Hvor nærme termin får mannen "lov" til å drikke alkohol?

jece85

Forelsket i forumet
Overskriften sier vel sitt... Har en liten diskusjon på dette i huset om dagen... Vi har ca 1 times kjøretur til sykehuset, han mener det bare er å ta en taxi, hvis så skulle være tilfelle at han ikke er kjørbar. Jeg er IKKE enig!
 
I kveld er han faktisk bortreist.. Sånn at han ikke kommer hjem i natt om noe skulle skje.. Fordi han må ha ferge.. Men sansynligheten er så liten.. Så han har faktisk tatt seg en pils og tre i tillegg. MEN dette blir nok siste pilsen tenker jeg. Dvs. Hjemme kan han ta seg 1 øl om han vil, men ikke på fest liksom.. Nå er jeg 37 uker på onsdag, så synes det er greit å sette streken der.


Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli
 
36+2 er jeg nå og samboeren hadde sin siste fest på ett par måneder forrige helg! :) Han valgte det selv, og er veldig glad for det.. Hvis man skulle være så "uheldig" at fødselen starter når din bedre halvdel er på en liten snurr er vel ikke det det beste førsteinntrykket akkurat :p
 
Min må gjerne kose seg med et par øl i helgene fremover, men det blir med det. Vi bor bare 20 min unna sykehuset. Min har faktisk mest lyst til å ta taxi uansett, for da kunne han sittet bak med meg. Jeg vil nå helst slippe taxi, men tanken var jo god da :) Er 34+5.
 
Gubben min skal drikke neste helg, da er jeg 36 uker og han tenker selv dette er siste festen hans og jeg er vel enig. Selvfølgelig kan han få ta seg et par øl hjemme men jeg vil ha han oppegående :) vi bor ca 30 min fra sykehuset så vi kan ta en taxi men vi vil helst kjøre da vi må levere datteren vår hos svigers også :)
 
Er 37+0 i morgen og i går kom gubben hjem med Aas uten og vørterøl. Så kan vi kose oss i solen sa han med et smil;)

Han bestemmer selv og det har han tydeligvis gjort. Vi har 40 min til sykehuset.


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
enig med de over at en 3 ukerstid før forventet fødsel,bør han ikke drikke så mye annet enn en liten en om gangen,evt noe lett øl.Så ingen fest etter uke 37..men så har jeg 1.5 time kjøring til sykehuset også ink ferge ;)
 
For tiden er jeg gressenke og det blir jeg fram til neste tirsdag. Da er jeg 36+3. Fikk storebror på 36+4 så håper snuppa holder seg inne iallfall til da. Gjør hun det blir dt null alkohol på mannen fram til hun er kommet. Kanskje en pils :p
Er jo sommer og grillsesong
 
når permisjonstida starter så syns eg han kan holde seg unna alkoholen ;)
har planer om å arrangere en fest for an 28 juni, det er da dagen før permisjonsstart ;)
 
Takk for svar :) greit å forhøre seg om man er helt urimelig... Var 37 fullgåtte på fredag og i går tok han og kameraten frem vodkaflaska.
Et par øl til maten hadde stillt seg annerledes syns i hvertfall jeg...
 
Takk for svar :) greit å forhøre seg om man er helt urimelig... Var 37 fullgåtte på fredag og i går tok han og kameraten frem vodkaflaska.
Et par øl til maten hadde stillt seg annerledes syns i hvertfall jeg...

Dissa hersens ''kameratene''... Blir så provosert over hvordan enkelte overkjører andre og ikke klarer å tenke seg om eller å ta hensyn til at noen faktisk har forpliktelser og kanskje andre forventninger enn en selv!

Min mann drikker lite nå om dagen, i helgen er han borte pga jobb så da legger jeg meg ikke borti i det men som jeg har sagt er det fryktelig dumt at han ''sliter'' seg ut på alkohol når han nå han sjansen til å roe ned litt på kvelden nå som han har barnefri fra jenta vår. Hjemme drikker han lite og ingenting og den 29 juni skal jeg arrangere et lite 30 årslag for han. Da har jeg satt grensa ved en pils. Jeg vet det er kjedelig men det er knappe 2 uker fra termin og det er ikke verdt det å i verste fall gå glipp av sønnens fødsel for en liten fest med kompiser.

Jeg har imidlertidig sagt strengt i fra til kompisene jeg har invitert og det virker som de har forståelse - selv kommer jeg nok til å minne dem på det en gang eller 3. ;)
Har også lagt opp sånn at minst 1 av dem må kjøre så det og blir nok en bremser - lurt tror jeg i følge min egen erfaring. ;)
 
Dissa hersens ''kameratene''... Blir så provosert over hvordan enkelte overkjører andre og ikke klarer å tenke seg om eller å ta hensyn til at noen faktisk har forpliktelser og kanskje andre forventninger enn en selv!

Min mann drikker lite nå om dagen, i helgen er han borte pga jobb så da legger jeg meg ikke borti i det men som jeg har sagt er det fryktelig dumt at han ''sliter'' seg ut på alkohol når han nå han sjansen til å roe ned litt på kvelden nå som han har barnefri fra jenta vår. Hjemme drikker han lite og ingenting og den 29 juni skal jeg arrangere et lite 30 årslag for han. Da har jeg satt grensa ved en pils. Jeg vet det er kjedelig men det er knappe 2 uker fra termin og det er ikke verdt det å i verste fall gå glipp av sønnens fødsel for en liten fest med kompiser.

