Hvor ofte ammer dere?

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Jenta mi er snart fire uker gammel og jeg synes hun er sulten hele tiden.. haha.. har ikke tall på hvor mange ganger jeg ammer i løpet av dagen. Hun har det med å sovne ved matfatet og spiser seg derfor ikke mett. Våkner 10 min etterpå og vil ha mer. Slik går dagene :)

Blir mye amming her også... I alle fall 12 ganger i døgnet, mer om jeg skal regne med når hun tar en liten sovepause midt i måltidet... ;)

På nattet hver 3-4 time. Så hver 1-3. Time gjennom dagen. Spesielt hyppig på morgenen og kvelden

Ammer hvertfall 12 ganger iløpet av 24t noen ganger mer:-) hun får når hun ønsker:-)

Ca 10 måltider her:
Rundt 23-24 på kvelden
ca 3 på natta
ca 6
ca 8
ca 10
ca 13
ca 16
ca 18
ca 19 eller 20 (går ofte bare en time mellom på denne tida)
ca 21

Får gjerne en flaske med erstatning i tillegg på kvelden, for da føler jeg ikke jeg har nok - etter at vi begynte med det er han mye mer fornøyd på kvelden:)

Kjenner meg igjen!! Jeg delammer men gir pupp først hvert måltid og ettertanker så med mme på flaske. I går telte jeg 14 måltider hvorav 5 måtte ettertankes med flaske i tillegg. Av de 14 måltidene var det flere hvor hun virket ferdig men så ville ha mer så det tilsammen ble en time mating inkl sovepausene hennes! Det viser jo hvor mye av dagene som går til spisinga..!

Hver andre time, men jeg vekker om hun sovner etter noen minutter. Også er det dager der hun vil sove med puppen i munnen..

Sikkert opp imot 10 ganger. Innbiller meg at jeg ammer i flere timer i strekk om morgenen, men det er vel bare fordi jeg er så trøtt. Å sove to timer føles som to minutter :P

Veldig varierendes. Alt fra 30 min til 3 timer mellom hver gang. På natt kan det variere fra 2-4timer

Veldig ofte! Har heller ikke tall på hvor mange ganger i løpet av dagen... På kvelden kan hun ligge i timesvis. Sovner på meg og våkner og vil ha mer med en gang jeg legger henne ned...

Går ca 1-3 timer på dagen, fra 19-23/00 sitter jeg nesten med puppen konstant ute. På natta kan hun sove 4-5 timer, spise i ca 1t også sove 1-2t til før jeg må stå opp.

Godt det er flere av oss :) jeg føler jeg ammer hele tiden ;) på natt og dag!! Også brukes puppen som smokk også..vil ikke ta vanlig smokk, var så redd for sugeforvirring så drøyde lenge (for lenge?)med smokk..nå må hun ha pupp for å finne roen/sovne!

Godt det er flere av oss :) jeg føler jeg ammer hele tiden ;) på natt og dag!! Også brukes puppen som smokk også..vil ikke ta vanlig smokk, var så redd for sugeforvirring så drøyde lenge (for lenge?)med smokk..nå må hun ha pupp for å finne roen/sovne!
Samme opplegget her. Spiser bra og effektivt, men kan sutte og kose seg ved puppen i evigheter etterpå. Sovner tilslutt men gråter når jeg legger henne i fra meg. Det er vel sånn det er i begynnelsen.. :) ammingen er mer enn bare mat for de små. Hadde vært greit å dusje eller lage meg mat uten å stresse en gang i blant da :)

Samme opplegget her. Spiser bra og effektivt, men kan sutte og kose seg ved puppen i evigheter etterpå. Sovner tilslutt men gråter når jeg legger henne i fra meg. Det er vel sånn det er i begynnelsen.. :) ammingen er mer enn bare mat for de små. Hadde vært greit å dusje eller lage meg mat uten å stresse en gang i blant da :)
Helt samme her! Godt det er flere.. og at det virker å være ganske vanlig! Jeg klarer bare legge henne bort når hun sover veeeeeldig godt! Satser på det går over etterhvert!;)

Føler meg veldig heldig som "får lov" å sove 4-6 timer i strekk om natta :) Om dagen derimot varierer det mellom 1 time til 4-5 timer mellom hver gang han skal ha mat. Vanskelig å planlegge noe som helst egentlig. Men blir vel snart vant til å amme ute blant folk ettersom gutten jo må få mat ;)

Til tross for hyppig amming har vekta hennes stagnert.. var på helsestasjonen og veide henne i dag og hun har bare gått opp 120 gram på to uker. Det er trolig fordi hun sovner lett under mating og orker ikke jobbe så hardt for å få ut melka. Hun spiser ofte, men spiser seg sjelden mett. Så vi skal nå spe på med erstatning etter amming 2-3 ganger om dagen

Back
Topp