Hvor ofte ammer dere 4 mndr babyen?

Super i seg pupp på 5 minutter før hun er mett..skikkelig glupsk! Spiser 3-4 time på dagen og fra leggetid mellom 2000/2100 våkner hun to ganger for pupp før vi står opp i 1000 tiden som oftes kl 0500 og 0730. Sover 3-4 blunder på alt fra 1-2 timer gjennom dagen
 
Hvor ofte henger hu IKKE i puppen? Nå er jeg lei..
Eg å e litt lei, her e det pupp hver 2 t på dagen og hver 3 om natten. Men HS sa nå at nå som hun skal begynne på grøt, kunne det være hun ikkje ville ha pupp like mye. Så e akkurat begynt her, så for se om det hjelper.
 
Eg å e litt lei, her e det pupp hver 2 t på dagen og hver 3 om natten. Men HS sa nå at nå som hun skal begynne på grøt, kunne det være hun ikkje ville ha pupp like mye. Så e akkurat begynt her, så for se om det hjelper.

Spent på å høre hvordan det går for dere med grøt! Skal begynne snart vi også, så håper puppene får litt avlastning etter hvert :)
 
Ammer ca hver 3. time både dag og natt, men bruker lengre tid om natta enn om dagen, fordi småen er alt for opptatt av å se på alt rundt seg på dagtid og for opptatt av å "prate". Etter leggetid må eg også opp å amme en gang til etter småen har sove ca 30 minutt. Skjønner da at det er natta.
 
Jeg må også amme igjen 30min etter hun har sovnet på kvelden.. Litt irriterende at hun ikke kan spise det helt ferdig med en gang:)
 
Eg å må amme etter en 30 min eg å. Men vi e akkurat begynt med faste legge rutiner, så håper det ikkje varer så lenge
 
Det må som regel jeg også. Etter 30-60min våkner hun i panikk etter puppen :p
 
Tydeligvis vanlig, for det må jeg og :) Gleder meg til hun spiser mindre på natten igjen...nå for tiden føles det ut som HELE tiden. For et par uker siden sov hun fra kl 19 til 02:30 ca før første amming og tre timer mellom hver etter det. DET var deilig det, men varte bare 5 dager.
Sånn ellers på dagen skal hun ha mat sånn ca hver 2.time.
 
Har dere som må inn etter 30 min prøvd å gi mat to ganger før de legger seg med 30 min mellomrom istedet? Bare en tanke.
 
Har dere som må inn etter 30 min prøvd å gi mat to ganger før de legger seg med 30 min mellomrom istedet? Bare en tanke.
Jepp. Hun får som regel mat rett før vi tar på pysjen, så ammer vi på soverommet i tillegg :p Har prøvd å gi pupp på soverommet, så kose litt, deretter pupp igjen, men det funker ikke. Hun er nok bare innstilt på å våkne etter 30ish minutter. Går nok over etterhvert.
 
Vi også gir som regel mat to ganger før leggetid, men må likevel ammexetter ca. 30 minutt. Har tatt det som et tegn på at småen er klar for grøt. Etter noen dager med tilvenning på dagtid skal vi etter hvert forsøke med grøt i tillegg til amming like før legging.
 
Eg ammet først kl 7 og så rett før 8 når hun skal legge seg. Allikevel våkner hun etter 30 min for en pupp.

Eg e begynt med grøt til vening på dag til, og dette har godt kjempen fint. Så i dag skal ut få rett før kveld stell, så skal eg se kordan det går :)
 
På dagtid ammer jeg ca hver 3t. På natten sober hun som regel første "dupp" på ca 6t, så blir det hver tredje time etter det ☺
 
Hadde det sånn eg å i en periode. Håper det bare e en periode for deg å. E tungt å få lite søvn
Håper og det, men har vanskeligheter med å se at det kan ta slutt snart med en sånn pottegal gutthvor lenge varte det hos deg? Her har det vært slik siden han ble født.
 
Håper og det, men har vanskeligheter med å se at det kan ta slutt snart med en sånn pottegal gutthvor lenge varte det hos deg? Her har det vært slik siden han ble født.
Har hatt det 2-3 ganger siden hun ble født. Vart i 1-2 uker. Med noe unntak innimellom.
 
Back
Topp