Hvor mye?

BobY

Flørter med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hvor mye liv kjenner dere, og når blir dere stressa for at dere har kjent lite liv?

i dag har jeg hatt en stessende dag og det var ikke før ikveld jeg endelig kunne legge meg ned på sofaen og innta «fotene høyt, hvil bekkenet»posisjon. Syntes det tok lang tid før jeg kjente liv, selv med inntak av kald brus og sjokolade. Men kom seg eldig til slutt - da ble det ubehagelig igjen :p

merker at det skal lite til før jeg tenker det verste

Hender på aktive dager at jeg glemmer litt å kjenne etter, og så får litt noia. Men om jeg legger meg ned og jobber litt med pusten så går det gjerne bare 2-3min før jeg kjenner noe. Kald eller søt drikke pleier ikke gjøre utslag her. Hvile, og noen dytt i magen derimot...

Dette synes jeg er vanskelig også. Har hatt noen dager hvor jeg har vært litt usikker og bekymret, men hvor han likevel har respondert på sparketesten sånn at jeg har klart å roe meg ned da. Men hvis jeg blir usikker igjen så tror jeg nok jeg bare ringer til føden, for jeg synes det er så vanskelig å vite hvor lite bevegelse som er lite.

Hvis jeg styrer mye er jeg mindre oppmerksom og kjenner mindre, men så snart jeg vier magen full oppmerksomhet så får jeg kontakt. Da vet jeg at det er derfor jeg ikke har kjent noe og blir beroliget.
Jeg klarer nok ikke helt å skille mellom hva som er lite og hva som er normal aktivitet, i slik måte.
Er bare én gang jeg har fått skikkelig noia, det var på morran og han var vanskelig å vekke. Da var jeg sekunder unna å ringe føden.

Her er det tydeligvis et lite turbotroll i magen, for her merker jeg bevegelser stort sett hele døgnet:rolleyes: Våkner jeg om natta, så er det full fest inni der hver eneste gang. På dagtid må jeg ofte stoppe opp i gjøremål og aktiviteter pga spark/pirking mot lyske osv.. Har ikke kjent like mye liv som dette i mine to andre svangerskap, så jeg føler meg heldig sånn sett (jaja, kan jo bli på kanten til slitsomt innimellom også, men..):knegg:

Jeg syns også dette er veldig vanskelig... Vet at mange babyer er mest skrive på morgen og kveld, og det stemmer godt med min baby. Har derfor det som ett minimum, vil kjenne gode tydelige spark både morgen og kveld også går gjerne dagen litt i ett uten at jeg tenker så mye over om jeg kjenner henne eller ikke.

Masse liv stort sett hele tiden her, så jeg er heldig som ikke har noe bekymring. Hadde det også slik med min førstefødte. Min reagerer veldig om jeg drikker ett glass isvann. Hører ofte om de som ikke kjenner så mye liv og er bekymret, men det skal jo mye til for at det er noe galt. Ofte er vi vel opptatt med noe og aktive og da kjenner vi ikke alt så godt som når vi legger oss ned og er i ro.

Kjenner liv stort sett store deler av dagen, men våker aldri på natten av at han rører på seg. Kun når jeg våkner for å gå på do kan jeg kjenne han styrer der inne, men er ikke hver dag.

Kjenner mye hikking og ser tydelige slag på magen når han først holder på. De dagene jeg har vært bekymret har jeg ikke kjent mye liv fra morgenen og ut. Har da drukket/spist noe søtt eller drukket kaldt vann så starter han på igjen. Uansett hvor mye liv jeg kjenner er det utrolig godt å komme til jordmor/fastlege for å høre hjerteslagene <3

Varierer med liv gjennom dagen, og bevegelsene har endret karakter. Nå er det mest «dunking» helt nede ved symfysen, mens det er mer «dytting» fra navneområdet og opp. Noen ganger strekker han helt tydelig på seg, og magen endrer form eller får en stor utbuling over navlen. Mest aktivitet om kvelden, omtrent til samme klokkeslett.

Det har hendt at jeg har våknet av bevegelse, men jeg har vært så i ørska at jeg ikke har vært helt sikker. :P

Back
Topp