Hvor ofte ammer dere?

Kjenner meg igjen!! Jeg delammer men gir pupp først hvert måltid og ettertanker så med mme på flaske. I går telte jeg 14 måltider hvorav 5 måtte ettertankes med flaske i tillegg. Av de 14 måltidene var det flere hvor hun virket ferdig men så ville ha mer så det tilsammen ble en time mating inkl sovepausene hennes! Det viser jo hvor mye av dagene som går til spisinga..!
Sånn som du skriver har jeg det også. Jeg også delammer og kunne virkelig ønske egentlig at jeg klarte og fullamme, men nå er hun 4 uker imorgen kveld og blir ikke helt tilfreds med bare brystet. Noen ganger kan det skje, men som oftest må jeg gi flaske i tillegg :) fungerer fint det også! :D

Dere som gir mme i tillegg, har babyen hard mage? Her er vi på dag 3 uten avføring. Han jobber masse med magen gjennom hele dagen og det ser ikke godt ut. Har begynt med maltekstrakt i et par flasker til nå, men har en gulper, så det ser ut som det meste har kommet opp igjen.

Sånn som du skriver har jeg det også. Jeg også delammer og kunne virkelig ønske egentlig at jeg klarte og fullamme, men nå er hun 4 uker imorgen kveld og blir ikke helt tilfreds med bare brystet. Noen ganger kan det skje, men som oftest må jeg gi flaske i tillegg :) fungerer fint det også! :D

Det kan jo kanskje hende at vi begge får til fullamming etterhvert? Min jente er straks 8 uker (men er prematur) og her har det bare blitt mer og mer pupp med ukene! Også begynt å drikke Kloster sin ammete siste dagene og føler det har fått opp melkeproduksjonen enda litt mer!

Dere som gir mme i tillegg, har babyen hard mage? Her er vi på dag 3 uten avføring. Han jobber masse med magen gjennom hele dagen og det ser ikke godt ut. Har begynt med maltekstrakt i et par flasker til nå, men har en gulper, så det ser ut som det meste har kommet opp igjen.

Ja, det var et problem litt tidligere, og hun fikk tilsammen en teskje malt per dag utblandet i all mme'en. Det hjalp helt klart på magen hennes! Vi har i det siste klart å gi mer morsmelk enn mme og da ble bæsjen mykere så har kuttet helt ut malt nå.

Ellers fikk vi noen tips av barnepleiersker mot forstoppelse: ta en våt varm engangsklut og press forsiktig på endetarmsåpningen deres litt. Lag syklebevegelser med beina deres og ta beina opp mot magen. Når du ser de presser, samle beina og bøy de forsiktig opp mot magen (som om de sitter på en stol) mens du støtter med andre hånda opp bak ryggen deres. Dette var ting en kunne gjøre hjemme for å hjelpe tarmbevegelse. I tillegg kunne en gå til helsestasjonen å få helsesøster til å ta en slags q-tip opp i endetarmsåpningen for å få ut en evt propp hvis det hadde gått for lenge uten avføring, men dette siste skal en altså ALDRI gjøre selv hjemme, må gjøres av en "proff". Barnepleiersken hos oss gjorde det med spesialutstyr og da fikk hun ut en propp og plutselig kom masse ut!

Back
Topp