått opp produksjonen så har jeg så spreng i puppene at de ser ut som en utrolig dårlig silikon jobb. Knall hard og sprengt. Gleder meg til produksjonen tilpasses behovet. Begynte med tutt i går. For ser at hun har større sugebehov en hun er sulten.
 
24/7 :hilarious:

Alt fra 10 min og 3 timer mellom hver amming. Vekker henne ikke for at hun skal spise. Ammer når hun virker sulten/om hun leter. Noen ganger er det nok mest for trygghet og kos men det er helt greit. Om det er veldig ofte i en periode tolker jeg det som hun trenger mer mat og at jeg må få opp produksjonen. Hun er nå 16 dager.
 
Jepp. Er nå ni dager gammel og begynte i går med å spise mer regelmessig på 3 timer.
Ellers har det vært fra hver halvtime til time frem til da. Har hatt mange døgn med økedøgn. Så nå som hun har fått opp produksjonen så har jeg så spreng i puppene at de ser ut som en utrolig dårlig silikon jobb. Knall hard og sprengt. Gleder meg til produksjonen tilpasses behovet. Begynte med tutt i går. For ser at hun har større sugebehov en hun er sulten.
Kjenner meg igjen i sprengte bryst :woot: Store som meloner :eek:
 
Ingen rytme her sålangt. Noen ganger går det tre timer, andre ganger en halvtime. Spiser i relativt korte økter, mellom 5-15 minutter. Vår utfordring er at han ikke gaper så høyt og at ham veldig lett sovner til brystet.
 
Her er baby 4,5 døgn og vi ammer stort sett hele dagen, kvelden og natten. Alt fra 20 min til 3 timer i mellom, men mest veldig korte intervaller. Veldig spent på hvordan puppene blir seende ut når melkeproduksjonen øker!
 
Her ammer vi hele tiden føler jeg, han får når han vil ha. Lengste mellom to amminger er 3 timer tror jeg. :happy:
 
Han er 19 dager nå og jeg ammer ham hver andre, tredje time på dagtid og om kvelden våkner han noen ganger en gang noen ganger to ganger for å spise. Av og til er det dager når han vil bare ha pupp, og det er mer på kos sin skyld siden han spiser veldig godt (minst 10 minutter aktiv suging på hver pupp hver gang). Fikk beskjed på barsel å ikke vekke ham for mat hvis han spiser hver tredje, fjerde time.
 
Noen dager hver 2-3 time. Andre ganger hver halve time. Spesielt de dagene d er varmt spises d ofte.
 
Ca hver 2-3 time. Noen ganger maks 4 timer, men han sier raskt i fra når han begynner å bli sulten. Var spent på om han hadde gått opp i vekt, og han hadde gått opp 420 gr på en uke så nå er jeg ikke bekymret for om han får nok mat!:happy:
 
Ingen rutiner på ammingen. Han spiser gjerne 1 gang i timen eller hver 2-3 time. Dagene er forskjellig. Han sover sjelden lengre dupper. Stort sett når vi går tur. Er vi hjemme ønsker han mat oftere.
 
Hun er på puppene hele tide. Kan bruke opp mot 2 timer på hver måltid. Hun virker ikke tilfreds, da hun nesten med en gang slipper puppen begynner å lete igjen. Fikk komme på en vektkontroll, hun har gått opp 120 g på en uke. I forrige uke gikk hun opp 130 g på tre dager. Så jeg har helt klart ikke nok melk. Er derfor begynt med pumping og flaske. Håper jeg ikke mister melken. Hun er 14 dager idag.
 
Jente mi er i dag 16 dager og vil til tider ha pupp hele tiden og noen ganger går det opp til 3 timer men mest vanlig med en gang i timen.
 
Nurket er nå 6 dager og jeg er en eneste stor melkemaskin :) Hun vil ha pupp hele tiden. Virker ikke ihjel sulten når hun kommer til brystet, men finner roen der med en gang så jeg tror kanskje det er mest kosen og tryggheten. Om natten vekker jeg henne hver tredje time for å amme, men om dagen kan jeg gjerne amme alt fra hver time til ca 2,5 timer. Hvis jeg skal dusje eller noe og far har henne så begynner hun fort å kave og suge på skulderen hans og lete etter pupp og da blir det til at jeg finner frem puppen igjen da. :) Noen som kjenner seg igjen?

