Hvor nøye forventer du at din 7 åring er?

Det er absolutt ikke for tidlig å begynne med slik rydding. I barnehagen gjør de det fra de går på småbarnsavdeling :)
 
Slik er det her og! Her er det ei på 6 år og en på 8 år som deler rom. Alle leker har en fast plass, men finner alt hulter til bulter. Klær kan jeg også finne på de underligste plasser... :p

Merkelige plasser ja... Treåringer her har som sin far begynt å ta av seg sokkene i stua. Hun har nok fått med seg hvor snur jeg blir på pappaen som slenger sokkene midt på gulvet, eller enda verre: på bordet. Så hun dytter sine brukte sokker UNDER sofaen...! Da syns de hvertfall ikke :p
 
Merkelige plasser ja... Treåringer her har som sin far begynt å ta av seg sokkene i stua. Hun har nok fått med seg hvor snur jeg blir på pappaen som slenger sokkene midt på gulvet, eller enda verre: på bordet. Så hun dytter sine brukte sokker UNDER sofaen...! Da syns de hvertfall ikke :p
Heheheheh :D Det gjør samboeren min... Utrolig irriterende! Bonusdatteren slenger også sokker over alt..
 
Det er absolutt ikke for tidlig å begynne med slik rydding. I barnehagen gjør de det fra de går på småbarnsavdeling :)
Jeg jobber i barnehagen og ser at ungene er flinke - men noen sløvere igjen i 5-6års alderen....
 
Jeg har vel innsett at siden det er jeg som har laget systemet på rommet hennes, så kan jeg ikke forvente at 5åringen kan følge det helt. Tenker at vi skal lage et nytt system sammen aom hun kan forholde seg til, bare vi blir ferdig med å få rommet hennes helt i orden;)
Så foreløpig er jeg fornøyd om ting havner i riktig skuff og lignende, så tar jeg meg selv av finsorteringen, ikke hennes feil at moren er småsprø ;)
 
Jeg jobber i barnehagen og ser at ungene er flinke - men noen sløvere igjen i 5-6års alderen....
Men det handler mer om latskap enn at de ikke vet forskjell på en bil og en legokloss... Er ikke for tidlig å lære ungene å sortere leker hjemme også i en alder av 7!
 
Min 7 åring klarer å rydde rommet sitt selv, men har lapper på hver skuff/korg hvor det står skrevet hva som skal ligge oppi. Han må rydde og støvsuge rommet hver uke, ellers trekker vi 30kr av lommepengene ;)
 
Men det handler mer om latskap enn at de ikke vet forskjell på en bil og en legokloss... Er ikke for tidlig å lære ungene å sortere leker hjemme også i en alder av 7!
Det er vel ingen som har ventet så lenge med å lære ungene det heller da;) Bare frustrasjon over at de ikke gidder
 
Har ei jente på 7. Ho skal alltid ha rommet ryddig. Ender opp med at ho leker ikkje med lekene sine for og slippe og rydde . Og vis eg legger inn ting som er hennes som flyt i stua får eg kjeft for eg roter :p så en mellom ting hadde vært bra :)
 
Back
Topp