Jeg har imidlertidig sagt strengt i fra til kompisene jeg har invitert og det virker som de har forståelse - selv kommer jeg nok til å minne dem på det en gang eller 3. ;)
Har også lagt opp sånn at minst 1 av dem må kjøre så det og blir nok en bremser - lurt tror jeg i følge min egen erfaring. ;)


Ja dissa kameratene.. Hehe.. Er ikke alle som har barn selv og da er det fort gjort å ta litt lite hensyn..
Jeg vil jo absolutt ikke være urimelig mot han men båre jeg jo 37+ 2 i dag, og man vet jo aldri.
Har ikke noe å gå etter i forhold til de to andre fødsler heller da de var igangsatt pga SF..
Snakket med han i dag og han sa det var siste gang før lille kommer. Så da får vi se:) jeg har klart meg helt fint uten alkohol i mange mnd, så må nesten tro og håpe han klarer seg i 3 uker :)
 
Ja dissa kameratene.. Hehe.. Er ikke alle som har barn selv og da er det fort gjort å ta litt lite hensyn..
Jeg vil jo absolutt ikke være urimelig mot han men båre jeg jo 37+ 2 i dag, og man vet jo aldri.
Har ikke noe å gå etter i forhold til de to andre fødsler heller da de var igangsatt pga SF..
Snakket med han i dag og han sa det var siste gang før lille kommer. Så da får vi se:) jeg har klart meg helt fint uten alkohol i mange mnd, så må nesten tro og håpe han klarer seg i 3 uker :)

Nei, jeg vet. Også er det småflaut på deres vegne at selv om enkelte er godt over 30-årene så klarer de ikke å tenke seg bedre om enda... Enkelte menn er nesten som småbarn selv :p
Som du sier så vet man aldri å da burde valget for en mann og pappa være enkelt.
Helt enig i det du sier, du har måtte ta hensyn til babyen hele tiden så hvorfor skal ikke de måtte gjøre det i det minste for 3 uker pluss minus... :p
Teite menn ;)
 
Det har vi faktisk ikke snakket om enda, men jeg regner med at han greier å tenke det ut selv når det nærmer seg (fra ca uke 37). De første kom jo før termin, så jeg blir jo ikke overrasket om denne også gjør det. Ikke at det er helt krise om vi må ta taxi til sykehuset, turen tar bare 10 minutter, men det er jo kjekt å ha bilen tilgjengelig.
 
Her i huset har mannen allerede fått alko-stopp... Men førstemann kom 37+1, så jeg tør ikke ta noen sjanser. I tillegg regner de med styrtfødsel denne gangen også, så vi har bare akkurat den tiden vi trenger for å komme fram til sykehus i tide... :eek:
 
Her i huset har mannen allerede fått alko-stopp... Men førstemann kom 37+1, så jeg tør ikke ta noen sjanser. I tillegg regner de med styrtfødsel denne gangen også, så vi har bare akkurat den tiden vi trenger for å komme fram til sykehus i tide... :eek:


Ja, er jo det å rekke frem i tide også... Tror nok vi bare har tiden og veien også. Første mann brukte 3 timer og 3 kvarter, og sist tok det 1,5 time... Og unga må til barnevakt i tillegg.. Men kan jo ta lengre tid denne gang forhåpentligvis..
 
Jeg ser ikke problemet med at vi måtte tatt en taxi jeg da. Om han var direkte full hadde det vært noe annet, det hadde jeg ikke syntes var noe greit. Regner med han unngår direkte fyll fra tre uker før termin, men om han tar en pils eller to så vi må ta taxi eller be noen kjøre oss er det helt ok. Om han vil ha noe behov for eller ønske om å gjøre det vet jeg ikke.
 
Her er det alkostopp fra tre uker før termin altså den dagen jeg går ut i permisjon. Det har ikke noe med å være kjørbar å gjøre for vi skal ikke kjøre til sykehuset, men fordi jeg må ha han skjerpet og klar og ikke på en liten ølsnurr når det hele setter i gang. Jeg blir stresset av tanken på at han skal være litt brisen og jeg skal være engstelig og redd og trenger at han er stødig som et fjell :) Derfor ingen øl eller noe annet de siste tre ukene. Det syntes jeg er et lite offer han kan gjøre når vi skal ha barn (gjorde samme forrige gang) i og med at jeg har måttet klare meg uten i ni mnd nå! Hehe, ellers pleier jeg aldri legge meg oppi slikt for han er en voksen mann som tar gode avgjørelser, men akkurat nå er det viktig for meg og da gjør han det også uten noen sure miner :)
 
Vi skal på sommerfest til fredag med jobben hans, og han har bestemt selv at han ikke vil drikke. Fortalte meg det her om dagen at han hadde sagt ifra på jobb til kollegaene. (Litt drikkepress serru...)
Jeg syns det er helt greit, men hadde ikke gjort meg noe om han drakk den kvelden. Men etter den helga føler jeg det er såpass nærme at da trenger en ikke...
Men skal være sagt at vi er ikke veldig glad i alkohol, det blir en fest i ny og ne, men vi pleier ikke å kose oss med det i helger osv.
 
Back
Topp