Hvor nærme termin får mannen "lov" til å drikke alkohol?

Mannen var ute med jobben i helga. Er i dag 4uker til termin... Men fra nå av skal han holde seg hjemme.. I hvert fall siden jeg vet det ikke blir overtid denne gang...


❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00
 
Han har fått tatt seg en øl i helgen, men fest er uaktuelt nå. Det vet han godt om også :)
 
Så lenge vi er hjemme, så er det helt ok at han tar seg et par pils eller vinglass frem til termin. Det er bare å ta taxi, jeg er veldig lite hysterisk der.
Men er vi på hytta eller noe sånt kan han ikke drikke fra f.eks 3 uker før. Mannen sa i går at nå kan han ikke ta noen øl før baby kommer- men jeg sa at det kan han vel.

Han skal jo reise til Liseberg med ungene 2-3 uker før termin også, jeg kan ikke sitte å holde han igjen TILFELLE jeg føder! Han er ca 100 hakk mer hysterisk enn meg!
 
Her er det alkostopp fra tre uker før termin altså den dagen jeg går ut i permisjon. Det har ikke noe med å være kjørbar å gjøre for vi skal ikke kjøre til sykehuset, men fordi jeg må ha han skjerpet og klar og ikke på en liten ølsnurr når det hele setter i gang. Jeg blir stresset av tanken på at han skal være litt brisen og jeg skal være engstelig og redd og trenger at han er stødig som et fjell :) Derfor ingen øl eller noe annet de siste tre ukene. Det syntes jeg er et lite offer han kan gjøre når vi skal ha barn (gjorde samme forrige gang) i og med at jeg har måttet klare meg uten i ni mnd nå! Hehe, ellers pleier jeg aldri legge meg oppi slikt for han er en voksen mann som tar gode avgjørelser, men akkurat nå er det viktig for meg og da gjør han det også uten noen sure miner :)

Jeg tenker at man blir nok edru fort om noe akutt skjer, så lenge han ikke er direkte full. En venninne kollapset en gang på fest, og holdt på å dø, har aldri blitt edru så fort i mitt liv jeg. All medisinsk trening kicket inn og gikk på autopilot. Men nå vet jeg jo ikke hvordan mannen din blir når han drikker, min er i hvert fall helt stødig og klartenkt etter to halvlitere, det er bare ikke lov å kjøre.

Ikke at det er noe galt i at dere velger å ha en no-go linje på alkohol altså, som sagt er det godt mulig mannen vil velge å holde seg helt edru han også, det er noe vi ikke har diskutert. Han hadde i hvert fall på egenhånd bestemt at han ikke har tenkt å dra noe sted med jobben siste måneden før termin (altså å dra et par timer unna).
 
Planer er at min kjære skal drikke i helgen, da er det utdrikningslag for en kamerat... Etter dette blir det ikke noe særlig alkohol... Så fire uker før termin... Mulig det blir en øl eller to på en fin sommerkveld, men ikke noe særlig mer enn det... :)
 
Har jeg ikke tenk over en gang! Oppfordrer han ofte til å ta seg en øl eller tre på kvelden/til grillmat eller et par glass vin. Han er uansett ikke en som heller nedpå, så det skal mye til at han blir full.
Har vel egentlig ikke tenkt over dette med kjøringen, sikkert tenkt at jeg kan kjøre selv! Haha. Men om han tilfeldigvis ikke er kjørbar, så får vi tak i taxi.

Vi skal på fest både fredag og lørdag, så da kan han få kose seg akkurat så mye han vil, men sikkert greit å ikke reise bort på fyllefest når det er en to-tre uker igjen.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3
 
Min er ikke noen stor drikker. Vi var i 50års dag i helgen og da drakk han litt. På tur hjem sa han at han ikke ville drikke igjen før vi skal på konsert i oktober:) dette er noe han velger selv:)
 
Jeg tenker at man blir nok edru fort om noe akutt skjer, så lenge han ikke er direkte full. En venninne kollapset en gang på fest, og holdt på å dø, har aldri blitt edru så fort i mitt liv jeg. All medisinsk trening kicket inn og gikk på autopilot. Men nå vet jeg jo ikke hvordan mannen din blir når han drikker, min er i hvert fall helt stødig og klartenkt etter to halvlitere, det er bare ikke lov å kjøre.

Ikke at det er noe galt i at dere velger å ha en no-go linje på alkohol altså, som sagt er det godt mulig mannen vil velge å holde seg helt edru han også, det er noe vi ikke har diskutert. Han hadde i hvert fall på egenhånd bestemt at han ikke har tenkt å dra noe sted med jobben siste måneden før termin (altså å dra et par timer unna).

