Hvor ofte ammer dere?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hvor gammel er baby og hvor ofte ammer dere både dag/natt? På dagen her ammer jeg KONSTANT føler jeg..kanskje en gang i løpet av dagen der han sover 1 time ellers er det kun rapepauser på 10 min. Men om natten sover han 2 timer nå før vi må amme på nytt. 3 uker gammel.

Han er en uke gammel og han koser seg skikkelig med puppen. Han har første runde om morgenen i ca åtte tiden da spiser han fra begge sider ev mer også :p så er det en ny runde i tolv tiden. Runde tre er på ettermiddagen fra fire/fem og gjerne flere timer fremover der han er våken. Da får han flere ganger, så roer han seg i ti tiden, og vil da ha mat en til to ganger gjennom natta ;) synes det går greit :)

Ammer hver 2-3 time på dagen, litt oftere på kvelden, og hver 3-4 time på natta :)
Dette varierer en del da, hun har en tendens til å henge i puppen oftere også :p

Her er de lengste soveøktene på dagtid. Da kan det gå tre timer mellom øktene. Men stort sett går det max to timer fra jeg er ferdig å amme til hun vil ha pupp igjen. Så nettene er litt slitsomme. Hun er to uker.

Hun er 17 dager og spiser hver 3-4 time på dagen, litt oftere på kvelden da hun er mer våken da. Hver 4-5 time om natten, som regel 2 måltider om natten :) den første uken spiste hun oftere på dagtid, men det har stabilisert seg bra nå :)

Jenta vår er 16 dager i dag, og spiser som regel hver 4. time (fra ammestart til ammestart). Går aldri mindre enn 2,5 timer, og kan gå opptil 7 timer mellom hver amming på natta. Spiser fra begge bryst, og bruker ca. 30-40 min på hver amming. Hun sover mye mellom måltidene, og er kanskje våken max 2-3 timer til sammen i løpet av dagen (utenom når hun får mat). Første vektkontroll hadde hun gått opp 340g på ei uke, så hun får foreløpig i seg nok mat :)

Mini var 3 uker på lørdag. Jeg ammer hver 2-4 time, prøver å gi ham før han blir illsint. Om natten går det 4-4,5 time.

Når jeg tror vi har fått en rutine blir plutselig alt snudd på hodet! Så vil ikke si det er rutine, men gjennomsnittet av de siste 3-4 dagene :)

Ammingen kan ta to timer, en time på hvert bryst, og hun er fremdeles sulten etterpå. Derfor gir vi mme med kopp også. Har altså litt problemer med amming etter en kronglete start. Skal veies på onsdag, jeg er litt spent! Hun gikk ned 300 gram de første 9 dagene, det var ikke fullt 10% men nesten... Hun har forresten noen perioder der hun sover lenger, men vanligvis er det spising i ett dag og natt.

Går ikke mer enn to timer mellom verken dag eller natt. Når jeg gir mme blir det kanskje tre timer.

Om natta ca 2 ganger, formiddagen 2 ganger, ettermiddag og kveld nesten konstant! Hun er tre uker :)

8 dager gammel, og hittil må han nesten vekkes på dagtid, sover ca 3 timer eller mer, så jeg fikk beskjed om at på dagen kan han godt vekkes for mat etter 3 timer med hvil. Han er da våken ca 1,5 -2 timer, så sover han igjen. Om natten kan d gå 3-5 timer mellom måltidene, han legges i élve tiden og har hittil fått mat i 3-4 tiden og så igjen i 7-8 tiden. Meeeeeen, han er jo bare 8 dager, så dette vil vel endre seg. I kveld har han hatt økebehov, for han var våken i nesten 5 timer og sku bare ha pupp. Spent på natten nå, siden vi har hatt såååååå fine og rolige netter hittil, spent på om han sover i natt..

Han her er 3 uker idag..ammer ca hver 3. time på dagtid,men på kveldstid henger han oftere i puppen..om natta kan det gå mellom 2-4 1/2 time mellom ammingene.. Han er veldig kosete og har behov for nærkontakt,så det blir mye soving på fanget på dag og kveldstid. Med mellomste følte jeg at jeg ammet konstant de e første mnd..kunne gå 1-2 timer så var det ny runde med amming..

Har så vidt kommet igang med melkeproduksjonen her, så har ikke tenkt så mye over det annet enn at jeg skal vekke henne om det går 3 timer siden hun er så liten.
Har gjerne blitt oftere da, men nå er hun bare 5 dager gammel og så det kan vel forandre seg litt.

Hvor gammel er baby og hvor ofte ammer dere både dag/natt? På dagen her ammer jeg KONSTANT føler jeg..kanskje en gang i løpet av dagen der han sover 1 time ellers er det kun rapepauser på 10 min. Men om natten sover han 2 timer nå før vi må amme på nytt. 3 uker gammel.
Samme her, han er 4 uker på torsdag. Er så sykt sliten :( har blitt verre siste dagene... Spiser konstant, om natta ligger han nå ved puppen hele tiden. Tar jeg han bort selv om han ikke spiser så hyler han som en gris... Kolikken gjør det sikkert verre, men disse første 3 mnd kan ikke gå fort nok for min del :p han har ko blitt skikkelig tjukk i tillegg :p 3 dobbelthaker nå

Samme her, han er 4 uker på torsdag. Er så sykt sliten :( har blitt verre siste dagene... Spiser konstant, om natta ligger han nå ved puppen hele tiden. Tar jeg han bort selv om han ikke spiser så hyler han som en gris... Kolikken gjør det sikkert verre, men disse første 3 mnd kan ikke gå fort nok for min del :p han har ko blitt skikkelig tjukk i tillegg :p 3 dobbelthaker nå
Har du prøvd å kutte ut alt av melk i kosten din? Storesøster reagerte på melk, og hun ble som en ny baby etter jeg begynte på melkefri diett. Tar ca 1 uke før det går effekt, fordi melkeproteinen henger igjen en stund. Er dumt for mor å gå på diett (er melk i neste alt følte jeg), men gud så deilig å få blid og fornøyd baby :)
Mistenker det samme med lillesøster, så begynte melkefri diett i dag..

Nå er ikke mini født enda, men med storesøsteren så satt jeg med hun hele dagene, gjerne bare en times pause frem til hun ble 6 uker, da begynte jeg å gi henne litt flaske også, og det hjalp.

Håper lillebroren ikke er like voldsom på puppen :p

Herregud nå følte jeg meg skikkelig unormal!! Får dere virkelig alle så mye
Fri altså?? Jeg har Max 2 timer i løpet av hele dagen der han ikke henger på puppen.. Rekker så vidt å dusje! På natten kan det gå 1 time mellom hver amming men på dagen.... Ikke :(

Fader altså :( er helt utslitt... Ikke kolikk her, men helt lik. Han hyler
I panikk om jeg tar han unna. Ikke vil han ta smokk hellee uansett hvor mye
Vi prøver... Gått masse opp i vekt her også, 330g 2 uker på rad, og normalen er jo 200-250g :(

Back
Topp