Hvor ofte ammer dere?

Herregud nå følte jeg meg skikkelig unormal!! Får dere virkelig alle så mye
Fri altså?? Jeg har Max 2 timer i løpet av hele dagen der han ikke henger på puppen.. Rekker så vidt å dusje! På natten kan det gå 1 time mellom hver amming men på dagen.... Ikke :(
Du er normal! Er ca. samme her.

Herregud nå følte jeg meg skikkelig unormal!! Får dere virkelig alle så mye
Fri altså?? Jeg har Max 2 timer i løpet av hele dagen der han ikke henger på puppen.. Rekker så vidt å dusje! På natten kan det gå 1 time mellom hver amming men på dagen.... Ikke :(
Er ikke fri selv om jeg ikke ammer så mye. Han sover ikke så mye på dagtid..

Er ikke fri selv om jeg ikke ammer så mye. Han sover ikke så mye på dagtid..

Tenkte på fri fra i at de henger på puppen ;) at puppen får fri.. Jeg blør fra brystvortene mine fordi han henger i de konstant... "Fri" er det vel aldri fra et spedbarn nei, hehe! Her ammer han 18-19 timer av 24 timer ...., aldri mer enn 30 min pause

Tenkte på fri fra i at de henger på puppen ;) at puppen får fri.. Jeg blør fra brystvortene mine fordi han henger i de konstant... "Fri" er det vel aldri fra et spedbarn nei, hehe! Her ammer han 18-19 timer av 24 timer ...., aldri mer enn 30 min pause
Uff! Har du prøvd å smøre med noe? Jeg fikk prøve på en sånn multi MAM kompress i en Babypakke, den hjalp kjempegodt :) det er jo også viktig med riktig sugegrep, men erfaringen min er at når de bare "sutter" så blir grepet annerledes og da blir det sårt uansett :(

Har du prøvd å kutte ut alt av melk i kosten din? Storesøster reagerte på melk, og hun ble som en ny baby etter jeg begynte på melkefri diett. Tar ca 1 uke før det går effekt, fordi melkeproteinen henger igjen en stund. Er dumt for mor å gå på diett (er melk i neste alt følte jeg), men gud så deilig å få blid og fornøyd baby :)
Mistenker det samme med lillesøster, så begynte melkefri diett i dag..
Ja prøvde melkefri diett :) herregud det var vanskelig! Gikk ned 3 kg den uka :p er jo melk i alt! Det ga ikke effekt. Lillebror har heldigvis blitt bedre, jeg mistenker koffein... Leste at koffein har halveringstid på 95 timer (!!!) hos nyfødte. Da tar det jo veldig lang tid før jeg ville merke om det hjalp å kutte ned på kaffi, men han er roligere nå etter en uke :)

Ja jeg tenkte bare i forhold til det andre skrev med at alle babyene sov så mye ;) Det gjør ikke min hvertfall. Hvis du er sår kan jeg anbefale ammeskjold. De tar virkelig den verste sårheten.

Ja jeg tenkte bare i forhold til det andre skrev med at alle babyene sov så mye ;) Det gjør ikke min hvertfall. Hvis du er sår kan jeg anbefale ammeskjold. De tar virkelig den verste sårheten.

Ikke min heller :o Er kjempe sår :( men han hater brystskjold, blir kjempe krig, han nekter suge da og masse søl.. Så har de siste dagene pumpet og heller gitt fra flaske, det har hjulpet noe heldigvis :D

På dagtid aner jeg ikke hvor ofte jeg ammer, det går veldig opp og ned. På dagtid kanskje hver 2.-3. time, på kvelden litt oftere. På natta får jeg nesten ikke ammet, hun sover så godt.. Helsesøster sa jeg måtte prøve å amme litt i løpet av natta også, ikke fordi hun trenger det, men for å opprettholde melkeproduksjonen..
Lettere sagt enn gjort når hun ikke vil våkne :P