Det er ikke noe krise å ta seg en eller to øl, men det er også like greit å la være. Men skulle han ha fryktelig lyst i en eller annen anledning er det ikke sikkert jeg setter meg helt på bakbeina. Tror de fleste skal være ganske ute på tur dersom man ikke klarer å ta seg sammen hvis noe skjer, men en fødsel er jo ikke noe akutt egentlig. Det er jo mer en 16-30 timers affære og da krever det litt mer å holde seg skjærpet løpet ut. Og jeg kjenner også at det er uaktuelt at han skal hjelpe meg gjennom rier luktende av enten øl eller røyk....Tre uker av livet klarer han seg fint uten en halvliter eller to tenker jeg. Akkurat nå er min sjelefred viktigere enn hans behov for alkohol. Jeg har forøvrig gitt han påbud om å holde seg innenfor en 2 timers radius også :) Mulig jeg er streng, men jeg er det aldri ellers så det er vel grunnen til at jeg slipper unna med det :)

Men tenker han syntes det var fint å rekke en tur ut med gutta på konsert i kveld :) Det blir nok siste gang på lenge med en ettåring i hus og snart en nyfødt. Akkurat en måned igjen til termin for meg i dag :)
 
Synest jeg nettopp hørte en "pjuss" "klikk" :)

Ser han har tenkt allerede :) står i hvertfall både hansa null og vanlig hansa i kjøleskapet :) så tenker det får nå han bestemme seg for selv .. er bare 35+1 så kan ikke gå rundt med "hva,vist,om,at .. vi har 7-10 min til kk så bekymrer meg ikke om vi må ta taxi .. er vel folk som ikke har førerkort engang :)
 
Min sluttet rundt uke 31 men nå drikker han knapt i det hele tatt. Han har valgt det selv men vi har også 1 time til sykehuset og naboen som fikk baby for 2 mnd endte med å vente så lenge på taxi at hun fødte i heisen på vei opp til føden. DET er uaktuelt for meg så hadde ikke godtatt "å ta en taxi".
 
Han var ute siste gang i uke 36... Vil vel også egentlig si at det ikke gjør meg noe om han tar en øl og 2 hjemme (vi har 10-15 min til sykehuset utenfor rushtiden (som det ville blitt om det var alkohol i bildet) Men vi prøvde det sist gang...
Kom en kompis innom rundt 22/23 på kveldstid (skulle bare innom på en sigg på vei til byen) og da sa jeg at, tror jo ikke det skjer noe inatt, så kos deg, siden vi hadde besøk... Men tror du sannelig ikke riene startet etter noen timer, og at lillebror ville ut KJAPT!! Heh... Så er litt strenge denne gang, men vi har ikke lagd regel på det...


❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00
 
Min mann er på jobb i Asia, så aner ikke om han drikker noe :p Regner med han kommer hjem innen termin, hvis ikke får jeg føde alene. Alkohol er ikke ikke noe stort tema. Ingen krise :)
 
Mannen skal hvertfall drikke i morgen pga et utdrikningslag. er 35+4 nå :) Etter det tror jeg egentlig ikke han kommer til å drikke noe særlig uansett :) Hvertfall ikke fra uke 37:) Har oppfordret han flere ganger de siste gangene til å ta ett glass vin o.l. :)
 
Min mann er på jobb i Asia, så aner ikke om han drikker noe :p Regner med han kommer hjem innen termin, hvis ikke får jeg føde alene. Alkohol er ikke ikke noe stort tema. Ingen krise :)
Håper han kommer seg hjem før du føder:)

termin 21.07.2013
 
Ett par øl hjemme kan han få ta helt frem til termindato og vel så det. Han har ikke lappen så her må jeg kjøre oss ned eller ta taxi :) Regner med det blir taxi siden vi ikke har bil heller, haha :p God tid har vi sikkert. 20 min til sykehus, men fødslene mine er dryge!

Lillebror 24. juli
 
Det er ikke noe krise å ta seg en eller to øl, men det er også like greit å la være. Men skulle han ha fryktelig lyst i en eller annen anledning er det ikke sikkert jeg setter meg helt på bakbeina. Tror de fleste skal være ganske ute på tur dersom man ikke klarer å ta seg sammen hvis noe skjer, men en fødsel er jo ikke noe akutt egentlig. Det er jo mer en 16-30 timers affære og da krever det litt mer å holde seg skjærpet løpet ut. Og jeg kjenner også at det er uaktuelt at han skal hjelpe meg gjennom rier luktende av enten øl eller røyk....Tre uker av livet klarer han seg fint uten en halvliter eller to tenker jeg. Akkurat nå er min sjelefred viktigere enn hans behov for alkohol. Jeg har forøvrig gitt han påbud om å holde seg innenfor en 2 timers radius også :) Mulig jeg er streng, men jeg er det aldri ellers så det er vel grunnen til at jeg slipper unna med det :)

Men tenker han syntes det var fint å rekke en tur ut med gutta på konsert i kveld :) Det blir nok siste gang på lenge med en ettåring i hus og snart en nyfødt. Akkurat en måned igjen til termin for meg i dag :)

Nå fikk jeg uansett beskjed av mannen i kveld at å drikke når det nærmer seg var HELT uaktuelt, og helst ville han ha fri fra jobb og bare være hjemme med meg de siste tre ukene før termin :p Livredd for å ikke få blitt med. Overtalte ham til at han må på jobb, kan ikke ha en mann som sitter og stirrer nervøst på meg i tre uker (eller mer om jeg går over) etter tegn på fødsel ;)
 
Han skal drikke neste helg, da er jeg 34/35 uker. Har ingenting imot det ;) Etter det er det vel lurt å la vær og det er han enig i.
 
mannen har bestemt seg for at d blir noen øl på fredagen (leker rockestjerne hver fredag med kompisene) men kommer til å kutte ned mot termin. Tenker ikke noe særlig på d igrunnen, begrenser seg selv liksom. Gjorde ihvertfall d forrige gang
 
Back
Topp