Ca 2-4 timer mellom amming på dagtid. På natta/morgen kan det være mellom 3-6 timer mellom. Kan jeg spørre hvorfor du vekker for å amme på natta?
 
Nurket er nå 6 dager og jeg er en eneste stor melkemaskin :) Hun vil ha pupp hele tiden. Virker ikke ihjel sulten når hun kommer til brystet, men finner roen der med en gang så jeg tror kanskje det er mest kosen og tryggheten. Om natten vekker jeg henne hver tredje time for å amme, men om dagen kan jeg gjerne amme alt fra hver time til ca 2,5 timer. Hvis jeg skal dusje eller noe og far har henne så begynner hun fort å kave og suge på skulderen hans og lete etter pupp og da blir det til at jeg finner frem puppen igjen da. :) Noen som kjenner seg igjen?

Hvordan går det nå? Blitt litt lenger mellom hver gang? Digg med baby som tar lengre pauser på natten da :cat:

Min har spist ca hver 2-3. time hele veien, litt sjeldnere på natt (3-4. time kanskje, men vekker ikke).

Forsøker å få til et slags system for å vite at han er ordentlig mett etter hver ammin, slik at jeg (og puppene) får litt mer pause mellom. Mater fra en side, raper, mater fra samme side igjen. Litt pause med f.eks bleieskift og så mating fra andre siden. Da blir han god og mett før han sovner igjen. Og jeg får litt mer forutsigbarhet.
 
Hun er på puppene hele tide. Kan bruke opp mot 2 timer på hver måltid. Hun virker ikke tilfreds, da hun nesten med en gang slipper puppen begynner å lete igjen. Fikk komme på en vektkontroll, hun har gått opp 120 g på en uke. I forrige uke gikk hun opp 130 g på tre dager. Så jeg har helt klart ikke nok melk. Er derfor begynt med pumping og flaske. Håper jeg ikke mister melken. Hun er 14 dager idag.
Jeg fikk beskjed på sykehuset at en halv time på hver pupp var nok. Så bytte til den andre. Det var bedre for å få opp produksjonen. Jenta mi brukte d andre levedøgnet til å ligge på puppen hele tiden.
 
Her er det også mye amming, særlig på kveldene, da virker han aldri mett og leter etter puppen igjen med en gang selv om det umulig kan være mer melk igjen. Føler puppene er fremme hele tiden og at jeg aldri får fred eller tid til andre ting enn mating. Godt å lese at det er andre som har det likt og at dette er helt normalt!
 
Syns det er hele tiden. Når han kobler seg fra syns jeg det som oftest går maks en halv time før han vil ha mer. Har lurt litt på om jeg har for lite melk til han, så har gitt litt erstatning de siste kveldene, men merker egentlig ikke forskjell på han. Han er 28 dager i dag.
Lurer forresten på hvor lenge andre har slitt med at det er vondt å amme. Sliter fortatt med det, mest vondt når vi skal koble til, og litt vondt gjennom hele ammingen, tror kanskje ikke jeg får han til å gape høyt nok. Hadde jo håpet at ammingen var noe man skulle kose seg med.
 
Syns det er hele tiden. Når han kobler seg fra syns jeg det som oftest går maks en halv time før han vil ha mer. Har lurt litt på om jeg har for lite melk til han, så har gitt litt erstatning de siste kveldene, men merker egentlig ikke forskjell på han. Han er 28 dager i dag.
Lurer forresten på hvor lenge andre har slitt med at det er vondt å amme. Sliter fortatt med det, mest vondt når vi skal koble til, og litt vondt gjennom hele ammingen, tror kanskje ikke jeg får han til å gape høyt nok. Hadde jo håpet at ammingen var noe man skulle kose seg med.

Det kam fremdeles være vondt å amme men jeg synes det er dager som er bedre enn andre nå, så det går rette veien. Han sliter med litt luft i magen innimellom og det er tydeligvis noe som skal ut før han kan spise skikkelig. Haha da er det ikke spesielt godt at han har tatt tak i brystet samtidig som han spenner seg for å få ut luften:dead: i starten var jeg helt avhengig av multimam. Nå er det en uke siden jeg trengte å bruke det. Mini er rett over 5 uker nå.
 
Back
Topp