Her henger han også ved puppen hele dagen! Om natta sover han heldigvis bra! Men er veldig spent på vektoppgangen pga på 2 dager har han gått opp ca 160 gram som er bra, men siden den veiingen så har han kun gått opp 20 gram (ca 5 dager)

Ammer hver 2-3 time på dagen, litt oftere på kvelden, og hver 3-4 time på natta :)
Dette varierer en del da, hun har en tendens til å henge i puppen oftere også :p
Sånn er det her også, men føler det tar mer tid sent på kvelden og lille er utålmodig. Mulig man har mindre melk da? Eller kanskje det er ubehag pga luft? Vi har begynt med minifom i ettermiddag så blir spent å se om det hjelper :-)

Sånn er det her også, men føler det tar mer tid sent på kvelden og lille er utålmodig. Mulig man har mindre melk da? Eller kanskje det er ubehag pga luft? Vi har begynt med minifom i ettermiddag så blir spent å se om det hjelper :)

Har hørt man har mindre og fetere melk på kvelden, derfor må babyene jobbe hardere for å få i seg melk, og derfor blir de urolige :) Kan også være en kombo av det og luft. Ho her er også plaga med litt luft virker det som, så vi har faktisk vært ute å kjøpt minifom vi også i dag :)
Du får si fra om det hjelper! :) Vi har ikke startet enda, men greit å ha stående :)

Har hørt man har mindre og fetere melk på kvelden, derfor må babyene jobbe hardere for å få i seg melk, og derfor blir de urolige :) Kan også være en kombo av det og luft. Ho her er også plaga med litt luft virker det som, så vi har faktisk vært ute å kjøpt minifom vi også i dag :)
Du får si fra om det hjelper! :) Vi har ikke startet enda, men greit å ha stående :)
Aha, hør der :-) Det merkeøige er at nå hadde vi en urolig men vesentlige kortere urolig-stund i halv ni-tiden. Før på kveldene har hun vært urolig alt imellom kl21 og kl.00. Hun våknet igjen for en halvtime siden og ville ha mat, så da fikk hun men sovnet ifra etter 20min og hun var helt sånn som hun er ved mating på dagtid - utålmdig pga sult men ikke urolig og sint :-) Ikke så mye rap ikveld etter måltider, men har prompet en del etter vi ga henne minifom sent i ettermiddag. Og da har hun prompet uten å klage først :-) :-) Tilfeldig? Har skiftet bleie to ganger før ikveld for trodde frøken hadde gjort nr 2 men d var bare luft så da gjør minifom'en sikkert det som hun på apoteket sa; den "knekker" luftboblene i magen. Sikkert slik at luftutslipp blir mindre smertefulle og generelt mindre, men hyppigere. Hun sover nå fortsatt som en stein i fanget mitt :-)

Aha, hør der :) Det merkeøige er at nå hadde vi en urolig men vesentlige kortere urolig-stund i halv ni-tiden. Før på kveldene har hun vært urolig alt imellom kl21 og kl.00. Hun våknet igjen for en halvtime siden og ville ha mat, så da fikk hun men sovnet ifra etter 20min og hun var helt sånn som hun er ved mating på dagtid - utålmdig pga sult men ikke urolig og sint :) Ikke så mye rap ikveld etter måltider, men har prompet en del etter vi ga henne minifom sent i ettermiddag. Og da har hun prompet uten å klage først :) :) Tilfeldig? Har skiftet bleie to ganger før ikveld for trodde frøken hadde gjort nr 2 men d var bare luft så da gjør minifom'en sikkert det som hun på apoteket sa; den "knekker" luftboblene i magen. Sikkert slik at luftutslipp blir mindre smertefulle og generelt mindre, men hyppigere. Hun sover nå fortsatt som en stein i fanget mitt :)

Oi, men det høres jo lovende ut da! :) da skal vi prøve oss på det i morra. Her har hun vært urolig i hele dag, presser og styrer på, så har nok troll i magen som vil ut :o har vært våken siden 17 i dag! Så regner med hun sovner som en stein for natta.

