Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her er det alkostopp fra tre uker før termin altså den dagen jeg går ut i permisjon. Det har ikke noe med å være kjørbar å gjøre for vi skal ikke kjøre til sykehuset, men fordi jeg må ha han skjerpet og klar og ikke på en liten ølsnurr når det hele setter i gang. Jeg blir stresset av tanken på at han skal være litt brisen og jeg skal være engstelig og redd og trenger at han er stødig som et fjell Derfor ingen øl eller noe annet de siste tre ukene. Det syntes jeg er et lite offer han kan gjøre når vi skal ha barn (gjorde samme forrige gang) i og med at jeg har måttet klare meg uten i ni mnd nå! Hehe, ellers pleier jeg aldri legge meg oppi slikt for han er en voksen mann som tar gode avgjørelser, men akkurat nå er det viktig for meg og da gjør han det også uten noen sure miner
Jeg tenker at man blir nok edru fort om noe akutt skjer, så lenge han ikke er direkte full. En venninne kollapset en gang på fest, og holdt på å dø, har aldri blitt edru så fort i mitt liv jeg. All medisinsk trening kicket inn og gikk på autopilot. Men nå vet jeg jo ikke hvordan mannen din blir når han drikker, min er i hvert fall helt stødig og klartenkt etter to halvlitere, det er bare ikke lov å kjøre.
Ikke at det er noe galt i at dere velger å ha en no-go linje på alkohol altså, som sagt er det godt mulig mannen vil velge å holde seg helt edru han også, det er noe vi ikke har diskutert. Han hadde i hvert fall på egenhånd bestemt at han ikke har tenkt å dra noe sted med jobben siste måneden før termin (altså å dra et par timer unna).
Håper han kommer seg hjem før du føderMin mann er på jobb i Asia, så aner ikke om han drikker noe Regner med han kommer hjem innen termin, hvis ikke får jeg føde alene. Alkohol er ikke ikke noe stort tema. Ingen krise
Det er ikke noe krise å ta seg en eller to øl, men det er også like greit å la være. Men skulle han ha fryktelig lyst i en eller annen anledning er det ikke sikkert jeg setter meg helt på bakbeina. Tror de fleste skal være ganske ute på tur dersom man ikke klarer å ta seg sammen hvis noe skjer, men en fødsel er jo ikke noe akutt egentlig. Det er jo mer en 16-30 timers affære og da krever det litt mer å holde seg skjærpet løpet ut. Og jeg kjenner også at det er uaktuelt at han skal hjelpe meg gjennom rier luktende av enten øl eller røyk....Tre uker av livet klarer han seg fint uten en halvliter eller to tenker jeg. Akkurat nå er min sjelefred viktigere enn hans behov for alkohol. Jeg har forøvrig gitt han påbud om å holde seg innenfor en 2 timers radius også Mulig jeg er streng, men jeg er det aldri ellers så det er vel grunnen til at jeg slipper unna med det
Men tenker han syntes det var fint å rekke en tur ut med gutta på konsert i kveld Det blir nok siste gang på lenge med en ettåring i hus og snart en nyfødt. Akkurat en måned igjen til termin for meg i dag