Oi, men det høres jo lovende ut da! :) da skal vi prøve oss på det i morra. Her har hun vært urolig i hele dag, presser og styrer på, så har nok troll i magen som vil ut :o har vært våken siden 17 i dag! Så regner med hun sovner som en stein for natta.
Stakkar liten :-( Er så vondt å se når de kaver sånn :'( Hun på apoteket sa også at når de skriker og spenner seg kan man kjenne om magen kjennes hard ut for da er det mye luft inni der. Logisk, men jeg tenkte aldri på å kjenne etter. Blir spennende å se hvor lenge hun sover nå :-) Hvor gammel er babyen din? Frøkna her er 5uker idag ♡ Masse lykke til ♡

Stakkar liten :-( Er så vondt å se når de kaver sånn :'( Hun på apoteket sa også at når de skriker og spenner seg kan man kjenne om magen kjennes hard ut for da er det mye luft inni der. Logisk, men jeg tenkte aldri på å kjenne etter. Blir spennende å se hvor lenge hun sover nå :) Hvor gammel er babyen din? Frøkna her er 5uker idag ♡ Masse lykke til ♡

Ja, det gjør kjemevondt i mammahjertet når barna har det vondt :(
Hun roet seg med smokk og en app som heter "sleep bug" til slutt, og sovna ca. 01, og da sov vi frem til 10 før vi sto opp (+ litt mating ila natta) så hun har heldigvis hatt det bra i natt! :)
Ja, det er jo veldig logiskt, men man tenker ikke alltid på det, hehe! Kjente hun var hard i magen i ste, så ga minifom, og allerede virker hun mer rolig, men det kan jo være veeeeldig tilfeldig :)
Mi er også 5 uker (5 uker og 3 dager) :)
Lykke til <3 og tusen takk for lykkeønskninger! Heldigvis er dette somregel kun for en periode! Jeg elsker nyfødt- og spedbarnstiden, men må nok innrømme jeg gleder meg til hun blir litt stødigere og større, slik at det er enklere for henne å kommunisere med meg i forhold til smerter og ubehag :)

Ja, det gjør kjemevondt i mammahjertet når barna har det vondt :(
Hun roet seg med smokk og en app som heter "sleep bug" til slutt, og sovna ca. 01, og da sov vi frem til 10 før vi sto opp (+ litt mating ila natta) så hun har heldigvis hatt det bra i natt! :)
Ja, det er jo veldig logiskt, men man tenker ikke alltid på det, hehe! Kjente hun var hard i magen i ste, så ga minifom, og allerede virker hun mer rolig, men det kan jo være veeeeldig tilfeldig :)
Mi er også 5 uker (5 uker og 3 dager) :)
Lykke til <3 og tusen takk for lykkeønskninger! Heldigvis er dette somregel kun for en periode! Jeg elsker nyfødt- og spedbarnstiden, men må nok innrømme jeg gleder meg til hun blir litt stødigere og større, slik at det er enklere for henne å kommunisere med meg i forhold til smerter og ubehag :)
Så artig, mi er 5uker og 2dager idag :-D ♡ Godt å få sovet da :-) Tror virkelig denne minifomen virker jeg altså. Her har det vært jevn promping siden igår uten sutring - fantastisk for oss alle :-) koser meg veldig selv, men gleder meg til det samme som deg. Man må nyte alt, alle stunder har sin sjarm ♡

Så artig, mi er 5uker og 2dager idag :-D ♡ Godt å få sovet da :) Tror virkelig denne minifomen virker jeg altså. Her har det vært jevn promping siden igår uten sutring - fantastisk for oss alle :) koser meg veldig selv, men gleder meg til det samme som deg. Man må nyte alt, alle stunder har sin sjarm ♡

Så godt å høre! :) <3

Helt enig med deg, alt har sin sjarm! Koslig med baby, vi må bare nyte det, de vokser så raskt. Føles jo ut som det var noen dager siden hun ble født, tiden bare raser avgårde :o

Back
Topp